Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest LucySky

Fra begynnelsen av mai og økende til juni er slutt, er verst for meg. Så går det bra til langt ute i august, fra da av her jeg vondt til frosten kommer.

Av en eller annen grunn har jeg hatt mye mer vondt enn jeg pleier i vinter, luurer på om det var all vinden og væromslagene.

Drittlei av å lure på hva det kommer av, men gjør det likevel. For tida leter jeg mye på nettet om sammenhenger mellom lavt stoffskifte (slår ikke ut på blodprøver hos meg, men man kan visst ha det likevel) og fibrosmerter.

Jeg har helt tilfeldig fått sjekket urininnholdet i blodet og det er litt forhøyet. Det kan folk få leddsmerter av. Kanskje de kan få muskelsmerter også?

*Aleine i verden mellom uvitende medisinere*

:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228075-fibromyalgi/#findComment-1720702
Del på andre sider

Fra begynnelsen av mai og økende til juni er slutt, er verst for meg. Så går det bra til langt ute i august, fra da av her jeg vondt til frosten kommer.

Av en eller annen grunn har jeg hatt mye mer vondt enn jeg pleier i vinter, luurer på om det var all vinden og væromslagene.

Drittlei av å lure på hva det kommer av, men gjør det likevel. For tida leter jeg mye på nettet om sammenhenger mellom lavt stoffskifte (slår ikke ut på blodprøver hos meg, men man kan visst ha det likevel) og fibrosmerter.

Jeg har helt tilfeldig fått sjekket urininnholdet i blodet og det er litt forhøyet. Det kan folk få leddsmerter av. Kanskje de kan få muskelsmerter også?

*Aleine i verden mellom uvitende medisinere*

:)

Tusen takk for svar.

Er godt å utveksle erfaringer.

Da har vi samme mønster med smerter, når det er verst. Er jo en kronisk lidelse som går i bølgedaler, men jeg har også hatt mange dårlige perioder denne vinteren, mere enn før. Blir jo så sliten.

Husker ikke akkurat før om årene, men vet at våren kan være en dårlig tid så det blir likt for oss begge selv om jeg har begynt litt før deg i år. Jeg pleier også å holde det gående til mnd. skiftet mai/juni. Føler meg veldig redusert og er så vanskelig å gjøre avtaler. Blir et ork å være med på noe synes jeg. Har ikke krefter til noe.

Sover dårlig og vondt i absolutt hele kroppen nå jeg. Har så lyst til å legge meg ned og gjerne sove også, når som helst, men blir jo ikke bedre av å ligge å kjenne smertene heller.

Skal til legen til uka og håper han har noe nytt å anbefale meg, noe for smertene. Fastlegen hadde så veldig lang ventetid nå så fikk hos en annen lege på samme legesenter og føler det egentlig kan være litt godt det også, kanskje han har andre tips.

Det med urininnhold lurer jeg på om kan ha noe sammenheng med at jeg for to år siden fikk podagra. Det var kun en gang, ikke kommet igjen. Dengang husker jeg at jeg leste et sted at fibromyalgipasienter var utstatt for det, men andre kilder mener nei. Ikke godt å vite hva vi skal tro på alltid.

Dagene nå er ihvertfall kjempeslitsomme og gleder meg til å legge meg om kveldene fordi jeg er så sliten, men ligger lenge før jeg sovner og tidlig oppvåkning så det går jo også utover dagsformen. Prøver å ta minst mulig piller, men ikke alltid jeg klarer meg uten.

Vi vil jo så gjerne stå på som andre mennesker og vi ser jo ikke syke ut akkurat. Jeg har stort sett inntrykk av at mine nærmeste ikke forstår hvordan jeg sliter. Føler meg nesten lat......,fordi jeg ikke orker så mye så blir man jo lei seg og deppa av det og kommer inn i en ond sirkel i alt liksom.

Ønsker deg en fortsatt fin vår og håper du ikke får det altfor slitsomt.Klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228075-fibromyalgi/#findComment-1721431
Del på andre sider

Gjest LucySky

Tusen takk for svar.

