Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått påvist allergi for bjørk, timotei og burot for flere år siden. Bruker til vanlig Aerius 5mg daglig i pollensesongen. Ved prikktest ved en senere anledning fikk jeg også litt utslag på hund.

For en uke siden begynte jeg å få kløende utslett på albuene. Det var små røde flekker, hvor også noen av dem hadde en litt mørkere rødfarge rundt seg. Dette spredte seg i løpet av kvelden til halsen og haken. Neste dag spredte det seg til knærne, fotryggen og enda mer i ansiktet. Den tredje dagen var utslettet på sitt værste og jeg fikk også hovne fingre og lepper. Dette gikk riktignok tilbake i løpet av kvelden. Den fjerde dagen var nesten alt borte. Allerede fra dag 1 med utslett begynte jeg med antihistamin (Zyrtec). Det skal også sies at jeg passet en hund den uken (men er vant til å være rundt hunder da vi har det i familien uten at det har gitt meg noen plager før). Spørsmålet mitt er: Kan pollenallergien ha gitt utslettet? Evt kan hunden ha vært en forsterkende årsak til det, som et slags ekstra allergen? Kan det også ha noe å si at jeg hadde menstuasjon den uken og forkjølelse uken i forveien? Har aldri hatt slikt utslett før eller noen form for eksem.

Spent på svar! :) -Og er forøvrig nå kvitt plagene.

Med vennlig hilsen Ida

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227950-allergiutslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...