Gjest Løvinnen Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Hei! Jeg er en jente på 33 år. Har startet eget firma, studerer og har mann & barn = mye stress. Har også store og langvarige økonomiske problemer som har ført til mye angst og mavesmerter. Den siste uken har jeg også fått oftere og oftere vondt i brystet/hjertet. Det er ikke stikk, men mer vedvarende småvondt/ubehag. Har også urolig hjerterytme med økt rytme og "overhopp". Har også problemer med å sove pga. dette. Er dette kun relatert til stress? Hadde noe lignende uten smerter for en del år siden, og tok bl.a. EKG. De fant ikke noe galt. Synes jeg merker mer smerter når jeg drikker te og cola (koffein?) og alkohol. Kan dette ha noen sammenheng? Bør jeg oppsøke lege på nytt, og er dette noe jeg bør være redd for? Veldig takknemlig for svar! Hilsen en bekymret 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22810-sm%C3%A5vondt-i-hjertet-d%C3%B8gnet-rundt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Svar til Løvinnen. Det er meget mulig at dine plager ikke kommer fra ditt hjerte, men heller fra spiserør / mavesekk / andre organ under mellomgulvet. Sannsynligheten for at du har hjerte-kar-sykdom er nemlig meget liten, med mindre du har stor risiko for utvikling av slik sykdom (familiær belastning, høyt kolesterol / blodtrykk, røyking, etc.). Tendensen til ekstraslag i hjertet kan henge sammen med samme tilstand, og er dessuten utvilsomt relatert til din stressende hverdag. Den bør du forøvrig omgående redigere om. At du får mer uttalte plager når du driker f.eks. Cola, tyder også på at årsakem kan sitte i øvre del av mave-tarm-kanalen din. Nevn dette for din lege, og forsøk et middel som kan lindre slike symptomer. MEN - du har selv anført løsningen i ditt innlegg : Sett igang med en skikkelig omprioritering av alle dine ansvarsområder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22810-sm%C3%A5vondt-i-hjertet-d%C3%B8gnet-rundt/#findComment-97135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.