Gå til innhold

hypokonderen meg.


Gjest vioola

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

Nå sitter jeg her med skikkelig vonde røde sviende og rennende øyne . I tillegg er øynene skikkelig lysfølsomme.Nesen renner også

Var hos legen og hun hevdet det var allergi. Men nå har jeg lest litt at lysfølsomhet ikke er så vanlig med allergi.. Og at ved regnbuehinnebetennelse er det.

har jeg grunn til å være bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det kan berolige deg: mine øyne er akkurat som du beskriver, også veldig ømfintlige for lys. Og det er på grunn av allergi. Pollen er det jo også en del av for tiden. Allergi stemmer for øvrig veldig bra med rennende nese, det gjør vel ikke regnbuehinnebetennelse?

Fikk du noen medisiner? Hvis det særlig er på øyne og nese du merker plagene, vil jeg anbefale øyedråper og nesespray i stedet for tabletter.

Det er for øvrig også vanlig å bli sliten og uopplagt av allergi. Så ingen grunn til panikk hvis du ikke føler deg helt i form.

Hilsen erfaren allergiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er allergi, så vil øyedråper (f.eks. livostin) hjelpe.

Hvis allergimedisiner ikke har noen virkning, så kan du jo kontakte legen din igjen :-)

Øyekløende hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Hvis det er allergi, så vil øyedråper (f.eks. livostin) hjelpe.

Hvis allergimedisiner ikke har noen virkning, så kan du jo kontakte legen din igjen :-)

Øyekløende hilsen fra

fått noe som heter spersallerg + at jeg er beggynt å bruke vallergan igjen.

når virker de øyedråpene da? veldig plagsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått noe som heter spersallerg + at jeg er beggynt å bruke vallergan igjen.

når virker de øyedråpene da? veldig plagsomt

Tar du vallergan for søvn i tillegg da?

For meg virker øyedråpene relativt umiddelbart, men jeg må bruke dem flere ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vioola

Tar du vallergan for søvn i tillegg da?

For meg virker øyedråpene relativt umiddelbart, men jeg må bruke dem flere ganger daglig.

jepp , men har ikke brukt vallergan på en god stund nå.

plutselig skjønner jeg alt. klæende hals og nese , vonde øyne.rennende nese etc En merkerlig kløe i ørene har jeg også hatt.

alt det er vist symptom på pollenallergi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp , men har ikke brukt vallergan på en god stund nå.

plutselig skjønner jeg alt. klæende hals og nese , vonde øyne.rennende nese etc En merkerlig kløe i ørene har jeg også hatt.

alt det er vist symptom på pollenallergi

Kløe et sted mellom halsen og øra er et kjent symptom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp , men har ikke brukt vallergan på en god stund nå.

plutselig skjønner jeg alt. klæende hals og nese , vonde øyne.rennende nese etc En merkerlig kløe i ørene har jeg også hatt.

alt det er vist symptom på pollenallergi

Det særeste er alltid kløen i ørene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Det særeste er alltid kløen i ørene!

Klør og krafser meg i ørene året rundt,men det er verst om våren.Jeg er allergisk mot en hel masse,men heldigvis ikke mot hest,katt,hund,marsvin og andre kosemosedyr....

Derimot mot pollen ,veps og ørten ulike medikamenter...

Bruker Zyrtec/Ceterizin + Vallergan.Nesedråper og øyedråper.Og har katastrofeadrenalinpenn(Epipenn) mot vepseallergien.

Hater veps....arrggghhh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...