Gjest Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei, gutten vår ble langfredag sattt på Aerius sirup (1x 4lml i døgnet - om kvelden) og 2-3 x 4 ml i døgnet, nå nede på 2 x 4ml i døgnet). Dette pga en øyekatarr som ikke gav seg etter 2 forskjellige medisiner, og det ble derfor gitt Aerius, noe han ble merkbart bedre av med en gang. røde og kløe i øynene, tørr hud. Ventolin var for tetthet og hoste. Var hos fastlegen tirsdag over påske og ble henvist til Klinikken for Allergi og Lungesykdommer i Oslo. SKal dit 16 mai for sjekk av astma og allergi. Skal fortsatt gå på medisiner og er blitt forespeilet sjekk av lunger og prikktesting. Er dette smertefult for en gutt på 2,5 år eller gjøres det noe for at det skal være mindre vondt for han? De sa at det skulle vurdere om de tok denne testen siden han går på Aerius, men frarådet oss om å slutte og sa de evt. tok hensyn til det i testingen. Fint om jeg kan få en kort beskrivelse av hva som vil skje, så jeg kan forebrede både meg selv og sønnen min. PS;Far er allergiker selv og jeg var sterkt plaget før, men er blitt bedre etter 2 svangerskap. Har selv pelsdyr allergi, men merker nå lite til pollenallergi. Har selv gått på Bricanyl i tenårene, men ikke i voksen aler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227792-utredning-av-25-%C3%A5r-gammel-gutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Han bør fortsette på medisiner selv om han skal til utredning. Vi kan vanligvis gjøre en brukbar vurdering av hva som foreligger likevel. Det blir aktuelt med prikkprøver i huden (ikke vondt), og en blodprøve i tillegg til den kliniske vurdering. Puttet dere inn nye blomster eller raklekvister i huset da han ble dårlig ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227792-utredning-av-25-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-1717297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grethe Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Han bør fortsette på medisiner selv om han skal til utredning. Vi kan vanligvis gjøre en brukbar vurdering av hva som foreligger likevel. Det blir aktuelt med prikkprøver i huden (ikke vondt), og en blodprøve i tillegg til den kliniske vurdering. Puttet dere inn nye blomster eller raklekvister i huset da han ble dårlig ? Nei, vi gjorde ikke det, men vi ble ringt opp fra barnehagen da han "plutselig" hadde fått øyekatarr ( uten puss i øyet) her før påske. Etter en formiddagslurer i Palmesøndag (i Strømstad i Sverige -lå med vindu åpent) hadde han klødd seg i øyet så det var helt hovent og rødt (inni øyet slik jeg selv blir av katter). Gav han da en 1/2 Aerius tabl. som min mann hadde og han reagerte da positivet på den også. Fortalte det til legen vi var hos på Volvat og fastlegen. Godt å høre at prikkingen ikke er vond - det hjelper for en bekymret mor. Takk for superraskt svar !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227792-utredning-av-25-%C3%A5r-gammel-gutt/#findComment-1717323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.