Gjest Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Hei! Jeg har fått påvist allergi for bjørk, timotei og burot for flere år siden. Bruker til vanlig Aerius 5mg daglig i pollensesongen. Ved prikktest ved en senere anledning fikk jeg også litt utslag på hund. For en uke siden begynte jeg å få kløende utslett på albuene. Det var små røde flekker, hvor også noen av dem hadde en litt mørkere rødfarge rundt seg. Dette spredte seg i løpet av kvelden til halsen og haken. Neste dag spredte det seg til knærne, fotryggen og enda mer i ansiktet. Den tredje dagen var utslettet på sitt værste og jeg fikk også hovne fingre og lepper. Dette gikk riktignok tilbake i løpet av kvelden. Den fjerde dagen var nesten alt borte. Allerede fra dag 1 med utslett begynte jeg med antihistamin (Zyrtec). Det skal også sies at jeg passet en hund den uken (men er vant til å være rundt hunder da vi har det i familien uten at det har gitt meg noen plager før). Spørsmålet mitt er: Kan pollenallergien ha gitt utslettet? Evt kan hunden ha vært en forsterkende årsak til det, som et slags ekstra allergen? Kan det også ha noe å si at jeg hadde menstuasjon den uken og forkjølelse uken i forveien? Har aldri hatt slikt utslett før eller noen form for eksem. Spent på svar! -Og er forøvrig nå kvitt plagene. Med vennlig hilsen Ida 0 Siter
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Dette tror jeg ikke har noe med din luftveisallergi å gjøre.Høres mer ut som en reaksjon på noe du har spist. 0 Siter
Gjest Opsa Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Hei Kjenner en som nettopp oppdaget at han har peanøttallergi. Han har opplevd utslett flere ganger, uten å vite hva det kom av - men så viser det seg altså å være peanøttene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.