Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Min datter på 5 år har fått astma-medisin fordi hun etter forkjølelse hoster gjerne en til to uker etterpå (noe hennes far og bestemor også gjør). Denne fungerer greit -- men nå ser jeg at hun klør i øynene de samme dagene som jeg gjør og hun svir i øynene så jeg mistenker begynnende allergi. I de siste månedene har hun fått akutt veldig vondt i huden på hendene - de blir svært røde og ser ut til å pulsere. Det er svært vondt - vi har smurt med aloe-vera til det roer seg og deretter med kuldekremen til Lancome - da det kommer etter dager hvor hun har vært ute (første gangen hadde hun malt med fingermaling og hadde kontakt med gårdsdyr på kvelden). Legen sa det kunne ligne på helv.ild, men da burde hun ha mere vondt. Huden er tørr i flere dager etterpå.

Hvordan bør vi følge opp henne - hun er en aktiv jente som er svært lite syk - heldigvis -- i en alder av 5 har hun hat Pensillinkur 1 x.

mvh

Kristin Larsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227784-datter-p%C3%A5-5-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette er vel 2 forskjellige ting. Øyneplagene kan vel gjerne være en begynnende pollenallergi (nye blomster eller gåsunger i stuen?). Reaksjonen på hendene kan være fingermalingen og/eller mye lek i fuktig sand og snø. Smør henne med fet krem før hun går ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...