Gå til innhold

Mer syden

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror vi har slått fra oss Kypros.

Enkelte øyer i Hellas er fortsatt et alternativ. Det eneste er at jeg etter et effektivt nettsøk har funnet ut at de fleste stedene tømmes for folk i slutten av august. Det vil vi jo ikke. Det passer seg dog ikke å dra tidligere.

Hva med Mallorca? Og hvor på Mallorca i så fall? Vi er fortsatt noen feststemte hannkjønn rundt 30.

Tror vi kommer til å dra rundt 22 august. Altså ganske sent.

Videoannonse
Annonse
Gjest Siddisen
Skrevet

Jeg synes ikke det virker som stedene tømmes for folk i august. Vi har ofte reist i september, og vi har f.eks. et bilde fra stranda "vår" i fjor hvor vi ligger på solsenger som sild i tønne, bokstavelig talt.

Skrevet

Hva med Algarvekysten i Portugal? Der er det bra på den tiden.

Skrevet

Skjønner ikke hvor du har det fra at stedene tømmes i august?

Skrevet

Jeg har kun reist i oktober, og ingenting har vært tømt da, så jeg har vanskelig for å tro at de er det i august. Mallorca er bra!

Mista nikket
Skrevet

De siste 6 åra har vi reist i september og da er det masse folk der. Har bestandig lurt på hvor mange det er der når det er høysesong. Da må det være jæ...fullt, omtrent ufremkommelig.

Gjest Algarve
Skrevet

Hva med Algarvekysten i Portugal? Der er det bra på den tiden.

Algarvekyster er bra ja! Der hadde vi to fine uker.

Skrevet

Skjønner ikke hvor du har det fra at stedene tømmes i august?

Både Kreta og Rhodos f.eks har betraktelig mindre folk i slutten av august/begynnelsen av september, selv om det ikke akkurat _tømmes_. På Rhodos var jeg i mai og slutten av august for noen år siden, og utelivet var kjedelig p.g.a få folk.

".............................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Både Kreta og Rhodos f.eks har betraktelig mindre folk i slutten av august/begynnelsen av september, selv om det ikke akkurat _tømmes_. På Rhodos var jeg i mai og slutten av august for noen år siden, og utelivet var kjedelig p.g.a få folk.

".............................................."

Jeg har vært i syden 2 ganger.

Fra Kos for noen år siden var vi vel hjemme rundt 20. august, og de siste dagene kunne vi se folket forsvinne. Vi kunne velge og vrake i solsenger mot slutten, og det var stadig mindre folk på byen.

Samme på Rhodos i fjor, og da var jeg vel hjemme rundt den tiden vi i år skal dra.

Men etter å ha lest litt i natt kan det se ut som om livet holder seg langt bedre på Mallorca enn i Hellas.

Dessuten ser Mallorca ut til å være en veldig liten øy, med gode muligheter til å reise litt rundt. F.eks. ser det ikke ut til å være lang vei til Parma, nærmest uansett hvor på øya man befinner seg.

Skrevet

Fra Kos for noen år siden var vi vel hjemme rundt 20. august, og de siste dagene kunne vi se folket forsvinne. Vi kunne velge og vrake i solsenger mot slutten, og det var stadig mindre folk på byen.

Samme på Rhodos i fjor, og da var jeg vel hjemme rundt den tiden vi i år skal dra.

Men etter å ha lest litt i natt kan det se ut som om livet holder seg langt bedre på Mallorca enn i Hellas.

Dessuten ser Mallorca ut til å være en veldig liten øy, med gode muligheter til å reise litt rundt. F.eks. ser det ikke ut til å være lang vei til Parma, nærmest uansett hvor på øya man befinner seg.

Det finnes nok greie steder på Mallorca, uten tvil. Mine siste erfaringer der nede går imidlertid på at tyskere kjøper opp mer og mer, og man finner hele byer hvor ingen snakker annet enn tysk og spansk. Før innføringen av Euro sto prisene i pecetas og dm (!). Ingenting galt med tyskere, men de tar så forbannet mye plass! :-)

For 13 år siden var jeg imidlertid på magaluf (eller hvordan det nå skrives). Det var et stadard fyllehøl, og sånn sett ganske likt de fleste turistmaskiner. Helt greit, med andre ord. Palma er en fantastisk by, synes jeg, men det er mange år siden jeg var der sist.

"..........................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

ALCUDIA! Det er bankers! :)

Nja, det høres ikke spesielt lurt ut. Jeg leste og leste og leste om Mallorca i natt, og jeg fant ikke et nettsted hvor ikke Alcudia ble omtalt som et ideelt sted for folk med barn. Og langt mindre ideelt for sånne som oss. :)

Det kan se ut som om vi drar til Palma Nova/Magalluf, hvor vi bodsetter oss i Palma Nova-delen, som skal være den mest rolige av de to.

