andungen Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Hei, jeg har astma og var veldig plaget i fjor på samme tid, så fikk flutide 250 mgx2 som jeg sluttet med like etter sommeren ifjor fordi jeg følte meg bra igjen. Har ikke engang trengt å bruke ventoline bortsett fra en kort periode etter jul med kaldt vær. For en uke siden begynte jeg å trimme hjemme på trimsykkel..en halvtime hver morgen. Nå har jeg begynt å hoste så veldig..litt slimete. Virker også som jeg er blitt littegrann tettere i brystet, men ikke mye. Jeg trodde det var bra for astmatikere å drive med trim jeg. Ringte for å få time hos legen idag..men det blir ikke før om 3 uker. Synes du jeg burde prøve meg på flutide igjen for å se om det virker? Eller burde jeg vente å se det an til jeg har vært hos legen. Kan det skade å begynne sånn uten videre? Det er så irriterende med denne hosten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22766-astmatreninghoster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Det første som slår meg, er at ergometersykkelen kanskje står på et sted som gjør at du blir fort tett, svett og varm. Mange astmatikere reagerer på dette. Kunne du sette sykkelen et annet sted hvor det er bedre ventilering, tro? Du har helt rett i at trening er spesielt viktig for astmatikere, særlig intervall-trening. Og til dette bruk skulle altså sykkel være ypperlig. Jeg tror ikke det kan skade deg å begynne med Flutiden igjen, det vil jo også gi en pekepinn til din lege. Noter ned i en liten bok hvordan du reagerer på syklingen og når du blir tett osv, det gjør behandlingen betydelig lettere for legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22766-astmatreninghoster/#findComment-97128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gammel Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Det første som slår meg, er at ergometersykkelen kanskje står på et sted som gjør at du blir fort tett, svett og varm. Mange astmatikere reagerer på dette. Kunne du sette sykkelen et annet sted hvor det er bedre ventilering, tro? Du har helt rett i at trening er spesielt viktig for astmatikere, særlig intervall-trening. Og til dette bruk skulle altså sykkel være ypperlig. Jeg tror ikke det kan skade deg å begynne med Flutiden igjen, det vil jo også gi en pekepinn til din lege. Noter ned i en liten bok hvordan du reagerer på syklingen og når du blir tett osv, det gjør behandlingen betydelig lettere for legen. Hei Jeg har selv astma og har trent i mange år. Det jeg alltid må passe på er å varme opp lungene før jeg setter opp farten ol. Når jeg gjør dette så går det alltid bra, hvis jeg glemmer det så blir jeg tett. Forsøk dette så skal du se at det går bra. Hilsen en "gammel" astmateiker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22766-astmatreninghoster/#findComment-98508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.