Gå til innhold

NHD. Føler at folk ikke liker meg...


Våril

Anbefalte innlegg

Jeg er ei kvinne på 30+ med mann og to små barn. Har slitt endel med psykiske problemer og fått hjelp av psykiater.

Er hjemmeværende. Et av mine største problem er at jeg opplever og føler at mennesker jeg treffer ikke liker meg.. De sier det selvfølgelig ikke rett ut, men det er en sterk følelse jeg har..

Har bodd i et etablert boligmiljø i ca 1 år. Treffer jeg kvinnelige naboer som er hjemmeværende ute på lekeplassen snakker de så og si aldri til meg.. Hilser knapt. Jeg føler at de overser meg. Som om jeg skulle være luft. Dette er veldig vondt og sårende. De prater "selvfølgelig" mye med hverandre...

Har ei venninne i dette nabolaget, Når hun har mor si på besøk prater mora hennes med andre naboer, hvis vi er ute. Og er veldig hyggelig mot dem. Meg prater hun ingenting med, hun overser meg også...

Denne venninna mi som bor i nabolaget er grei mot meg, men jeg føler absolutt at hun foretrekker andre nabokvinner foran meg. Hvis hun står å prater med meg og "noe bedre" kommer ut "løper" hun avgårde og begynner å prate.

Jeg er egentlig en ressursssterk kvinne meg høgskoleutdannelse... Men blir veldig veldig usikker på megselv når jeg opplever at folk jeg treffer på ikke liker meg... Føler meg ensom, oversett og isolert...

Hva er galt? Hva kan jeg evt gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emalie

Jeg tror at hvis man blir veldig opphengt i at folk ikke liker en, og tenker veldig mye på det, så kan det fort bli en selvoppfyllende profeti. Kanskje man er så opptatt av at folk skal like en at en også oppfører seg litt anderledes?, noe som folk fort vil legge merke til.

Forsøk å tenke at selv om folk ikke snakker til deg, så betyr ikke det at de ikke liker deg. Sannsynligheten er vel større for at de har helt andre tanker i hodet enn å tenke på at de ikke liker deg. Ofte har folk nok med sitt også og tenker ikke på at det at de ikke hilser eller snakker med andre kan få andre til å føle seg uvel.

Så jeg tror vel at det at du er mye alene har fått deg til å gruble en del. Og grublingen har gitt deg en forestilling om at andre ikke liker deg.

Noen ganger er det slik at folk er spesielle, det er ikke alle man kommer like godt overens med heller. Men det betyr ikke at ingen liker en. Jeg er selv en person som er litt spesiell. Jeg har ikke kjempemange venner, men jeg har noen og det synes jeg er greit. Men den tiden jeg var overopptatt av at folk skulle like meg så tror jeg at jeg virket litt slitsom på folk, slik at de trakk seg vekk fra meg.

Når jeg er mindre fokusert på det, er det lettere å komme i kontakt med folk.

Er det noen aktiviteter du kan gjøre på dagtid?. Et sted hvor du kan komme deg bort, gjøre noe du liker så du slipper å gruble så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...