Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor bodde du? Har du noen tips til noe sentralt og rimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være de tristeste hotellbildene jeg noen gang har sett..

Det var alt annet enn fancy det hotellet der ja. Men så er bygningen 350 år gammel, og ser ikke ut som den har blitt fornyet fra den gang. Og den gamle gubben har kanskje vært der i alle de årene...

Men så dro jeg til Roma for å oppleve den gamle historien, og da synes jeg hotellet sto helt i stil med det motivet. Følte jeg var tilbake i gamle Roma i den bygningen. Kun 5 minutters gåtur til både spansketrappa og Trevi. Men nå er jo Roma nesten bare gangavstand da.

Skrevet

Ja, jeg har vært i Roma - og jeg bodde i leiligheten min.

Hehe. Det må da være lov å skryte bittelitt? Det er vi ansatte på jobben som eier en leilighet sammen i Roma. Den ligger sentralt i byen, men likevel slik til at det er et kjempekoselig lokalmiljø rundt med butikker, restaranter, pizzabarer m.m. Og de som driver disse "sjappene" er like overtrivelige når vi er der. De kan ikke engelsk, og vi kan ikke italiensk. Gestikuleringsspråk er morsomt!

Så et råd om hotell kan jeg dessverre ikke gi deg ...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe. Det må da være lov å skryte bittelitt? Det er vi ansatte på jobben som eier en leilighet sammen i Roma. Den ligger sentralt i byen, men likevel slik til at det er et kjempekoselig lokalmiljø rundt med butikker, restaranter, pizzabarer m.m. Og de som driver disse "sjappene" er like overtrivelige når vi er der. De kan ikke engelsk, og vi kan ikke italiensk. Gestikuleringsspråk er morsomt!

Så det er dere ansatte som eier leiligheten - ikke jobben?

Det var en fantasifull og morsom løsning! Klart du har lov til å skryte av å eie en bit av Roma!

Er du ofte i leiligheten?

Skrevet

Så det er dere ansatte som eier leiligheten - ikke jobben?

Det var en fantasifull og morsom løsning! Klart du har lov til å skryte av å eie en bit av Roma!

Er du ofte i leiligheten?

Det er de ansatte som eier den, ja. Vi fikk den i julegave av arbeidsgiver (av alle ting).

Jeg er der nok ikke så ofte, nei - men det er greit å vite at man har muligheten.

Skrevet

Har bodd her tre ganger:

http://www.hotel-giottoflavia.it/

Et lite hotell, ganske rimelig og helt grei standard. Bra beliggenhet med gangavstand til Spansketrappen, Trevifontenen, Termini(Jernbanestasjonen), Borgheseparken, og handlegatene Via Nazionale og Via del Corso. Til f eks Colosseum og Peterkirken/Vatikanmuseet er det imidlertid for langt å gå.

Veldig hyggelig vertskap på hotellet.

Skrevet

Har bodd her tre ganger:

http://www.hotel-giottoflavia.it/

Et lite hotell, ganske rimelig og helt grei standard. Bra beliggenhet med gangavstand til Spansketrappen, Trevifontenen, Termini(Jernbanestasjonen), Borgheseparken, og handlegatene Via Nazionale og Via del Corso. Til f eks Colosseum og Peterkirken/Vatikanmuseet er det imidlertid for langt å gå.

Veldig hyggelig vertskap på hotellet.

Takk for tips!

Skrevet

Heldiggris. Man skulle jo helst hatt en leilighet i hver by...

Gjest printa
Skrevet

Ja, jeg har vært i Roma. Men, bare på dagstur. Bodde ellers i Terracina, en badeby noen timers busstur fra Roma.

Anbefales, rolig og stille familiested.

Italia er favorittlandet mitt.

Har farta landet fra nord til sør. Glemmer det aldri! Hærlig kultur og mennesker. Men, jeg har aldri bodd på hotel i Roma.

Men, gjør også gjerne det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...