Gå til innhold

NRK-lisens?

Anbefalte innlegg

Mista nikket
Skrevet

Hehe såpass ja.. trodde det ble innført for en kort stund tilbake jeg.. får dere regning på det? Er det en fast pris i måneden? Og hvor mye er det på?

Litt over 1000,- 2 ganger i året.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

18

• Mary Poppins

10

• hare1365380455

6

• sheba

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har ikke peiling.Er lovlydig og betaler ;-) Kommer på døra di kanskje og spør om du har TV?

Ja, det gjør de.

Skrevet

Ka skjer om ein ikkje betalar lisens egentlig?

Hvis du kjøper TV-apparatet selv, slik at det blir "innmeldt", får du vel giroer, purringer osv.

Hvis du bare skaffer deg TV utenom forhandler (f.eks. får apparatet i gave eller overtar en TV etter noen i familien), skjer det ingenting så lenge det ikke kommer en kontrollør.

Jeg har hørt at de ofte tar noen kontrollrunder når det er spesielle begivenheter, som en viktig fotballkamp, på TV. Det er vanskelig å påstå at man ikke har TV hvis alle hører at den står på. Men dette kan være bare rykter. De kontrollerer i hvert fall hele året, ikke bare rundt lisensforfall.

hare1365380455
Skrevet

Særlig for dem som kun får inn NRK1.

:( De får vel ikke økt lisens?

Skrevet

Da NRK2 kom, var det i hvertfall mye snakk om at det var urettferdig at de som ikke kunne se NRK2 skulle betale like mye lisens.

Skrevet

Hvis du kjøper TV-apparatet selv, slik at det blir "innmeldt", får du vel giroer, purringer osv.

Hvis du bare skaffer deg TV utenom forhandler (f.eks. får apparatet i gave eller overtar en TV etter noen i familien), skjer det ingenting så lenge det ikke kommer en kontrollør.

Jeg har hørt at de ofte tar noen kontrollrunder når det er spesielle begivenheter, som en viktig fotballkamp, på TV. Det er vanskelig å påstå at man ikke har TV hvis alle hører at den står på. Men dette kan være bare rykter. De kontrollerer i hvert fall hele året, ikke bare rundt lisensforfall.

Derfor slår vi alltid av TVen før vi åpner døra.. :-)

Gjest polter
Skrevet

Derfor slår vi alltid av TVen før vi åpner døra.. :-)

Dere slår _alltid_ av TV'en før dere åpner døra? Det hørtes helt grusomt sært ut.

Gjest øvejidde
Skrevet

Jeg har bodd mesteparten av mitt liv i utlandet og det er ikke mange år siden jeg flyttet hjemmefra. Jeg har heller aldri kjøpt en tv i Norge, så jeg synes ikke det er sååå rart at jeg ikke har fått det med meg.

Nei da så...

Skrevet

Dere slår _alltid_ av TV'en før dere åpner døra? Det hørtes helt grusomt sært ut.

Hvorfor det?

Gjest polter
Skrevet

Hvorfor det?

Du skrur av TV hver eneste gang det ringer på døra tilfelle det er lisenskontoret? Går det an å bli mer gjerrig?? Eller får du aldri besøk??

Men når jeg tenker etter var det vel deg med dusjforhenget så da forklarer jo det det meste...

Skrevet

Innføringen av en tredje NRK kanal kommer kun hvis NTV (Norges TeleVisjon - eid av NRK, TV2 og Telenor) får konsesjon på utbygging av det digitale bakkenettet.

Da vil alle i Norge få tilgang til alle NRKs kanaler samt en rekke andre som TV2, TVNorge, TV3 + en god del utenlandske.

En del av de utenlandske vil sansynligvis være betalTV-kanaler som du må betale ekstra for å få "åpnet".

Om dette blir noe av får vi sansynligvis vite om forholdsvis kort tid. Regjeringen skal endelig sluttbehandle dette nå - men det har de for så vidt sagt flere ganger tidligere også....

Skrevet

Du skrur av TV hver eneste gang det ringer på døra tilfelle det er lisenskontoret? Går det an å bli mer gjerrig?? Eller får du aldri besøk??

Men når jeg tenker etter var det vel deg med dusjforhenget så da forklarer jo det det meste...

Jeg får aldri besøk... Eller rettere sagt: når jeg får besøk ringer vedkommende på telefonen så vi kan låse opp døra nede. Vi bor i leilighet og har ikke callinganlegg.

Gjest Snylter, og sparer penger på det :P
Skrevet

Ikke vær så dum å meld deg selv inn da. Hva er vel bedre enn å slippe denne teite avgiften? Kommer de på døra, så kan du bli avslørt. Men du får ingen straff, kun regning fra den dagen. Jeg har tv, men den kjøpte jeg i pappa sitt navn. ALDRI om jeg skal betale nrk lisens!

Gjest polter
Skrevet

Jeg får aldri besøk... Eller rettere sagt: når jeg får besøk ringer vedkommende på telefonen så vi kan låse opp døra nede. Vi bor i leilighet og har ikke callinganlegg.

Og hvorfor i all verden har du da behov for å skru av tv'en først? Da hører du jo hvem som kommer før de kommer opp uansett da. Herre min hatt.

Skrevet

Og hvorfor i all verden har du da behov for å skru av tv'en først? Da hører du jo hvem som kommer før de kommer opp uansett da. Herre min hatt.

Fordi det skjer en sjelden gang at de som bor under ikke låser ytterdøra og så kan folk komme inn.

hare1365380455
Skrevet

Innføringen av en tredje NRK kanal kommer kun hvis NTV (Norges TeleVisjon - eid av NRK, TV2 og Telenor) får konsesjon på utbygging av det digitale bakkenettet.

Da vil alle i Norge få tilgang til alle NRKs kanaler samt en rekke andre som TV2, TVNorge, TV3 + en god del utenlandske.

En del av de utenlandske vil sansynligvis være betalTV-kanaler som du må betale ekstra for å få "åpnet".

Om dette blir noe av får vi sansynligvis vite om forholdsvis kort tid. Regjeringen skal endelig sluttbehandle dette nå - men det har de for så vidt sagt flere ganger tidligere også....

Da får vi visst bare vente og "se hva som skjer...". :)

hare1365380455
Skrevet

Da NRK2 kom, var det i hvertfall mye snakk om at det var urettferdig at de som ikke kunne se NRK2 skulle betale like mye lisens.

Se svaret fra Goliath. Vi får se hvordan det blir.

Gjest polter
Skrevet

Fordi det skjer en sjelden gang at de som bor under ikke låser ytterdøra og så kan folk komme inn.

Og da er det første du tenker på at det kan være en kontrollør så du skrur av tv for sikkerhetsskyld. Er du så gnien altså?

Skrevet

Og da er det første du tenker på at det kan være en kontrollør så du skrur av tv for sikkerhetsskyld. Er du så gnien altså?

Ja... Ser ingen grunn til å kaste 2000 kr rett ut av vinduet.

Skrevet

Se svaret fra Goliath. Vi får se hvordan det blir.

Jeg tviler på at det kommer de nærmeste årene. Det har vært snakk om det lenge, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...