Gå til innhold

Nå er jeg klar for rehabilitering


avidi

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene hatt tilbakevennende depresjoner av middels grad i tillegg til kronisk muskelsmertesyndrom. Sist høst var jeg langt nede alt var helsvart og ble sykmeldt. Ved hjelp av en kjempeflink psykolog og laserterapi mot muskelsmertene har jeg nå kommet så langt at jeg er klar for et 4 ukers rehabiliteringsopphold på Catosentret.

Jeg gleder meg til å komme vekk fra familien og bare fokusere på meg selv. Fysisk trening, gruppsamtaler og støttesamtaler er opplegget.

Familien min, dvs.mine foreldre og søsken synes så synd på mannen min som må handtere to barn på 8 og 15 år helt alene i 4 uker og de skjønner ikke helt hvorfor jeg skal på et slikt opphold.

Men jeg har full støtt fra psykolgen, fastlegen og muskelterapeuten jeg går hos. Endelig har jeg kommet så langt at jeg tør å reise vekk fra sønnen min( har hatt vansker med å slipe ham løs fra mitt favntak) uten at jeg er redd for at han skal få varige mèn.

Det har vært en lang vei å gå men jeg har klart det og er stolt av meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er slik at du kan ha ungene der i helgene. Det er i såfall veldig ok, så ungene ser hva du gjør mens du er der. Tror det er mulig å ha med unger hele tida egentlig, det var det før, men det vil jeg ikke anbefale da du helt sikkert trenger å være borte fra ungene en periode også og bare tenke på deg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ønskelig for deg, så kan familien din besøke deg f.eks. en helg på Catosenteret. Det er fine omgivelser for både barn og voksne; tilgang til basseng og treningssal/ballrom, tv på rommene og barnevennlig område utendørs. Eneste ulempen er at det er langt fra gratis å ha overnattingsgjester på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er slik at du kan ha ungene der i helgene. Det er i såfall veldig ok, så ungene ser hva du gjør mens du er der. Tror det er mulig å ha med unger hele tida egentlig, det var det før, men det vil jeg ikke anbefale da du helt sikkert trenger å være borte fra ungene en periode også og bare tenke på deg sjøl.

Fint - men kostbart å ha besøkende som overnatter og/eller spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint - men kostbart å ha besøkende som overnatter og/eller spiser.

Betaler unger også? Jeg er litt bortskjemt jeg vet du, er ikke vant til å betale der jeg er og har heller aldri betalt for overnattingsbesøk av unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler unger også? Jeg er litt bortskjemt jeg vet du, er ikke vant til å betale der jeg er og har heller aldri betalt for overnattingsbesøk av unger.

Alle betalte i allefall tidligere. Man skiller mellom hotelldriften og rehabiliteringen - og hoteller skal som vanlig tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle betalte i allefall tidligere. Man skiller mellom hotelldriften og rehabiliteringen - og hoteller skal som vanlig tjene penger.

OK, jeg skal huske på det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ønskelig for deg, så kan familien din besøke deg f.eks. en helg på Catosenteret. Det er fine omgivelser for både barn og voksne; tilgang til basseng og treningssal/ballrom, tv på rommene og barnevennlig område utendørs. Eneste ulempen er at det er langt fra gratis å ha overnattingsgjester på rommet.

Takk for opplysningne.Har du vært der selv?

Den første uken er det nok ikke aktuelt med overnatting men kanskje etterhvert. Nå trenger jeg først og fremst tid for meg selv for å falle litt til ro og finne meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...