Gå til innhold

nhd-noe å sove på?


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Som du kanskje har fått med deg har jeg brukt det meste i felleskatalogen som hjelper for søvn.For tida kan jeg velge mellom vallergan,atarax og largactil,men er ikke helt fornøyd med det.Blir sulten av largactilen og får hangover av både largactil og vallergan.Atarax er "grei",men må ta forholdsvis mye for å få sove,men sover forholdsvis godt på 100 mg.Blir veldig tørr i munnen av den,og det bekymrer meg litt,ettersom jeg har ehler - danlos syndrom og har en del tannproblemer pga den.

Har hørt om Remeron,men ikke prøvd den.Hva er Remeron og ville du ha gitt det til meg?

Hva er normal dose,er det avhengighetsskapende og hva er de vanligste bivirkningene?

Har det kommet noe nytt på markedet siden i fjor?

Jeg har problemer med både innsovning og det å "holde" søvnen.

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snooork

Hei:)

Jeg har som deg prøvd hele registeret: Vallergan, Atarax, Largactil, Nozinan, Tolvon, Imovane, stilnoct, Apodorm og Flunipam. De fleste med veldig vekslende hell.

Det som har fungert best for meg er Melatonin kombinert med mørketidslampe.

Melatonin er reseptpliktig i Norge. Du kan bestille den på nettet, men det blir dobbelt så dyrt som å få dem hos legen. I tillegg vil du jo ikke kunne bruke selvbestilte medisiner når du er innlagt. I Tromsø bruker Svaneapoteket å ha disse inne.

I følge fastlegen er Melatonin først og fremst til å regulere døgnrytmen med, men at hos langtidssykemeldte er ofte døgnrytmen feil.

Til det med Remeron. Vær oppmerksom på at den gir (det jeg vet) like mye vektøkning som Tolvon, og ekstra kilo er jo som sagt veldig kjedelig. Kjedeligere enn å ikke sove spør du meg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Remeron er et AD, ikke så ulikt Tolvon.

Som du skjønner blir en ikke avhengig av det.

Vanlig dose er 15 - 30 mg.

Bør tas ca 2 t før ønsket søvn.

Vil kunne gi noe hang-over de første dagene.

Kan gi økt matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...