Mary Poppins Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Dette er sikkert noe jeg burde ha fått med meg men uansett; jeg husker det var snakk at alle med TV skulle betale en NRK-lisens, ble dette innført? Isåfall har dere betalt? 0 Siter
Mista nikket Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Har ikke det vært i mange år da? Har betalt med glede(not) flere ganger vi nå. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 Har ikke det vært i mange år da? Har betalt med glede(not) flere ganger vi nå. Hehe såpass ja.. trodde det ble innført for en kort stund tilbake jeg.. får dere regning på det? Er det en fast pris i måneden? Og hvor mye er det på? 0 Siter
keinstein Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Jeg bytter med naboen hver 13. dag. Derfor ser vi gratis på hverandres TVer. En TV må stå hos meg minst 14 dager for å utløse lisensplikt. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Hehe såpass ja.. trodde det ble innført for en kort stund tilbake jeg.. får dere regning på det? Er det en fast pris i måneden? Og hvor mye er det på? Nå gjør du narr av oss skattebetalere som sliter ræva av oss for å betale alle disse skattene. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 Nå gjør du narr av oss skattebetalere som sliter ræva av oss for å betale alle disse skattene. Jeg betaler ikke skatt fordi jeg jobber ikke, så enkelt er det. Har du noe mer informativt svar på det jeg lurer på da? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 Det har vært så lenge jeg kan huske... Ja jeg har skjønt at det er tydeligvis noe her jeg har gått glipp av.. Men får man regning i posten eller hvordan funker dette? Betaler man en månedsavgift? 0 Siter
sheba Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Ja jeg har skjønt at det er tydeligvis noe her jeg har gått glipp av.. Men får man regning i posten eller hvordan funker dette? Betaler man en månedsavgift? man får regning i posten:-) hater den like mye hver gang jeg får den, strøm, telefon etc er ok, men denne hersens lisensen slipper man ikke unna, selv om alt nrk blir brukt til her i huset er en gang i uka når postmann pat er på barne tv! må liksom bare spørre her jeg:-) hva er opskriften for at du ikke har fått regning i posten?? (kopierer gjerne oppskriften) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 man får regning i posten:-) hater den like mye hver gang jeg får den, strøm, telefon etc er ok, men denne hersens lisensen slipper man ikke unna, selv om alt nrk blir brukt til her i huset er en gang i uka når postmann pat er på barne tv! må liksom bare spørre her jeg:-) hva er opskriften for at du ikke har fått regning i posten?? (kopierer gjerne oppskriften) Vet du, jeg kjenner seriøst ingen som har fått regning i posten. Har hørt litt rundt med venner og ingen har opplevd det. Dette er merkelig må jeg si. Hvor mye er regningen på? Kommer den hver månede? 0 Siter
Sofline Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Ja jeg har skjønt at det er tydeligvis noe her jeg har gått glipp av.. Men får man regning i posten eller hvordan funker dette? Betaler man en månedsavgift? Regningen kommer en gang i halvåret så vidt jeg vet. Årsavgiften er på 2039,04 kr. Forøvrig kan jeg se på siden under at det har vært krevd inn lisens siden 1924. :-) http://www.nrk.no/lisens/ Her kan du registrere deg: http://www.nrk.no/lisens/3167075.html 0 Siter
sheba Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Vet du, jeg kjenner seriøst ingen som har fått regning i posten. Har hørt litt rundt med venner og ingen har opplevd det. Dette er merkelig må jeg si. Hvor mye er regningen på? Kommer den hver månede? overkant av 1000,- hvert år... hmm heldig du:-) 0 Siter
sheba Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Vet du, jeg kjenner seriøst ingen som har fått regning i posten. Har hørt litt rundt med venner og ingen har opplevd det. Dette er merkelig må jeg si. Hvor mye er regningen på? Kommer den hver månede? halvår mente jeg:-) sorry:-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 overkant av 1000,- hvert år... hmm heldig du:-) Jøss det er såpass til og med. Helt merkelig at jeg ikke har visst om dette. Har du registrert deg noe sted? Takk for svar forresten 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. april 2006 Forfatter Skrevet 25. april 2006 Regningen kommer en gang i halvåret så vidt jeg vet. Årsavgiften er på 2039,04 kr. Forøvrig kan jeg se på siden under at det har vært krevd inn lisens siden 1924. :-) http://www.nrk.no/lisens/ Her kan du registrere deg: http://www.nrk.no/lisens/3167075.html Hehe 1924 ja, jeg imbiller meg at jeg leste om dette for et halvt år tilbake jeg ;-) Jaja jeg får vel kanskje registrere meg jeg også, på en annen side er det fristende å bare drite i det 0 Siter
Sofline Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Hehe 1924 ja, jeg imbiller meg at jeg leste om dette for et halvt år tilbake jeg ;-) Jaja jeg får vel kanskje registrere meg jeg også, på en annen side er det fristende å bare drite i det Hysj... ikke si det til noen, men det gjør jeg.... 0 Siter
jaime Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Jøss det er såpass til og med. Helt merkelig at jeg ikke har visst om dette. Har du registrert deg noe sted? Takk for svar forresten Det er en snau tusing i halvåret for farge-TV (hehe), og hvis du kjøper ny TV i en butikk må du registerere deg som lisensbetaler, dersom du ikke alt er det. Det siste kan man jo lyve om og bruke en adresse som alt betaler lisens, men... 0 Siter
Gemini Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Hehe 1924 ja, jeg imbiller meg at jeg leste om dette for et halvt år tilbake jeg ;-) Jaja jeg får vel kanskje registrere meg jeg også, på en annen side er det fristende å bare drite i det Jeg ga blaffen, helt til jeg fikk en lisenskontrollør på døra. Bodde i liten leilighet i blokk, og tv-en sto på da det ringte på, så det var vanskelig å bortforklare at jeg hadde tv. Fikk bare regning fra da av, ingen straffe-regning for all lisens jeg skulle ha betalt i tidligere år. 0 Siter
Gjest BattleClown Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Jeg bytter med naboen hver 13. dag. Derfor ser vi gratis på hverandres TVer. En TV må stå hos meg minst 14 dager for å utløse lisensplikt. Så hendig da, og ikke minst praktisk. Snart vil NRK innføres rotasjons-gebyr for å få bukt med sånne som deg. For NRK har planlagt 100 sesonger med Beat for Beat. NRK vil vel snart komme med unnlatelses gebyr også. For oss som ikke betaler NRK-avgiften. Forhåpentligvis vil denne avgiften være noe mindre slik at det fremdeles vil lønne seg å snike seg unna. 0 Siter
Mistera Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Regningen kommer en gang i halvåret så vidt jeg vet. Årsavgiften er på 2039,04 kr. Forøvrig kan jeg se på siden under at det har vært krevd inn lisens siden 1924. :-) http://www.nrk.no/lisens/ Her kan du registrere deg: http://www.nrk.no/lisens/3167075.html Neste gang jeg får meg tv, er det ikke å registrere meg det første jeg vil tenke på iallefall... for nå har de fått for snart 2 år uten at jeg har hatt tv... så da får det være nok! Syntes jeg > 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.