Gå til innhold

Utslett rundt munnen - 1 år gammel jente

Anbefalte innlegg

Vår datter, snart 1 år, har de siste ukene fått små røde prikker rundt munnen. Jeg er litt usikker, men jeg tror det samsvarer ganske nøyaktig med at jeg sluttet å amme. Kan hun være allergisk mot morsmelkerstatning? Hun har fått tillegg tidligere også, men da har jeg jo ammet henne samtidig. Hun har også begynt å gulpe mye mer i det siste, nesten etter hvert måltid, uansett om hun får melk til maten eller ei. Er det sannsynlig at det er en sammenheng? Eller kan hun være allergisk mot flaskesmokken? Annet?

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Som oftest er slikt utslett sammenheng med smokkbruk, Smør med fetkrem og ikke la henne ha smokken for lenge i munnen. Etter at hun har spist, så er det viktig å få vasket bort matrester. Dette kan evt. irritere huden litt ekstra. En allergi for melken hadde nok gitt seg sterkere utslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...