Gjest Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Hei! Jeg er i tredje mnd av mitt første svangerskap og skal reise til creta i mai. Jeg plages vanligvis ikke av allergi ,men ofte har jeg fått øyebetennelse når jeg kommer ned til syden, dem sier det er pga allergi. Hovne poser i øynene. Hva kan jeg ta for å forebygge dette denne gangen som ikke er skadelig for foster? Finnes det noe ufarlig mot allergi som kan taes for å forebyffe dette? Kjedelig å måtte sitte inne med verk på øynene i syden! Tuuusen takk for svar! Mvh Trine Osvik 0 Siter
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Jeg har god erfaring med Opatanol øydråper både som forebyggende men også som øyeblikkelig hjelp ved allergi.Brukt en gang om dagen i kortere perioder går nok bra selv om du er gravid. Men ellers er det en god regel at medisinbruk de første 4 mndr. av svangerskapet evt. bare skal være det aller mest nødvendige hvis man er syk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.