Gå til innhold

Mer syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nja, det høres ikke spesielt lurt ut. Jeg leste og leste og leste om Mallorca i natt, og jeg fant ikke et nettsted hvor ikke Alcudia ble omtalt som et ideelt sted for folk med barn. Og langt mindre ideelt for sånne som oss. :)

Det kan se ut som om vi drar til Palma Nova/Magalluf, hvor vi bodsetter oss i Palma Nova-delen, som skal være den mest rolige av de to.

Ser veldig bra ut, og veien er kort til f.eks. Parma. :)

Enig, Alcudia er et relativt rolig familiested. har ennå ikke sette n fyllerølpende person der.

Rølpested nr.1 på Mallorca er dog El Arenal, som er så forpestet av alkoholiserte tyskere, horekneiper og skabbete hoteller at ingen norske selskap lenger gidder sende folk dit.

Lyder midt i blinken for dere:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Portugal har jeg ikke engang tenkt på.

Skal sjekke det ut!

Og Alcudia er ikke et alternativ. Det virker som et barns mekka, men siden vi er en annen type unger enn børna det snakkes om i diverse ferieguider, er det nok greit å holde seg unna. :)

Enig, kan over hodet ikke tenke meg at Alcudia er egnet for noen andre enn barnefamilier, i såfall måtte det være funksjonshemmede og pensjonister, fordi det er så flatt der, og flere hoteller som er forholdsvis bra tilrettelagt for funksjonshemmede.

Jeg var i Palma Nova/Magaluf (såvidt over på PalmaNova-siden) for hele 20 år siden (skrekk og gru!), og allerede den gang var det et party-mekka. Skjønner ikke hva foreldrene mine tenkte når de dro dit med en 16-åring, men men... hehe

Det var nå en ny erfaring, med pub-liv (husker den godt ennå, Prince William Pub), engelske fotballspillere som var stupfulle og rusa på litt av hvert annet ++

Knausen som delte Palma Nova og Magaluf var såvidt jeg husker party-sentrum.

Skrevet

Enig, kan over hodet ikke tenke meg at Alcudia er egnet for noen andre enn barnefamilier, i såfall måtte det være funksjonshemmede og pensjonister, fordi det er så flatt der, og flere hoteller som er forholdsvis bra tilrettelagt for funksjonshemmede.

Jeg var i Palma Nova/Magaluf (såvidt over på PalmaNova-siden) for hele 20 år siden (skrekk og gru!), og allerede den gang var det et party-mekka. Skjønner ikke hva foreldrene mine tenkte når de dro dit med en 16-åring, men men... hehe

Det var nå en ny erfaring, med pub-liv (husker den godt ennå, Prince William Pub), engelske fotballspillere som var stupfulle og rusa på litt av hvert annet ++

Knausen som delte Palma Nova og Magaluf var såvidt jeg husker party-sentrum.

Ikke helt enig i det om Alcudia. Syns det passer for alle unntatt gruppe 17-25, og andre som liker skrik og skrål hele natta.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når vi var på Lesvos i fjor, snakket vi en del med en fyr som drev taverna sammen med foreldrene sine og broren. Dvs. broren stakk innom når han ikke heller ville feste. Mens eldstemann tok jobben alvorlig. Han jobbet omtrent døgnet rundt i høysesong, 7 dager i uka på tavernaen, og i tillegg flere netter på nattklubb i høysesong. Høysesongen var i juli og august, mens vi var der i juni. Men vi søkte heller ikke etter det intense nattelivet.

Men altså, ut fra hva han fortalte, så var det et råkjør hele sommeren, og det tok ikke slutt før mot slutten av september, men altså med topp i juli/august. Så jeg tror ikke det dør helt ut. Særlig ikke slike steder som grekerne selv velger, de har jo - som jeg har nevnt før - ferie selv i august. Der hvor det er hovedsaklig skandinaver og få andre som reiser, så er det nok høyest partyfaktor mot slutten av august, for norske studenter skal vel også tilbake på den tiden.

Egentlig har jeg gitt opp å fortelle deg om Hellas' variasjon, du ser ut til å ha bestemt deg for at alt er likt over alt, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette... ;-)

Hehe, du gir veldig gode råd du, altså. Jeg leser dem alltid med interesse. :)

Men grunnen til at jeg ikke tror det blir Hellas i år, er at det jo er litt kult å se et nytt land. Jeg er veldig lite bereist.

Dessuten er det ikke bare jeg som bestemmer, og Spania-forslaget jeg sendte mail rundt om i natt, naturligvis med fine linker, ser ut til å ha fallt i god jord.

Men neste gang jeg skal ut å reise, og da ikke kun for å bli solbrent og full, skal jeg spørre deg. :)

Skrevet

Ikke helt enig i det om Alcudia. Syns det passer for alle unntatt gruppe 17-25, og andre som liker skrik og skrål hele natta.

