Gå til innhold

langvarig hoste - astma eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne i 30-årene, er ikke-røyker og har de siste 3 årene har blitt behandlet for astma/reaktive bronkier.

Jeg har hostet de siste 6 månedene, og har i hvert fall de siste månedene hatt en 'våt' hoste. Slimet jeg hoster opp er oftest blankt, men inneholdet grønne klumper og gule 'klyser'.

Jeg har vært hos lege diverse ganger, men har ingen utslag på CRP eller nasafarynx (?), og spirometrien har vært ok (viser ikke tegn til å være obstuktiv). Har derfor ikke fått noe antibiotika.

Det surkler i lungene, særlig på siste del av utpusten. Det er når lungene skal tømmes helt at surkling og hostetrang er størst. Jeg har hele perioden stått på høy dose flutide diskus. Bruker bricanyl ved behov, men har ikke kjent noen bedring av den nå.

Spørsmålet mitt (etter en fryktelig lang utredning) er om dette 'bare' er en del av astmaen, eller om hva det ellers kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22749-langvarig-hoste-astma-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest Kristin 74

Har hatt mye av samme historien som du beskriver og har prøvd diverse astmamedisin +++ diverse. Dette varte i over ett år før jeg endelig fikk prøve seretide, som er en blanding av to ulike typer astmamedisin. Dette hjalp på meg med en gang. Sluttet nesten helt å hoste i løpet av første dagen. Helt sprøtt å oppleve og veldig deilig. Kan være verd å nevne for legen din kanskje? Nå er jeg frisk og i full jobb!!! Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...