Gå til innhold

Kan man ha depresjoner med maniske episoder uten å være bipolar?


Gjest Bipolar2 (enn så lenge)

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar2 (enn så lenge)

psykologen som jeg var hos har satt min bipolar2 diagnose i tvil. Hun mener at maniene som jeg beskriver kan være en naturlig følge av å komme ut av en mørk depresjon og derfor trenger det ikke å være manier.

Jeg har opplevd gjentatte ganger dype depresjoner med perioder hvor jeg har følt meg oppspilt, gira, utrolig pratete, impulsiv, gjort ting jeg har vært flaut over etc.

Spesielt dette med impulsiviteten har vært vanskelig for meg å takle i ettertid.

Hvordan skiller man mellom depresjon og hypomanier og en vanlig depresjon som gir slike utfall som jeg beskriver uten at de er manier?

skjønte noen spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I diagnostikken betyr det ingenting om en har "god grunn" til å være manisk eller ikke. Har en hatt hypomani, har en bipolar II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...