Ser veldig bra ut, og veien er kort til f.eks. Parma. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det finnes nok greie steder på Mallorca, uten tvil. Mine siste erfaringer der nede går imidlertid på at tyskere kjøper opp mer og mer, og man finner hele byer hvor ingen snakker annet enn tysk og spansk. Før innføringen av Euro sto prisene i pecetas og dm (!). Ingenting galt med tyskere, men de tar så forbannet mye plass! :-)

For 13 år siden var jeg imidlertid på magaluf (eller hvordan det nå skrives). Det var et stadard fyllehøl, og sånn sett ganske likt de fleste turistmaskiner. Helt greit, med andre ord. Palma er en fantastisk by, synes jeg, men det er mange år siden jeg var der sist.

"..........................................."

Tror vi kommer til å velge Palma Nova, som ligger inntil Magaluf, men som skal være roligere og mer voksent befolket enn Magaluf.

Hvis jeg ikke leser fryktelig feil er det ca. 20 km derfra til Parma, så det skulle tilsi at det er gode muligheter for en dag der også.

Dessuten er Tapas utrolig godt! :)

Skrevet

Vi var på Mallorca i fjor og leide bil i to dager. Det var bra.

Men vær obs på at store deler av øya - spesielt Alcudia er "okkupert" av barnefamilier på såkalte barnevennlige hoteller.

(Jeg oppfordrer deg likevel ennå en gang til å i alle fall sjekke ut Algarvekysten før du bestemmer deg.)

Skrevet

Tror vi kommer til å velge Palma Nova, som ligger inntil Magaluf, men som skal være roligere og mer voksent befolket enn Magaluf.

Hvis jeg ikke leser fryktelig feil er det ca. 20 km derfra til Parma, så det skulle tilsi at det er gode muligheter for en dag der også.

Dessuten er Tapas utrolig godt! :)

Du, "hovedstaden" på Mallorca heter ikke Parma, men Palma... :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi var på Mallorca i fjor og leide bil i to dager. Det var bra.

Men vær obs på at store deler av øya - spesielt Alcudia er "okkupert" av barnefamilier på såkalte barnevennlige hoteller.

(Jeg oppfordrer deg likevel ennå en gang til å i alle fall sjekke ut Algarvekysten før du bestemmer deg.)

Portugal har jeg ikke engang tenkt på.

Skal sjekke det ut!

Og Alcudia er ikke et alternativ. Det virker som et barns mekka, men siden vi er en annen type unger enn børna det snakkes om i diverse ferieguider, er det nok greit å holde seg unna. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du, "hovedstaden" på Mallorca heter ikke Parma, men Palma... :-)

Hehe, det visste jeg egentlig. Selv om jeg sannsynligvis har skrevet den samme feilen igjen og igjen nedover her.

Det var nemlig noe som skurret. Parma er da vitter et italiensk fotballag, og holder rimelig sikkert ikke til på Mallorca. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, det visste jeg egentlig. Selv om jeg sannsynligvis har skrevet den samme feilen igjen og igjen nedover her.

Det var nemlig noe som skurret. Parma er da vitter et italiensk fotballag, og holder rimelig sikkert ikke til på Mallorca. :)

vitterlig.

Skrevet

Når vi var på Lesvos i fjor, snakket vi en del med en fyr som drev taverna sammen med foreldrene sine og broren. Dvs. broren stakk innom når han ikke heller ville feste. Mens eldstemann tok jobben alvorlig. Han jobbet omtrent døgnet rundt i høysesong, 7 dager i uka på tavernaen, og i tillegg flere netter på nattklubb i høysesong. Høysesongen var i juli og august, mens vi var der i juni. Men vi søkte heller ikke etter det intense nattelivet.

Men altså, ut fra hva han fortalte, så var det et råkjør hele sommeren, og det tok ikke slutt før mot slutten av september, men altså med topp i juli/august. Så jeg tror ikke det dør helt ut. Særlig ikke slike steder som grekerne selv velger, de har jo - som jeg har nevnt før - ferie selv i august. Der hvor det er hovedsaklig skandinaver og få andre som reiser, så er det nok høyest partyfaktor mot slutten av august, for norske studenter skal vel også tilbake på den tiden.

Egentlig har jeg gitt opp å fortelle deg om Hellas' variasjon, du ser ut til å ha bestemt deg for at alt er likt over alt, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette... ;-)

Skrevet

Mulig det er et fotballag også, jeg tenker mest på parma-skinke når jeg hører ordet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...