Gå til innhold

sikkert bare paranoid jeg, men..


Gjest MinimizeMe

Anbefalte innlegg

Gjest MinimizeMe

Når jeg går ute stirrer alle på meg. Jeg vet ikke om det er reelt eller bare innbilning. Er det andre med sf som opplever dette? Ikke er jeg spesielt tynn altså (BMI på litt under 17 eller noe), men jeg er klar over at beina mine ser litt pinglete ut. Så jeg er begynt å gå mer i vide bukser. Og ser ned i bakken for å slippe å møte de ekle blikkene.

Men blikkkene er ikke alt. Jeg får kommentarer også. Gikk forbi en mann i forrige uke, og da sa han "så stygg du er"(!) Jeg prøver å ikke la det gå innpå meg, men det er ikke så lett(et av mine problemer, det der). Noen kommenterer også av "beste mening". Gang på gang når jeg er i butikker f.eks. får jeg spørsmål om jeg er trøtt, om jeg ikke føler helt bra etc. Takk du! Jeg vet at jeg ikke ser kjempe pigg ut, men må du minne meg på det, liksom???

Toppen av kaken var på fredg. Jeg skulle for en gangs skuld unne meg litt naturgodteri(med forsøk på god samvittighet..), hadde jeg tenkt. Da kommer en eldre herremann bort til meg og sier: "fysj, det der får du hull i tennene av. Må ikke spise sånt vet du". Jeg bare: "ehh, nei, bør jo ikke det da, men..." Han så sikkert at jeg ble litt forfjamse og fortsatte med at han brukte å opplyse alle han så forsyne seg av godteriet om det, så jeg måtte ikke bli sint på han..Jeg hadde mest lyst til bare å legge igjen varene mine og gå, var helt på gråten.

Hva synes folk? Er det vanlig å få "stygge" blikk og kommentarer stadig vekk, og bryr dere dere i så tilfelle? Er det bare jeg som er for hårsår? (ser hårsårhet diskuteres heftig på andre forum..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare slutte å bry deg om det. Folk kan være utrolig stygge, jeg tror ikke vanlige, normalt greie folk skjønner hvor ille noen kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Du må bare slutte å bry deg om det. Folk kan være utrolig stygge, jeg tror ikke vanlige, normalt greie folk skjønner hvor ille noen kan være.

En bør sikkert ikke bry seg, nei. Men det er ikke så enkelt alltid. Jeg er nok flink til å tolke alt i verste mening også, det skal jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør sikkert ikke bry seg, nei. Men det er ikke så enkelt alltid. Jeg er nok flink til å tolke alt i verste mening også, det skal jeg innrømme.

Jeg har flere ganger opplevd å bli kalt stygg selv. Spesielt i den tiden jeg var veldig uflidd. Jævlig frustrerende. Stort sett har det vært jenter som har sagt at jeg er stygg. Heldigvis mange år siden nå men.

Mennesket er ikke god på bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Jeg har flere ganger opplevd å bli kalt stygg selv. Spesielt i den tiden jeg var veldig uflidd. Jævlig frustrerende. Stort sett har det vært jenter som har sagt at jeg er stygg. Heldigvis mange år siden nå men.

Mennesket er ikke god på bunnen.

Takk for støtten. Jeg tror ikke jeg er spseielt uflidd, men jeg orker ikke sminke meg så mye som jeg sikkert burde gjort(med tanke på at jeg er blek som et lik,ofte med røde hovne øyne..:-/).

Uansett har ingen rett til å kommentere andre på den måten, synes jeg. De kjenner oss jo ikke. Bør passe sine egne saker heller!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tikkanen

helt utrolig hvor idioter noen personer er, vet så godt hvordan det er å få slengt sånt etter seg. fikk høre noe veldig sårende av en venn en gang, kommer aldri til å glemme det.

er også paranoid sånn at jeg tror alle stirrer når jeg er butikken osv men prøver så godt jeg kan å tenke at de er opptatt med hva de skal ha til middag og lignende og ikke stirre på meg, det funker innimelom :) har også litt røde øyne og er flau over det, hadde mye til felles med deg.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...