Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De av oss som spaserer Karl Johans gate en sen kveldstime, kan ikke unngå å merker den påfallende hore-trafikken som foregår langs hele vår promenadegate.

Selv hadde jeg "fornøyelsen" av å tilbakelegge en to-tre hundre meter forleden aften, og fikk direkte tilbud av ikke mindre enn 12 sorte horer på min vei. Skjønt tilbud og tilbud, de var direkte aggressive og hardtselgende. Det stod horer på begge sider av gaten med 10-20 meters mellomrom og man må formelig gå sikksakk for å komme seg frem.

Nåvel. Horer vil det vel alltids finnes, og småfulle og kåte mannfolk vil det også alltid finnes.

Det spesielle er at landets hovedgate er fullstendig okkupert av prostitusjon. Jeg har vitterlig reist en del rundt i verden, og har aldri opplevd maken noe sted.

Det tar seg slett ikke ut at hovedstadens hovedgate fremstår på denne måten. Nå starter snart turistsesongen, og de må få et underlig inntrykk av dette landet hvis denne trafikken får fortsette.

Jeg skjønner ikke at poltikere lar det passere. De er jo også ute og drikker, men tar vel taxi fra utgangsdøra. Eller kanskje er de kunder som synes det er greit med godt tilbud på sexmarkedet.

Etter min mening må noe gjøres med dette umiddelbart. Det må la seg gjøre å styre horetrafikken unna Karl Johan slik at folk kan velge om de vil spasere på hovedgaten i fred, eller oppsøke horene på annet sted av sentrum

Om man ikke finner lovhjemmel for reaksjoner, kan man vel lage seg noe slikt f.eks. i form av politivedtekter.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

11

• sugarpop

9

• Goliath

7

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Når du snakker om aggressive tilbud. Det var en gang en som løftet opp t-skjorta og løp etter kjæresten min (nei, hun hadde ingenting under).

Forøvrig er jeg veldig enig i at dette må gjøres noe med.

Skrevet

I høst var vi to par ute å gikk på Karl Johan, gutta gikk først og vi jentene rett bak dem.

Gutta våre ble stoppet av to sorte damer, men da vi nærmet oss trakk de seg unna med et unnskyldende blikk på oss jentene :).

Skrevet

Du store...

Finnes det flere Karl Johan'er i byen? Jeg har nemlig aldri opplevd noe som i det hele tatt ligner på det du skisserer her, og jeg har da vandret nedover Karl Johan endel ganger i sene nattetimer de siste årene...

Noen svært få ganger har jeg sett jenter som er definitivt prostituerte, men ikke slike tilstander som du forteller om. Det jeg derimot ser svært ofte er jenter og damer som kler og oppfører seg ekstremt utfordrende og "horete" når de er på byen.

Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver i alle fall.

Skrevet

Når du snakker om aggressive tilbud. Det var en gang en som løftet opp t-skjorta og løp etter kjæresten min (nei, hun hadde ingenting under).

Forøvrig er jeg veldig enig i at dette må gjøres noe med.

For min del var de såpass høflig at de kun presset seg inn mot meg og supplerte med å reklamere for puppestellet sitt på gebrokkent engelsk.

Siden jeg var lett animert og dertil hadde anstand av en kompis, bød jeg skamløst tredve kroner for et avsug. Det ble dårlig mottatt og jeg fikk fingern og "fuck off"..hvilken i og for seg var meningen.

Skrevet

Du store...

Finnes det flere Karl Johan'er i byen? Jeg har nemlig aldri opplevd noe som i det hele tatt ligner på det du skisserer her, og jeg har da vandret nedover Karl Johan endel ganger i sene nattetimer de siste årene...

Noen svært få ganger har jeg sett jenter som er definitivt prostituerte, men ikke slike tilstander som du forteller om. Det jeg derimot ser svært ofte er jenter og damer som kler og oppfører seg ekstremt utfordrende og "horete" når de er på byen.

Jeg har inntrykk at at utviklingen har skutt fart de siste månedene. Nå er det rett og slett så ille at jeg fan ikke skjønner at det fortsette.

Skrevet

For min del var de såpass høflig at de kun presset seg inn mot meg og supplerte med å reklamere for puppestellet sitt på gebrokkent engelsk.

