Gå til innhold

NRK-lisens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ga blaffen, helt til jeg fikk en lisenskontrollør på døra. Bodde i liten leilighet i blokk, og tv-en sto på da det ringte på, så det var vanskelig å bortforklare at jeg hadde tv. Fikk bare regning fra da av, ingen straffe-regning for all lisens jeg skulle ha betalt i tidligere år.

De har uansett ikke fullmakt til å komme inn uten at du ber dem om å komme inn:) er kun Politiet med fullmakt som har det, de har det ikke ellers de heller, så hvorfor skulle noe så ubetydelig som en NRK-Lisens kontrollør ha det:P

Jeg har fått hele lisensen langt oppi halsen allerede... og skal ALDRI kjøpe meg tv hos en tvhandler igjen:P

Videoannonse
Annonse
  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

18

• Mary Poppins

10

• hare1365380455

6

• sheba

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

man får regning i posten:-)

hater den like mye hver gang jeg får den, strøm, telefon etc er ok, men denne hersens lisensen slipper man ikke unna, selv om alt nrk blir brukt til her i huset er en gang i uka når postmann pat er på barne tv!

må liksom bare spørre her jeg:-) hva er opskriften for at du ikke har fått regning i posten?? (kopierer gjerne oppskriften)

Den vil jeg og ha:P *lol*

MEN altså, da jeg hadde den nydelige telefonselger jobben min, og slogte programbladet:P (som tidligere var tilknyttet NRK) fikk jeg som huda fikk svi, kjeft rett og slett... dette fant jeg ut!

Samma om du har NRK eller ikke, så er dette kun et ord som henger igjen i fra gammelt av da vi kun hadde en kanal... OG det er leige av nettet vi ser tv på vi betaler og ikke til selve NRK:S

*skjønner ikke hvorfor jeg forsvarer dem litt her, hkan bero på at det er sent:P*

Skrevet

Har ikke det vært i mange år da? Har betalt med glede(not) flere ganger vi nå.

Ka skjer om ein ikkje betalar lisens egentlig?

Skrevet

Jeg ga blaffen, helt til jeg fikk en lisenskontrollør på døra. Bodde i liten leilighet i blokk, og tv-en sto på da det ringte på, så det var vanskelig å bortforklare at jeg hadde tv. Fikk bare regning fra da av, ingen straffe-regning for all lisens jeg skulle ha betalt i tidligere år.

Er det vanleg at det kjem ein lisens kontrollør??

Skrevet

Jøss det er såpass til og med. Helt merkelig at jeg ikke har visst om dette. Har du registrert deg noe sted?

Takk for svar forresten :)

Tror det blir registrert når man kjøper tv, da begynner giroen og komme:-) du blir faktisk aldri kvitt den heller, det er akkurat som en igle som suger seg mer og mer fast:)

Skrevet

Vanlig og vanlig, jeg hadde TV i mange år før jeg opplevde det, for å si det slik. Så man kan fint unngå det, men før eller senere står de på døra, hvis du da ikke allerede har betalt.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har betalt, ja. Det har vært lisens i noen år nå, men det er snakk om at prisen skal stige pga nrk3.

Skrevet

Jeg bodde i egen leilighet med opplegg for TV, men uten apparat, i 5 år på 80-tallet i Oslo.

Jeg traff aldri noen kontrollør. Men kollegaen min bodde i Akershus rett utenfor byen i samme periode, og de fikk kontrollør på døra og ble avkrevd lisens. (De hadde TV, altså.)

Gjest Nilliii
Skrevet

Ja jeg har skjønt at det er tydeligvis noe her jeg har gått glipp av..

Men får man regning i posten eller hvordan funker dette? Betaler man en månedsavgift?

Hæ? Du tuller nå?

Skrevet

LOL! Det har vel vært lisens siden tidenes morgen! jeg kan ihvertfall ikke huske annet enn at det alltid har vært tv-lisens, selv om jeg riktignok ikke har levd hele den tiden vi har hatt tv i Norge! ;-)

Da jeg var bittelite barn var det attpåtil RADIO-lisens!

