Gå til innhold

Slipp Jimmy fri!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Sett den enda?..Hvis ikke..løp og kjøp bilet! :-)

Jeg hadde skyhøye forventninger og allikevel..de ødela ingenting for meg, filmen var bare helt konge. Den var både rørende (stakkars Jimmy!) og hadde noen av de morsomste scene jeg har sett på film NOEN SINNE!:-D

Hva synes dere andre som har sett den?

Jeg håper virkelig den selger biletter også, jeg unner Nielsen all mulig suksess. Jeg synes han har en helt unik strek, og ingen skildrer skakkkjørte eksistenser så morsomt og så på kornet som han, samtidig som han gir figurene sine personlighet og individualitet, og han skildrer dem med en god posrsjon hjertevarme.

Løpp og kjøp biletter, og god fornøyelse! :-)

P.S Jeg har allerde sett den to ganger, og det med bare en dag i mellom (fordi mutter ville se den med meg, og kompiser ville se den og..) Den var IKKE det minste kjip gang 2. Det kan neggu ikke sies om alle fimer!

Videoannonse
Annonse
laguna1365380434
Skrevet

Oops. Den skulle ikke to ganger, men skitt au. sorry.

:-)

Gjest BattleClown
Skrevet

Det lille jeg har sett av den filmen virket veldig-veldig dårlig.

Animert film for voksne bør i det minste ha bra humor.

To Trøtte Typer var heller ikke morsomt.

Skrevet

Det lille jeg har sett av den filmen virket veldig-veldig dårlig.

Animert film for voksne bør i det minste ha bra humor.

To Trøtte Typer var heller ikke morsomt.

Det skal jo alltid være noen som påpeker hvor utrolig dårlig og lite morsom filmer som 99% synes er morsomme er...:-)

Hvis du ikke liker animasjonsfilm, la være å se det. Og hvis du gjør det, ikke kritiser det for det det er. Det samme gjelder spesiellt humor. Det var et nek her på DOL for noen år siden, som "slaktet" ringenes herre filmene, med bl.a det argumentet at den var _urealistisk_ *ler*

"............................................."

Gjest BattleClown
Skrevet

Det skal jo alltid være noen som påpeker hvor utrolig dårlig og lite morsom filmer som 99% synes er morsomme er...:-)

Hvis du ikke liker animasjonsfilm, la være å se det. Og hvis du gjør det, ikke kritiser det for det det er. Det samme gjelder spesiellt humor. Det var et nek her på DOL for noen år siden, som "slaktet" ringenes herre filmene, med bl.a det argumentet at den var _urealistisk_ *ler*

Ehhh, så det du ber om er et forbud mot å kritisere filmer som mange andre muligens liker?

Og hvor fikk du 99% fra?

Eller forresten, du har rett; vi bør slutte å kritisere, og heller bare like alt sammen helt ukritisk.

I’m a happy consumer :D

Skrevet

Kan det ha vært meg tro`? Jeg hater Ringenes Herre :)

Skrevet

Husker ikke. Men det er ikke snakk om smak når man kommer med en slik uttalelse. Det er like idiotisk som å kritisere eventyret om askeladden som kappåt med trollet fordi det er urealistisk. Eventyr _er_ urealistisk.

Skrevet

Husker ikke. Men det er ikke snakk om smak når man kommer med en slik uttalelse. Det er like idiotisk som å kritisere eventyret om askeladden som kappåt med trollet fordi det er urealistisk. Eventyr _er_ urealistisk.

hihi, joda -men det blir FOR teit liksom -men jeg har sett dem alle samme da, det skal jeg ha - og jeg likte effektene og Gollum og klærne :) Skjønner bare ikke at det går an like sånt på alvor - eller enda verre LESE bøkene! - det er vel også lov å si!

Jeg syns Harry Potter var morsomt -men det er jo ment for barn....så....:-)

Du er så barnslig, as!

Skrevet

Hihi, slapp av, jeg har ikke engang giddet å sett den enda jeg har kjøpt alle sammen. Pakka er ikke åpnet enda

Skrevet

Ehhh, så det du ber om er et forbud mot å kritisere filmer som mange andre muligens liker?

Og hvor fikk du 99% fra?

Eller forresten, du har rett; vi bør slutte å kritisere, og heller bare like alt sammen helt ukritisk.

I’m a happy consumer :D

Skal vi se: Kan du vise meg hvor jeg har bedt om forbud mot noe som helst? Jeg kommenterer mye av det folk gjør når de kritiserer ting, og sier at mye kritikk av forskjellige ting blir på helt feil grunnlag. Hvis man ikke liker sci-fi, så kan man ikke bedømme star wars ut i fra at man heller ville sett *brekke seg* den engelske pasienten *spy*, f.eks.

".........................................."

Skrevet

Hihi, slapp av, jeg har ikke engang giddet å sett den enda jeg har kjøpt alle sammen. Pakka er ikke åpnet enda

Jeg sitter jo dødsalvorlig når jeg ser Tom & Jerry også jeg -mens gubben og ene datra ler seg fillete.

Skrevet

hihi, joda -men det blir FOR teit liksom -men jeg har sett dem alle samme da, det skal jeg ha - og jeg likte effektene og Gollum og klærne :) Skjønner bare ikke at det går an like sånt på alvor - eller enda verre LESE bøkene! - det er vel også lov å si!

Jeg syns Harry Potter var morsomt -men det er jo ment for barn....så....:-)

Du er så barnslig, as!

