Gå til innhold

NRK-lisens?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Dette er sikkert noe jeg burde ha fått med meg men uansett; jeg husker det var snakk at alle med TV skulle betale en NRK-lisens, ble dette innført? Isåfall har dere betalt?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

18

• Mary Poppins

10

• hare1365380455

6

• sheba

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Mista nikket
Skrevet

Har ikke det vært i mange år da? Har betalt med glede(not) flere ganger vi nå.

Mary Poppins
Skrevet

Har ikke det vært i mange år da? Har betalt med glede(not) flere ganger vi nå.

Hehe såpass ja.. trodde det ble innført for en kort stund tilbake jeg.. får dere regning på det? Er det en fast pris i måneden? Og hvor mye er det på?

Skrevet

Jeg bytter med naboen hver 13. dag. Derfor ser vi gratis på hverandres TVer. En TV må stå hos meg minst 14 dager for å utløse lisensplikt.

Skrevet

Hehe såpass ja.. trodde det ble innført for en kort stund tilbake jeg.. får dere regning på det? Er det en fast pris i måneden? Og hvor mye er det på?

Nå gjør du narr av oss skattebetalere som sliter ræva av oss for å betale alle disse skattene.

Mary Poppins
Skrevet

Nå gjør du narr av oss skattebetalere som sliter ræva av oss for å betale alle disse skattene.

Jeg betaler ikke skatt fordi jeg jobber ikke, så enkelt er det.

Har du noe mer informativt svar på det jeg lurer på da?

Mary Poppins
Skrevet

Det har vært så lenge jeg kan huske...

Ja jeg har skjønt at det er tydeligvis noe her jeg har gått glipp av..

Men får man regning i posten eller hvordan funker dette? Betaler man en månedsavgift?

Skrevet

Men får man regning i posten eller hvordan funker dette? Betaler man en månedsavgift?

man får regning i posten:-)

hater den like mye hver gang jeg får den, strøm, telefon etc er ok, men denne hersens lisensen slipper man ikke unna, selv om alt nrk blir brukt til her i huset er en gang i uka når postmann pat er på barne tv!

må liksom bare spørre her jeg:-) hva er opskriften for at du ikke har fått regning i posten?? (kopierer gjerne oppskriften)

Mary Poppins
Skrevet

man får regning i posten:-)

hater den like mye hver gang jeg får den, strøm, telefon etc er ok, men denne hersens lisensen slipper man ikke unna, selv om alt nrk blir brukt til her i huset er en gang i uka når postmann pat er på barne tv!

må liksom bare spørre her jeg:-) hva er opskriften for at du ikke har fått regning i posten?? (kopierer gjerne oppskriften)

Vet du, jeg kjenner seriøst ingen som har fått regning i posten. Har hørt litt rundt med venner og ingen har opplevd det. Dette er merkelig må jeg si. Hvor mye er regningen på? Kommer den hver månede?

Skrevet

Regningen kommer en gang i halvåret så vidt jeg vet. Årsavgiften er på 2039,04 kr. Forøvrig kan jeg se på siden under at det har vært krevd inn lisens siden 1924. :-)

http://www.nrk.no/lisens/

Her kan du registrere deg:

http://www.nrk.no/lisens/3167075.html

Skrevet

Vet du, jeg kjenner seriøst ingen som har fått regning i posten. Har hørt litt rundt med venner og ingen har opplevd det. Dette er merkelig må jeg si. Hvor mye er regningen på? Kommer den hver månede?

overkant av 1000,- hvert år... hmm heldig du:-)

Skrevet

halvår mente jeg:-) sorry:-)

Mary Poppins
Skrevet

overkant av 1000,- hvert år... hmm heldig du:-)

Jøss det er såpass til og med. Helt merkelig at jeg ikke har visst om dette. Har du registrert deg noe sted?

Takk for svar forresten :)

Mary Poppins
Skrevet

Regningen kommer en gang i halvåret så vidt jeg vet. Årsavgiften er på 2039,04 kr. Forøvrig kan jeg se på siden under at det har vært krevd inn lisens siden 1924. :-)

Hehe 1924 ja, jeg imbiller meg at jeg leste om dette for et halvt år tilbake jeg ;-)

Jaja jeg får vel kanskje registrere meg jeg også, på en annen side er det fristende å bare drite i det ;)

Skrevet

Hehe 1924 ja, jeg imbiller meg at jeg leste om dette for et halvt år tilbake jeg ;-)

Jaja jeg får vel kanskje registrere meg jeg også, på en annen side er det fristende å bare drite i det ;)

Hysj... ikke si det til noen, men det gjør jeg....

Skrevet

Jøss det er såpass til og med. Helt merkelig at jeg ikke har visst om dette. Har du registrert deg noe sted?

Takk for svar forresten :)

Det er en snau tusing i halvåret for farge-TV (hehe), og hvis du kjøper ny TV i en butikk må du registerere deg som lisensbetaler, dersom du ikke alt er det. Det siste kan man jo lyve om og bruke en adresse som alt betaler lisens, men...

Skrevet

Jeg ga blaffen, helt til jeg fikk en lisenskontrollør på døra. Bodde i liten leilighet i blokk, og tv-en sto på da det ringte på, så det var vanskelig å bortforklare at jeg hadde tv. Fikk bare regning fra da av, ingen straffe-regning for all lisens jeg skulle ha betalt i tidligere år.

Gjest BattleClown
Skrevet

Jeg bytter med naboen hver 13. dag. Derfor ser vi gratis på hverandres TVer. En TV må stå hos meg minst 14 dager for å utløse lisensplikt.

Så hendig da, og ikke minst praktisk.

Snart vil NRK innføres rotasjons-gebyr for å få bukt med sånne som deg. For NRK har planlagt 100 sesonger med Beat for Beat.

NRK vil vel snart komme med unnlatelses gebyr også. For oss som ikke betaler NRK-avgiften. Forhåpentligvis vil denne avgiften være noe mindre slik at det fremdeles vil lønne seg å snike seg unna.

Skrevet

Neste gang jeg får meg tv, er det ikke å registrere meg det første jeg vil tenke på iallefall... for nå har de fått for snart 2 år uten at jeg har hatt tv... så da får det være nok! Syntes jeg >;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...