Skrevet

LOL! Det har vel vært lisens siden tidenes morgen! jeg kan ihvertfall ikke huske annet enn at det alltid har vært tv-lisens, selv om jeg riktignok ikke har levd hele den tiden vi har hatt tv i Norge! ;-)

Jeg husker også radiolisensen.

Det var den gangen man hadde én radio hjemme, og evt. en "reiseradio" (Kurér) på hytta eller til å ta med ut i hagen.

Gjest øvejidde
Skrevet

Utrolig at et voksent menneske som kan behandle en PC ikke har fått med seg at vi har TV lisens i Norge.

Skrevet

Jeg husker også radiolisensen.

Det var den gangen man hadde én radio hjemme, og evt. en "reiseradio" (Kurér) på hytta eller til å ta med ut i hagen.

Ja, jeg så i en link lenger ned at radiolisensen ble avskaffet i 1976, altså var jeg ikke så bitteliten, selv om jeg i aller høyeste grad var et barn!;-)

Mener å huske at det også var bestemte regler for hvor mange tv-apparater man kunne ha per husstand, at det var to stykk??

Og så mener jeg å huske at det å bli fortalt dette fra foreldrene førte til himling med øynene - TO tv-apparater liksom, hva skulle man nå med DET???!!!

*he he*

Men så var det da en tid hvor man kun hadde en kanal, og tv-sendingene varte fra 1755 til 23 eller noe slikt, og alle snakket om de samme programmene! ;-)

Skrevet

Ja, jeg så i en link lenger ned at radiolisensen ble avskaffet i 1976, altså var jeg ikke så bitteliten, selv om jeg i aller høyeste grad var et barn!;-)

Mener å huske at det også var bestemte regler for hvor mange tv-apparater man kunne ha per husstand, at det var to stykk??

Og så mener jeg å huske at det å bli fortalt dette fra foreldrene førte til himling med øynene - TO tv-apparater liksom, hva skulle man nå med DET???!!!

*he he*

Men så var det da en tid hvor man kun hadde en kanal, og tv-sendingene varte fra 1755 til 23 eller noe slikt, og alle snakket om de samme programmene! ;-)

Jeg bor i Danmark, og her lever radiolisensen i beste velgående. Jeg betaler den selv.

Skrevet

Jeg har betalt, ja. Det har vært lisens i noen år nå, men det er snakk om at prisen skal stige pga nrk3.

NRK3, hva er det? Ennå en ny kanal?

hare1365380455
Skrevet

NRK3, hva er det? Ennå en ny kanal?

Det skal visst komme en ny kanal. Nrk3 skal ha ungdomsprogrammer, nrk2 nyheter osv., og nrk1 skal være som den er. Kjedelig med dyrere lisens!

Skrevet

Det skal visst komme en ny kanal. Nrk3 skal ha ungdomsprogrammer, nrk2 nyheter osv., og nrk1 skal være som den er. Kjedelig med dyrere lisens!

Særlig for dem som kun får inn NRK1.

Mary Poppins
Skrevet

Utrolig at et voksent menneske som kan behandle en PC ikke har fått med seg at vi har TV lisens i Norge.

Jeg har bodd mesteparten av mitt liv i utlandet og det er ikke mange år siden jeg flyttet hjemmefra. Jeg har heller aldri kjøpt en tv i Norge, så jeg synes ikke det er sååå rart at jeg ikke har fått det med meg.

Mary Poppins
Skrevet

Ja jeg har skjænt at jeg har vært helt på bærtur nå hehe..

Men se svaret mitt til øvejidde, det er ihvertfal en liten unnskyldning for at jeg ikke kan dette :)

Mista nikket
Skrevet

Ka skjer om ein ikkje betalar lisens egentlig?

Har ikke peiling.Er lovlydig og betaler ;-) Kommer på døra di kanskje og spør om du har TV?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...