Tja...liker du den engelske pasienten? Titanic? Jeg fatter ikke at voksne mennesker kan like sånt anti-intellektuellt, totalt meningsløst og fordummende søppel. Og jeg kommer alltid til å le av tom & jerry, gamle donald-filmer og pingu. Barnslig? Kanskje. Men jeg er ihvertfall begge deler - bedre å være både barnslig og "voksen" enn bare "voksen" :-)

"..........................................."

Skrevet

Skal vi se: Kan du vise meg hvor jeg har bedt om forbud mot noe som helst? Jeg kommenterer mye av det folk gjør når de kritiserer ting, og sier at mye kritikk av forskjellige ting blir på helt feil grunnlag. Hvis man ikke liker sci-fi, så kan man ikke bedømme star wars ut i fra at man heller ville sett *brekke seg* den engelske pasienten *spy*, f.eks.

*spyr med*

Skrevet

Tja...liker du den engelske pasienten? Titanic? Jeg fatter ikke at voksne mennesker kan like sånt anti-intellektuellt, totalt meningsløst og fordummende søppel. Og jeg kommer alltid til å le av tom & jerry, gamle donald-filmer og pingu. Barnslig? Kanskje. Men jeg er ihvertfall begge deler - bedre å være både barnslig og "voksen" enn bare "voksen" :-)

"..........................................."

Huff nei - liker ikke "den engelske pasienten" eller "Titanic" heller.

Den filmen jeg har ledd mest av var en av Dario Fo - og en som het "Tre menn og et treben" - for ikke å glemme "FARGO" :-)

Skrevet

Huff nei - liker ikke "den engelske pasienten" eller "Titanic" heller.

Den filmen jeg har ledd mest av var en av Dario Fo - og en som het "Tre menn og et treben" - for ikke å glemme "FARGO" :-)

Fargo er oppskrytt. Det eneste underholdende ved den er dialekten. Handlingsmessig og skuespillermessig i beste fall middelmådig. Sett før, gjort før, tusen ganger, intet nytt under kjolen.

"............................................"

Skrevet

Fargo er oppskrytt. Det eneste underholdende ved den er dialekten. Handlingsmessig og skuespillermessig i beste fall middelmådig. Sett før, gjort før, tusen ganger, intet nytt under kjolen.

Jeg lo for det! :-) Hysterisk latter da han tok beinet til fyren i kvistkverna -mulig jeg er gal.....NATTA!

Gjest BattleClown
Skrevet

Så hvordan klarte du å bedømme om min kritikk var på helt feil grunnlag da?

Du vet jo ingenting om meg, og hva jeg liker.

Nå liker jeg animerte filmer, jeg liker sci-fi, takler fantasy helt fint, og har drevet på med 3d-animering før. Så jeg er faktisk overkvalifisert!

Slipp Jimmy Fri er bare en videreføring av To Trøtte Typer, og jeg synes ikke de får til noe morsomt med konseptet. Det blir mest med klisjeen om hvordan alle tror at narkomane snakker, og hvordan de lever. Bare man snakker med en litt treg, geit-aktig stemme så er man narkis med en gang. Akkurat det er morsomt i 2, kanskje 3 sekunder.

Jeg kunne kritisert så mye her, men samtidig ville jeg tilgitt alt om humoren var bra. South Park er ikke ”bra” animert, men det er morsomt.

Noen ganger så blir vi nordmenn litt for begeistret bare fordi det er laget i Norge, og fordi det blir vist på kino eller tv.

Samme som med filmen Sinus som jo nærmest hadde kopiert redigeringsteknikken til Snatch og Lock Stock. Filmen ble kalt unik kun fordi noe lignende hadde aldri blitt lagd i fjellrøysa Norge.

Gjest Wolverina
Skrevet

Nå liker jeg animerte filmer, jeg liker sci-fi, takler fantasy helt fint, og har drevet på med 3d-animering før. Så jeg er faktisk overkvalifisert!

Slipp Jimmy Fri er bare en videreføring av To Trøtte Typer, og jeg synes ikke de får til noe morsomt med konseptet. Det blir mest med klisjeen om hvordan alle tror at narkomane snakker, og hvordan de lever. Bare man snakker med en litt treg, geit-aktig stemme så er man narkis med en gang. Akkurat det er morsomt i 2, kanskje 3 sekunder.

Jeg kunne kritisert så mye her, men samtidig ville jeg tilgitt alt om humoren var bra. South Park er ikke ”bra” animert, men det er morsomt.

Noen ganger så blir vi nordmenn litt for begeistret bare fordi det er laget i Norge, og fordi det blir vist på kino eller tv.

Samme som med filmen Sinus som jo nærmest hadde kopiert redigeringsteknikken til Snatch og Lock Stock. Filmen ble kalt unik kun fordi noe lignende hadde aldri blitt lagd i fjellrøysa Norge.

*klapp klapp* ;)

Skrevet

For all del, jeg kritiserer ikke at du ikke liker den. Måten du legger ut i det vide og brede blir bare litt pretensiøs, synes jeg, og det virker som om du forsøker å argumentere for en objektiv kvalitet i et tilfelle hvor spørsmålet om kvalitet mest sannsynlig er mer eller mindre utelukkende subjektivt.

South park, sier du. Jeg regner ikke med at du vil prøve å argumentere objektivt for hvorfor _det_ er bedre enn f.eks denne filmen? I såfall får du problemer, tror jeg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...