Gå til innhold

kjøreforbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er kjøpt hos privatperson :-(

Hvis dette er alvorlig og noe selger vet om og ikke har sagt fra om eller spesifikt skrevet om i kontrakt, så må selger gjøre om salget eller betale reparasjonen.

Alvorlige feil skal bemerkes i kontrakt. Ellers ville det være for lett å lure folk.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

8

• org

3

• Excelsion

2

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Me har fått vite at det kostar oss ca 5000 for å få den godkjent og det synes ikkje eg er så gale :-)

Stikk innom veistasjonen og få etterkontroll, det koster bare 150 kr. De kan overstyre verkstedets avgjørelse, i tilfelle de prøver å lure deg.

Gjest Trist og lei :-(
Skrevet

Like dumt å kjøpe bil hvis du ikke har råd til en reparasjon på 5000.- Siden den ikke ble EU-godkjent må den vel være ganske gammel, og da må man bare regne med noen utgifter til vedlikehold, uansett. Så sorry, jeg har ikke sympati med deg.

Eg har ikkje sagt eg ikkje har råd til ein reparasjon på 5000. Kor har du fått det ifrå??????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Skrevet

Hvis dette er alvorlig og noe selger vet om og ikke har sagt fra om eller spesifikt skrevet om i kontrakt, så må selger gjøre om salget eller betale reparasjonen.

Alvorlige feil skal bemerkes i kontrakt. Ellers ville det være for lett å lure folk.

Me fekk vite frå selgar at bilen ikkje feilte noko, men at dei måtte selge den pga at dei hadde kjøpt ny.

Skrevet

Stikk innom veistasjonen og få etterkontroll, det koster bare 150 kr. De kan overstyre verkstedets avgjørelse, i tilfelle de prøver å lure deg.

Takk, det skal eg gjera!

Skrevet

Takk, det skal eg gjera!

Verkstedene har prøvd å lure meg to ganger, og da hjalp det trikset. Det ene verkstedet var skikkelig sleipe og mista nesten bevillingen.

Skrevet

Verkstedene har prøvd å lure meg to ganger, og da hjalp det trikset. Det ene verkstedet var skikkelig sleipe og mista nesten bevillingen.

Såpass? Eg håpar bilen er klar og ferdig at eg kan hente den på tirsdag.

Skrevet

Såpass? Eg håpar bilen er klar og ferdig at eg kan hente den på tirsdag.

Bilverksteder har aldri vært de første til å være seriøse. Særlig kvinner blir lurt. De er også raske til å dekke hverandre og sutre når de blir avslørt.

Det er sunt med en porsjon skepsis og ta f eks en tur til to ulike når det er noe.

Skrevet

Bilverksteder har aldri vært de første til å være seriøse. Særlig kvinner blir lurt. De er også raske til å dekke hverandre og sutre når de blir avslørt.

Det er sunt med en porsjon skepsis og ta f eks en tur til to ulike når det er noe.

Eg lar mannen min styre det der. Men eg skal opp å ha meg ein prat med dei om ka eg fann ut på laurdag. Eg fekk kjøreforbud på fredag og då eg kom opp å skulle sjå til bilen i går sto den ULÅST! DET godtar eg IKKJE :-(

Skrevet

Eg lar mannen min styre det der. Men eg skal opp å ha meg ein prat med dei om ka eg fann ut på laurdag. Eg fekk kjøreforbud på fredag og då eg kom opp å skulle sjå til bilen i går sto den ULÅST! DET godtar eg IKKJE :-(

Hvis den blir stjært eller skadet når de har den, så har de forsikring som dekker det. Få i hvert fall med deg de gamle delene, så kan noen se på dem og sjekke at den virkelig er utslitt/defekt.

Skrevet

Hvis den blir stjært eller skadet når de har den, så har de forsikring som dekker det. Få i hvert fall med deg de gamle delene, så kan noen se på dem og sjekke at den virkelig er utslitt/defekt.

Det blei sagt at det var rusta store hol i bærearmane framme. Kor gale det egentlig er, veit ikkje eg. Har dessverre ikkje greie på bil... :-(

Gjest Babyen min 2007
Skrevet

Ja. Men hvis det er store kostnader bør du ta en etterkontroll først på en veistasjon. Ofte er verksteder litt for "ivrige", og veistasjonen kan overstyre feil avgjørelser. Det koster bare 150 kr for etterkontroll, og det kan spare deg for mye.

I dag får eg bilen min igjen .-) Eu godkjent og klar :-)

Skrevet

Eg har ikkje sagt eg ikkje har råd til ein reparasjon på 5000. Kor har du fått det ifrå??????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Uffda, er datamaskinen din også i dårlig stand?

Det virker som om det er enkelte taster som til stadighet henger seg opp? Caps lock, utropstegntast og spørretegntast er spesielt ille.

Det kan være rusk i tastaturet, kanskje? En gang sølte en kamerat cola på tastaturet sitt, og da hengte tastene seg opp. Bare et tips.

Lykke til!

Skrevet

Uffda, er datamaskinen din også i dårlig stand?

Det virker som om det er enkelte taster som til stadighet henger seg opp? Caps lock, utropstegntast og spørretegntast er spesielt ille.

Det kan være rusk i tastaturet, kanskje? En gang sølte en kamerat cola på tastaturet sitt, og da hengte tastene seg opp. Bare et tips.

Lykke til!

Hæ?

Skrevet

I dag får eg bilen min igjen .-) Eu godkjent og klar :-)

Da kan du begynne å utgjøre en risiko i trafikken igjen? Som alle andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...