Men som et par i 30-årene uten barn kunne jeg aldri tenke meg å reise dit. Hvorfor oppsøke et område som omtales som et mekka for barnefamilier, når man har et utall av andre og mer spennende steder man kan velge? (Og da snakker jeg ikke om Mallorca, men feriemål generelt)

Skrevet

Hehe, du gir veldig gode råd du, altså. Jeg leser dem alltid med interesse. :)

Men grunnen til at jeg ikke tror det blir Hellas i år, er at det jo er litt kult å se et nytt land. Jeg er veldig lite bereist.

Dessuten er det ikke bare jeg som bestemmer, og Spania-forslaget jeg sendte mail rundt om i natt, naturligvis med fine linker, ser ut til å ha fallt i god jord.

Men neste gang jeg skal ut å reise, og da ikke kun for å bli solbrent og full, skal jeg spørre deg. :)

Hehe, tror ikke du trenger spørre en gang, jeg har vel gnåla så mye at det har satt seg i underbevisstheten din, enten du vil eller ei... hehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mulig det er et fotballag også, jeg tenker mest på parma-skinke når jeg hører ordet :-)

Jepp. Og skinka er også italiensk.

Det er de to tingene jeg bruker til å orientere meg geografisk: Fotball og mat. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, tror ikke du trenger spørre en gang, jeg har vel gnåla så mye at det har satt seg i underbevisstheten din, enten du vil eller ei... hehe

Hehe, ja. Jeg gjorde et søk på sydenturer her inne i natt, og fikk naturligvis opp noen tråder hvor jeg tidligere har spurt om reisemål.

Og du var aktiv i dem, ja! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig, Alcudia er et relativt rolig familiested. har ennå ikke sette n fyllerølpende person der.

Rølpested nr.1 på Mallorca er dog El Arenal, som er så forpestet av alkoholiserte tyskere, horekneiper og skabbete hoteller at ingen norske selskap lenger gidder sende folk dit.

Lyder midt i blinken for dere:-)

Hehe, spørs om jeg blir så populær hvis jeg reserverer hotell dit. :)

Skrevet

Men som et par i 30-årene uten barn kunne jeg aldri tenke meg å reise dit. Hvorfor oppsøke et område som omtales som et mekka for barnefamilier, når man har et utall av andre og mer spennende steder man kan velge? (Og da snakker jeg ikke om Mallorca, men feriemål generelt)

Finnes sikkert gode alternativer ja.

Men hvis man først vil til Mallorca kanskje pga strendene og liker at det er livlig på dagen men stille klokka 24, uten fylleskrål i gatene og høy musikk fra diskkoteker, barer osv. syns jeg Alcudia er førstevalget på den øya.

Skrevet

Hehe, spørs om jeg blir så populær hvis jeg reserverer hotell dit. :)

Var der på dagsbesøk i fjor, og trodde ikke det var mulig å få en plass så Harry..

Skrevet

Tror vi kommer til å velge Palma Nova, som ligger inntil Magaluf, men som skal være roligere og mer voksent befolket enn Magaluf.

Hvis jeg ikke leser fryktelig feil er det ca. 20 km derfra til Parma, så det skulle tilsi at det er gode muligheter for en dag der også.

Dessuten er Tapas utrolig godt! :)

"Dessuten er Tapas utrolig godt! :)"

Ja, de sier så :-)

"..........................................."

Skrevet

Finnes sikkert gode alternativer ja.

Men hvis man først vil til Mallorca kanskje pga strendene og liker at det er livlig på dagen men stille klokka 24, uten fylleskrål i gatene og høy musikk fra diskkoteker, barer osv. syns jeg Alcudia er førstevalget på den øya.

Jeg trenger ikke den hardeste festinga, men stille før midnatt er ikke så interessant for meg. Kan god være noen sene kvelder i hyggelig selskap på en bar osv., selv om jeg ikke fester til kl 6 på morgenen så ofte lenger...

Ei heller liker jeg å vekkes til barn som hylskriker kl 0530 om morgenen... hehe

Men takk for råd i alle fall.

Skrevet

Nja, det høres ikke spesielt lurt ut. Jeg leste og leste og leste om Mallorca i natt, og jeg fant ikke et nettsted hvor ikke Alcudia ble omtalt som et ideelt sted for folk med barn. Og langt mindre ideelt for sånne som oss. :)

Det kan se ut som om vi drar til Palma Nova/Magalluf, hvor vi bodsetter oss i Palma Nova-delen, som skal være den mest rolige av de to.

Ser veldig bra ut, og veien er kort til f.eks. Parma. :)

Jeg var 28 på Mallorca -det var da tøft nok det! :) - festa hver kveld jeg i alle fall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...