Da har vi samme mønster med smerter, når det er verst. Er jo en kronisk lidelse som går i bølgedaler, men jeg har også hatt mange dårlige perioder denne vinteren, mere enn før. Blir jo så sliten.

Husker ikke akkurat før om årene, men vet at våren kan være en dårlig tid så det blir likt for oss begge selv om jeg har begynt litt før deg i år. Jeg pleier også å holde det gående til mnd. skiftet mai/juni. Føler meg veldig redusert og er så vanskelig å gjøre avtaler. Blir et ork å være med på noe synes jeg. Har ikke krefter til noe.

Sover dårlig og vondt i absolutt hele kroppen nå jeg. Har så lyst til å legge meg ned og gjerne sove også, når som helst, men blir jo ikke bedre av å ligge å kjenne smertene heller.

Skal til legen til uka og håper han har noe nytt å anbefale meg, noe for smertene. Fastlegen hadde så veldig lang ventetid nå så fikk hos en annen lege på samme legesenter og føler det egentlig kan være litt godt det også, kanskje han har andre tips.

Det med urininnhold lurer jeg på om kan ha noe sammenheng med at jeg for to år siden fikk podagra. Det var kun en gang, ikke kommet igjen. Dengang husker jeg at jeg leste et sted at fibromyalgipasienter var utstatt for det, men andre kilder mener nei. Ikke godt å vite hva vi skal tro på alltid.

Dagene nå er ihvertfall kjempeslitsomme og gleder meg til å legge meg om kveldene fordi jeg er så sliten, men ligger lenge før jeg sovner og tidlig oppvåkning så det går jo også utover dagsformen. Prøver å ta minst mulig piller, men ikke alltid jeg klarer meg uten.

Vi vil jo så gjerne stå på som andre mennesker og vi ser jo ikke syke ut akkurat. Jeg har stort sett inntrykk av at mine nærmeste ikke forstår hvordan jeg sliter. Føler meg nesten lat......,fordi jeg ikke orker så mye så blir man jo lei seg og deppa av det og kommer inn i en ond sirkel i alt liksom.

Klem selv! Du er ikke pollenallergiker, vel? For det er jeg, og jeg tenker ofte på at det kan være en sammenheng der også. At når kroppen blir "svekket" av at man er allergisk, slipper fibrosmertene fortere til.

De sier jo at fibromyalgi ikke er én sykdom, men en ansamling med diverse lidelser.

Men vondt og irriterende er det. Akkurat nå "durer" det med sviing og verk i kroppen fordi jeg vasket verandamøblene i går. Pokker ta.

:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228075-fibromyalgi/#findComment-1723420
Del på andre sider

Klem selv! Du er ikke pollenallergiker, vel? For det er jeg, og jeg tenker ofte på at det kan være en sammenheng der også. At når kroppen blir "svekket" av at man er allergisk, slipper fibrosmertene fortere til.

De sier jo at fibromyalgi ikke er én sykdom, men en ansamling med diverse lidelser.

Men vondt og irriterende er det. Akkurat nå "durer" det med sviing og verk i kroppen fordi jeg vasket verandamøblene i går. Pokker ta.

:(

Ja pokker ta....

Nå har jeg blitt SÅ forkjøla, mannen min var inne på det samme seg deg imorges med allergi siden jeg har vært så tufs og nesa rennt veldig siste uka. Aner ikke jeg, brygga på forkjølelse eller om jeg kan ha fått allergi. I hvertfall natt til idag ble jeg skikkelig neseforkjøla og enda dårligere form....unnskyld klaginga.

Får legge meg nedpå litt. Det er langhelg og vi har tenkt å komme oss avgårde imorgen for å ordne i stand på "sommerresidensen".

