Gå til innhold

Tung depresjon, medisinering med B-preparater.


Gjest tanketungt

Anbefalte innlegg

Gjest tanketungt

Jeg er dypt deprimert og har det veldig tungt for tiden. Venter på innleggelse og på ect-behandling.

Jeg hår det uutholdelig vondt (når jeg ikke spiser piller) og får foreskrevet mye B-preparater. Går rundt i en evigvarende pilledøs. Alternativet er jo å ha det veldig vondt psyikisk.

(Jeg bruker også Lithionit og Lamictal)

Men så er jeg usikker på om det er rett å "dope" bort følelser på "narkotika".

Jeg tenker at apatien depresjonen medfører forsterkes av disse medisinene. Det gjør det lettere å la være å gjøre andre tiltak som hjelper på depresjon.

Jeg får veldig tett oppfølging. Har samtale med psytkiater to ganger i uken og har muligheter for hjelp to ganger i uken fra andre instanser.

Jeg føler jeg at hjelpeapparatet er veldig redd for at det skal skje meg noe. Har ett selvmordsforsøk bak meg like etter en tung depresjon, men det er to år siden. Men jeg har ikke tenkt å ta livet av meg, det har jeg lovt meg selv. Jeg har ett par besteforeldre som ga flere år av sitt veldig voksne liv (når de var i 60 årene) for å ta seg av meg. Nå er de veldig gamle, og jeg kan ikke gjøre dette mot dem. Det går bare ikke.

Jeg føler at alt blir feil. Jeg føler at psykehuset springer etter meg for å tilby meg hjelp på alle kanter. Og jeg føler det invaderende. Samtidig er jeg sikker på at dersom de ikke hadde tilbudt massiv hjelp så hadde jeg følt meg forlatt.

Uff da, syt og klag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Boomerang

Fint at du får hjelp,virker veldig bra det der,syns du skal ta imot hjelpen du får.

Og du,det er lov å syte og klage av og til...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

I en kort, kritisk periode i påvente av ECT kan det ikke være galt å gi benzo for å dempe den verste smerten.

Det er nettopp slikt bruk en har benzo til.

Noe annet hadde det vært om en så for seg dette som en varig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...