Gå til innhold

Sirup på brødskiva

Gjest ikke for mye søtt sier nå jeg

Anbefalte innlegg

Gjest ikke for mye søtt sier nå jeg
Skrevet

Ja-det ville mannen min gi barna her en dag! Jeg sa nei, og han ble sur..... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min hadde også blitt sur om han aldri fikk bestemme noe...

mvh

Gjest sirup er kjempegodt på nybakt brød
Skrevet

Sirup er da ikke verre enn mye annet barna/vi spiser .....

Gjest sol etter regn
Skrevet

Sirup en gang i blant er ikke værre enn nugatti en gang i blant.. Deilig på nybakt brød!

Man må ikke bli så sukkerhysterisk at man ikke kan kose seg innimellom!

Syns dessuten du bør ta opp slike ting med han i etterkant, ikke bestemme over han der og da, foran barna. Han er voksen og må få ta avgjørelser han syns er greie han også. Det er vel ikke bare dine barn?

Skrevet

Det høres litt feil ut at DU skal bestemme det ja.

Skrevet

Jaja, enig i at det er unødvendig å gi ungene sirup på skiva. Men når det ble sånn at du overprøvde hans avgjørelse, skjønner jeg at han ble sur. Det ville jeg også blitt om jeg var han. Kanskje det hadde vært lurere å vente til litt senere, og ta en prat om barnas kosthold på generelt grunnlag?

Mange menn blir stadig korrigert når de prøver å foreta seg noe som har med barna å gjøre. Det må være fryktelig irriterende.

Skrevet

Sirup er da ikke verre enn mye annet barna/vi spiser .....

Hvis du jevnlig gir barna dine ting som er like usunt som sirup, så er det jo ikke akkurat bra da.

Det er jaggu ikke rart folk får livsstilssykdommer for tiden, med tanke på alt svineriet som blir laget og solgt som mat.

"............................................"

Skrevet

Hvis du jevnlig gir barna dine ting som er like usunt som sirup, så er det jo ikke akkurat bra da.

Det er jaggu ikke rart folk får livsstilssykdommer for tiden, med tanke på alt svineriet som blir laget og solgt som mat.

Sirup er jo "gammaldags" det fikk jeg hjemme hos bestemor på "breint kak" - hun la brødskiver på svartovnen og helte sirup på.

:D

Skrevet

Sirup er jo "gammaldags" det fikk jeg hjemme hos bestemor på "breint kak" - hun la brødskiver på svartovnen og helte sirup på.

:D

Ja, nå om tiden strør man likegodt et tykkt lag med vanlig sukker på - resultatet blir ganske identisk :-)

"..........................................."

Gjest sol etter regn
Skrevet

Ja, nå om tiden strør man likegodt et tykkt lag med vanlig sukker på - resultatet blir ganske identisk :-)

neineinei.. stor forskjell. Sukker knaaser mellom tennene.. *urk*

For øvrig tror jeg ikke folk flest har for vane å dytte i seg sukker/sirup på skiva til enhver tid, ei heller gi det til ungene sine støtt og stadig. En gang i blant derimot, går vel fint? :)

Skrevet

neineinei.. stor forskjell. Sukker knaaser mellom tennene.. *urk*

For øvrig tror jeg ikke folk flest har for vane å dytte i seg sukker/sirup på skiva til enhver tid, ei heller gi det til ungene sine støtt og stadig. En gang i blant derimot, går vel fint? :)

Forskjell i konsistens, selvfølgelig :-) Men innhold omtrent det samme.

Skrevet

Livsstilssykdommer er gammeldags, nå er det samsykdommene som er i vinden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...