Ha en god helg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228075-fibromyalgi/#findComment-1724747
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Hei. Jeg og har slitt med fybriomyalgi for 2 år siden var jeg sykemeldt i 4 måneder. Jeg hadde så store smerter om dagene at jeg gikk på smertestillende 3 - 4 tabeletter daglig. Jeg husker ikke hva de heter. Når vi la oss la jeg våken i et par timer, før jeg fikk sove noen tmer, når manne gikk på jobb sovnet jeg til slutt og sov litt lenger. Etter det har jeg ikke kjent noe til det, var sykemeldt 2 uker i fjor for jeg var kjørt i armer og rygg. Nå kjenner jeg det igjen, og håper ikke jeg får meg en ny runde med sykemelding. Jeg har ikke vært hos legen enda for jeg har bare merket det siden fredag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228075-fibromyalgi/#findComment-1727359
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest Zahara

sliter.. bruker ingen meds nå. legen gir meg resept på resept på paracet. Som om det hjelper.

Trenger celebra. men har ikke råd. får noe igjen på skatten, lurer på å hamstre. men dyra må til dyrlegen.. er vel 225 kr for ti dager, for celebra.

er jo ikke lenger på blå resept.

C Virker så sinnsykt bra på meg, tok masse prøver i fjor sommer, etter å ha brukt det i over ett år. En liten betennelse i en ankel, resten helt fritt!! Ikke stiv, ikke vondt, ikke slapp, bare.. normal. mindre vondt i hodet og..

Nå er alt betent.. Ømt, ingen får ta på meg. Ikke snakk om masasje..opererte et kne, var betent som f. Så ble det kortison sprøyter .

Aner ikke hva jeg skal prøve nå..

var en tid jeg tok masse omega 3, 6 og 9 pluss zink og e vit og noe til.

Hjalp faktisk. men dyrt..

man får dårlig helse av å være fattig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228075-fibromyalgi/#findComment-1815475
Del på andre sider

sliter.. bruker ingen meds nå. legen gir meg resept på resept på paracet. Som om det hjelper.

Trenger celebra. men har ikke råd. får noe igjen på skatten, lurer på å hamstre. men dyra må til dyrlegen.. er vel 225 kr for ti dager, for celebra.

er jo ikke lenger på blå resept.

C Virker så sinnsykt bra på meg, tok masse prøver i fjor sommer, etter å ha brukt det i over ett år. En liten betennelse i en ankel, resten helt fritt!! Ikke stiv, ikke vondt, ikke slapp, bare.. normal. mindre vondt i hodet og..

Nå er alt betent.. Ømt, ingen får ta på meg. Ikke snakk om masasje..opererte et kne, var betent som f. Så ble det kortison sprøyter .

Aner ikke hva jeg skal prøve nå..

var en tid jeg tok masse omega 3, 6 og 9 pluss zink og e vit og noe til.

Hjalp faktisk. men dyrt..

man får dårlig helse av å være fattig..

Føler med deg, du sliter.

Jeg er heldigvis i en bedre periode nå, føler at sommer og ferie hjelper også. Tar Omega-3, Spektro og Kalsium/Magnesium daglig. Sola tror jeg også hjelper meg, varmen også. Idag er det gråvær så merker det på kroppen, men får vente på bedre vær igjen som ikke skal være så langt unna.

God sommer og god bedring til deg.Jeg nyter dagene på campingen og slapper virkelig av her ved sjøen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228075-fibromyalgi/#findComment-1817351
Del på andre sider

Gjest Aina E

Føler med deg, du sliter.

Jeg er heldigvis i en bedre periode nå, føler at sommer og ferie hjelper også. Tar Omega-3, Spektro og Kalsium/Magnesium daglig. Sola tror jeg også hjelper meg, varmen også. Idag er det gråvær så merker det på kroppen, men får vente på bedre vær igjen som ikke skal være så langt unna.

God sommer og god bedring til deg.Jeg nyter dagene på campingen og slapper virkelig av her ved sjøen.

Jeg tror jeg ville droppet calcium'en hadde jeg vært deg. Også ville jeg sjekket meg for matintoleranser, pluss fylt på med litt ekstra antioksidanter.

Jeg har hatt fibromyalgi i 12 år og blitt kvitt det, så det er vel de første tingene jeg ville tenkt på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228075-fibromyalgi/#findComment-1817455
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...