Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 33 år som over lenger tid har hatt problemer med magen. De siste to årene har dette forverret seg. Vinterne 2004 tok jeg en røntgen undersøkelse av tykk tarmen. Her så alt fint ut, men det ble påpekt at tarmen var noe lengere enn hva som er normalt.

Jeg er ei aktiv jente, løper 4-5 ganger i uka. Utover det har jeg et sunt og narmalt kosthold. Magesmertene oppstår som regel noen timer etter et måltid (urolig mage), og spesielt på kveldstid. Magen er i utgangspunktet treg, og jeg bruker lang tid på toalettet. Det er enkelte ting som magen min ikke liker, og dette prøver jeg og unngå ex : kjøtt (spes røkt), kokt melk, sterkt krydret mat. Jeg unngår også sene måltider, da jeg vet at dette uansett skaper problem.

Har du noen teori om hva dette kan dreie seg om?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228107-kronisk-magebesv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Les svaret jeg skrev til forrige innskriver, søk litt på temaene "forstoppelse" og obstipasjon" her i DOL. En vanlig legesjekk for å utelukke lavt stoffskifte bør gjøres. Rikelig væske og fiber er viktig. Du betaler ikke for dette svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...