Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei 20 år gammel jente som jobber i helsevesenet. For et par uker siden fikk jeg to kviselignende byller i nakken/halsen. Da jeg klemte på de ble de til store sår. Jeg konkluderte selv med at det bare var vanlige sår som hadde fått infeksjon. Men nå har det oppstått flere, i toppen av ryggmargen, i panna, og på haken. Det blir store sår og jeg får en gul, ru skorpe på de. Vet ikke om det er noen sammenheng, men jeg har også vært generelt redusert i de siste 1-2 mnd.(kvalme, slapphet og noe svimmelhet og prikking i hodet). Kjæresten min har ikke hatt noen symptomer, heller ikke noen i familien eller vennene mine. Hva kan dette være? Kan det være bare betente kviser/byller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227716-brennkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marna83

Du bør nok oppsøke lege. Høres ut som et slags Herpes-virus. Men ikke vet jeg altså.

Herpes kan en jo få i underlivet, på leppene og ellers om på kroppen.

Jeg vet bare hva som skjer når det kommer som munnsår (da jeg uheldigvis har dette selv noen få ganger i året...). Da pleier det først å begynne å bli varmt og prikke, så kommer det en blemme med væske. Etter noen dager begynner såret å gro. Og etter ca 7-10 dager er det forsvunnet. Jeg har fått Zovirax med legen. Det hjelper faktisk om jeg er rask til å smøre det på allerede når jeg føler at det skjer noe på leppen. Da hender det ofte at det ikke kommer noe munnsår.

Snakk med legen din du, lille venn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227716-brennkopper/#findComment-1716561
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...