Gå til innhold

NRK-lisens?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Jeg tviler på at det kommer de nærmeste årene. Det har vært snakk om det lenge, synes jeg.

Det var nytt for meg. :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

18

• Mary Poppins

10

• hare1365380455

6

• sheba

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest polter
Skrevet

Ja... Ser ingen grunn til å kaste 2000 kr rett ut av vinduet.

Heereguuuud!! Tror glatt du vinner gjrrigst i verden prisen! Du tenker altså på det 24/7 du da at kanskje NRK kommer. Ville det ikke vært bedre å bare betalt da så du kunne få litt ro?

Skrevet

Jeg tviler på at det kommer de nærmeste årene. Det har vært snakk om det lenge, synes jeg.

Det har du rett i - og grunnen er ganske komplisert (har med konkurransetilsynet samt EU regler å gjøre).

Men NTV har kommet så langt i planleggingen og forberedelser at de bare venter på det siste klarsignalet - som fornyings- og kulturdepartementet nå har valgt å fremme for regjeringen for en forhåpentligvis endelig beslutning.

Selvfølgelig kan det skje at de velger å utsette det ytterligere. Så langt har de i hvert fall klart å lage et særdeles godt eksempel på byråkraters manglende evne til å ta en beslutning på dette....

Skrevet

Heereguuuud!! Tror glatt du vinner gjrrigst i verden prisen! Du tenker altså på det 24/7 du da at kanskje NRK kommer. Ville det ikke vært bedre å bare betalt da så du kunne få litt ro?

Jeg bor i Danmark, så NRK har jeg ingenting med å gjøre.

Ro har jeg ingen problemer med. Mulig du synes jeg er gjerrigst i verden, men leser du tråden her ser du det er flere som ikke betaler lisens. Personlig synes jeg onkel Skrue er gjerrigere.

Skrevet

Det har du rett i - og grunnen er ganske komplisert (har med konkurransetilsynet samt EU regler å gjøre).

Men NTV har kommet så langt i planleggingen og forberedelser at de bare venter på det siste klarsignalet - som fornyings- og kulturdepartementet nå har valgt å fremme for regjeringen for en forhåpentligvis endelig beslutning.

Selvfølgelig kan det skje at de velger å utsette det ytterligere. Så langt har de i hvert fall klart å lage et særdeles godt eksempel på byråkraters manglende evne til å ta en beslutning på dette....

Er du sikker på at man så også kan se TV3 gratis? Det er jo ingen gratiskanal nå, som TV2 og TVNOrge.

Gjest polter
Skrevet

Jeg bor i Danmark, så NRK har jeg ingenting med å gjøre.

Ro har jeg ingen problemer med. Mulig du synes jeg er gjerrigst i verden, men leser du tråden her ser du det er flere som ikke betaler lisens. Personlig synes jeg onkel Skrue er gjerrigere.

Ja, er nok fler som ikke betaler lisens men å gå så langt som deg for å slippe gjør de ferreste. Så var det også de andre trådene du er i. Du er overmåtelig smålig.

Skrevet

Ja, er nok fler som ikke betaler lisens men å gå så langt som deg for å slippe gjør de ferreste. Så var det også de andre trådene du er i. Du er overmåtelig smålig.

Fordi jeg slår av TVen når det en gang annenhver måned banker på døra? Du minner mistenkelig om "hjelpes meg" fra i går. Lurer på hva jeg har gjort for å irritere deg så voldsomt.

Skrevet

Er du sikker på at man så også kan se TV3 gratis? Det er jo ingen gratiskanal nå, som TV2 og TVNOrge.

Så vidt jeg vet er TV3 fremdeles en (reklamefinansiert) gratiskanal på de distribusjonsformer der den er tilgjengelig?

Skrevet

Så vidt jeg vet er TV3 fremdeles en (reklamefinansiert) gratiskanal på de distribusjonsformer der den er tilgjengelig?

Jeg vet ikke hvordan det fungerer i Norge, men i Danmark må vi betale for å se TV3. Kabel-tv-prisen fastsettes av avgift til kabel-tv-selskapet pluss hva det koster å se de forskjellige kanalene. Tror det er 5-10 kr for TV3 i måneden.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det fungerer i Norge, men i Danmark må vi betale for å se TV3. Kabel-tv-prisen fastsettes av avgift til kabel-tv-selskapet pluss hva det koster å se de forskjellige kanalene. Tror det er 5-10 kr for TV3 i måneden.

Da er det nok annerledes i Norge. Så langt har TV3 vært gratis, men har de lengste reklameavbruddene.....

De sender fra UK, og derfor ikke underlagt det samme regelverket som gjelder for reklame i de kanalene som sendes fra Norge.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja jeg har skjænt at jeg har vært helt på bærtur nå hehe..

Men se svaret mitt til øvejidde, det er ihvertfal en liten unnskyldning for at jeg ikke kan dette :)

Selv sønnen min som er sju og har bodd fem år i Norge vet at vi betaler lisens på TV. :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Alle som eier tv må det. Hvis du bor i samme hus som foreldren så kan den gå på dem.

Hvis foreldrene dine kjøper for deg,og du ikke bor hjemme, kan du snike deg unna :P

Skrevet

"...jeg husker det var snakk at alle med TV skulle betale en NRK-lisens, ble dette innført?"

Så blond er det nesten ikke lov å være!

*le godt og lenge*

Mary Poppins
Skrevet

"...jeg husker det var snakk at alle med TV skulle betale en NRK-lisens, ble dette innført?"

Så blond er det nesten ikke lov å være!

*le godt og lenge*

Hehe jeg har skjønt at dette tydeligvis er noe jeg har drømt.

Men må si jeg er overrasket over meg selv at jeg har vært så til de grader clueless når det gjelder tv-lisens. Synes det er merkelig at ingen har fortalt meg og det, dette er tydeligvis noe alle går rundt å betaler men som ingen snakker om;)

Skrevet

Hehe jeg har skjønt at dette tydeligvis er noe jeg har drømt.

Men må si jeg er overrasket over meg selv at jeg har vært så til de grader clueless når det gjelder tv-lisens. Synes det er merkelig at ingen har fortalt meg og det, dette er tydeligvis noe alle går rundt å betaler men som ingen snakker om;)

Praktisk talt ingen studenter betaler, så der har du kanskje en av grunnene.

Så lenge du ikke betaler lisens, så kan du risikere at det står en kontrollør på døra di en vakker dag, det gjorde det nemlig hos meg.

Skrevet

Praktisk talt ingen studenter betaler, så der har du kanskje en av grunnene.

Så lenge du ikke betaler lisens, så kan du risikere at det står en kontrollør på døra di en vakker dag, det gjorde det nemlig hos meg.

Kva gjorde kontrolløren der då?

Sa han noko?

Skrevet

Tuller du?

NRK-lisens har vi hatt så lenge jeg kan huske. Før TV'en ble allemannseie, måtte vi betale om vi bare hadde radio. Jeg husker at når jeg kjøpte nye radioer i mun ungdom, så pleide selgeren å spørre: Hva heter far din. For man kunne jo ha mange radioer på en lisens.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kva gjorde kontrolløren der då?

Sa han noko?

Han sier du må betalte lisens. Og så spør han hvor lenge du har bodd der og så må du bet. for den tiden også..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...