Siden jeg var lett animert og dertil hadde anstand av en kompis, bød jeg skamløst tredve kroner for et avsug. Det ble dårlig mottatt og jeg fikk fingern og "fuck off"..hvilken i og for seg var meningen.

hehe

Gjest Persille
Skrevet

Du store...

Han har rett - de siste tre månedene har det blitt ekstremt...

Skrevet

Du store...

Jeg forstår godt hva han mener, og for meg virker det som om det virkelig har skutt fart de siste uker/måneder.

Var selv en tur langs Karl Johan (fra Egertorvet og ned til Østbanen) rett før midnatt forrige helg, og ble kontaktet av et antall horer som var usedvanlig pågående. Husker ikke nøyaktig antall, men tipper det var et sted mellom 5 og 10 på den strekningen som tok direkte kontakt.

Og det sier seg selv at slikt ikke går an på vår hovedgate....

Skrevet

Jeg spaserte på Karl Johan senest torsdag kveld, og verken så eller opplevde noe av det du forteller om her.

Skrevet

pøhh - du er bare sur, for det var alt du hadde igjen av penger, og da ble det ingen ting på deg:-)

Men seriøst nok - jeg er helt enig med deg i at slik det nå er så er det en skam for byen og landet.

Skrevet

Jeg forstår godt hva han mener, og for meg virker det som om det virkelig har skutt fart de siste uker/måneder.

Var selv en tur langs Karl Johan (fra Egertorvet og ned til Østbanen) rett før midnatt forrige helg, og ble kontaktet av et antall horer som var usedvanlig pågående. Husker ikke nøyaktig antall, men tipper det var et sted mellom 5 og 10 på den strekningen som tok direkte kontakt.

Og det sier seg selv at slikt ikke går an på vår hovedgate....

Huff :-(

Jeg har ikke vært ute de siste 8-9 mnd, nei...

Det er jo virkelig ukoselig :-/

Skrevet

Han har rett - de siste tre månedene har det blitt ekstremt...

:-/

Skrevet

Jeg spaserte på Karl Johan senest torsdag kveld, og verken så eller opplevde noe av det du forteller om her.

Litt merkelig, for jeg har opplevd akkurat det samme som gripp beskriver.

Mulig du var der til "gal" (eller rett) tid? Kanskje de fleste var opptatt eller hadde pause?

Uansett så spiller det liten rolle om det er tider i uka / døgnet som de ikke er der - så lenge det er andre tider som det virkelig florerer.....

Mine venner har flere ganger i det siste kommentert akkurat det samme som gripp setter fingeren på, så det er helt klart blitt en utvikling til det verre - og "råere" eller mer "direkte".

Skrevet

Manglende pågang fra horene kan ha sammenheng med at du ikke er i målgruppen, rent kjønnsmessig.

Jeg har jo hørt om (og sett) horene tidligere også, men nå er det så ille at jeg fan ikke hadde trodd det om jeg ble fortalt det.

Det må ha skjedd noe i løpet av de siste månedene.

Gjest rykk og napp
Skrevet

Disse jentene gjør en langt bedre jobb enn de Norske. Tar de visa tror du?

Skrevet

Manglende pågang fra horene kan ha sammenheng med at du ikke er i målgruppen, rent kjønnsmessig.

Jeg har jo hørt om (og sett) horene tidligere også, men nå er det så ille at jeg fan ikke hadde trodd det om jeg ble fortalt det.

Det må ha skjedd noe i løpet av de siste månedene.

Du vet, modne, kjekke og distingverte herrer har en helt egen appell til kvinner;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du vet, modne, kjekke og distingverte herrer har en helt egen appell til kvinner;-)

Nå la du akkurat 20 år til det inntrykket jeg hadde av gripp's alder...

Skrevet

Jo, takk for den, Sophie.

Imidlertid vil jeg tro at de fleste menn som er i stand til å stå oppreist og har lomme til penger, nyter stor popularitet hos disse kvinnene.

Skrevet

Nå la du akkurat 20 år til det inntrykket jeg hadde av gripp's alder...

Jeg er ikke fullt så "distingvert" som Sophie gjerne fremstiller meg.

Men Sophie har slik sans for godt modne menn, og da synes jeg det er greit å pleie dette inntrykket :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...