Gjest allergifamilie Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Min datter på 11 år skal i mai til Danmark på klassetur. Hun er astma-allergiker med bl.a.sterk bjerke/gresspollen allergi. Hun bruker astmamedesin hele året og div. medesiner if.m. pollensesongen (bjørk,gress,burot osv.) Nå vet jeg at Danmark ligger litt før oss m.h.t. pollen men allikevel er jeg bekymret for å sende henne avgårde. De skal bl.a. overnatte en natt ute i skogen (gapahuk) og skal bo hos en dansk elev i 6 netter. Den eleven (som hun har brevskrevet med i 4 år) som hun skal bo hos har katt!! Hvordan løser jeg dette ? Kan hun få med seg noe "spesialmedesin" i tilfelle hun blir sterket plagt mens hun er der. Finnes noe slik medesin ? Eller kan hun få noe før hun reiser som gjør henne mer motstandsdyktig utover de medesiner hun vanligvis tar ? Jeg synes dette er vanskelig og vil gjerne, for hennes skyld, at hun kan være med og ha det så bra hun kan mens hun er der. Håper på gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22798-pollenallergi-klassetur-danmark-mai/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Kjære allergifamilie Pollenallergi og Danmark kan av og til være problematisk så det gjelder å dekke opp med medisin. Nå vet jeg ikke hva datteren deres bruker til vanlig i pollensesongen, men jeg skulle tro hun står på noe antihistamin ved siden av eventuelt nesespray/øyedråper og astmamedisin. Det er kommet en ny antihistamin som skal ha en ekstra antiallergisk virkning. Den heter Aerius og kan fåes på apoteket nå på resept. Det kunne være verd å prøve i stedet for de antihistaminene hun eventuelt bruker (Zyrtec, Clarityn, Versal, Kestine, Telfast). Når det gjelder katten i vertsfamilien så er det viktig at den holdes langt borte fra der datteren din skal sove. Forhåpentligvis er det en utekatt! Det er selvfølgelig viktig at barn med allergi får være med på ting mest mulig på lik linje med andre barn, så det er viktig å gi medisin så hun klarer seg bra. God tur og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22798-pollenallergi-klassetur-danmark-mai/#findComment-97103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.