Gå til innhold

Gifte seg i utlandet, blir folk sure av det?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje gift til høsten
Skrevet

Jeg og samboern min kan tenke oss å gifte oss i utlandet når vi er på ferie. Stille og rolig, og romantisk bare oss to.

Det er ikke for at vi ikke liker våre venner og familie, men føler at vår kjærlighet er noe privat på en måte. Og ingen av oss liker å være midtpukt, som vi hadde vært i et bryllup her hjemme.

Vi liker heller ikke tanken på å bruke 50-100 000 kr på en fest slik. Vi kommer muligens til å ha en markering av det når vi kommer hjem med de næreste..

Men spm mitt er om folk vil reagere negativt på dette? Kan en risikere at folk blir sure eller skuffet fordi vi ikke har et vanlig offentlig brylup? Svigermor blir sikkert det men hun vil jeg helst ikke være i samme rom som uansett.

Folk har vel ingen grunn til å synes noe negativt om noe sånt har de? Det er jo for vår skyld vi gjør det ikke for andres? Flere av mine venninner sier også at de gjerne ville giftet seg på en romantisk tur heller enn tradisjonelt kirke bryllup.

Redd vi får alle venner og familie på nakken etterpå, men da er de jo egentlig ikke verdt å be på noe uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg planlegger oxo å gifte meg i utlandet til vinteren....

men er redd for hva familien ville si.

så vi har løst det son:

vi gifter oss i utlandet bare oss to og koser oss der nede.

men filmer sermonien.

når vi kommer hjem arangsjerer vi en stor spleise fest, i stede for presanger tar venner og fam. med seg litt mat og drikke.....

gruer meg til og lufte det til sviger mor.... men ho kommer nok over det.

det er jo deres store dag....

lykke til

Skrevet

Kun dere som skal bestemme hvordan dere vil ha bryllupet deres.

Ikke svigermonster eller andre som tror de kan bestemme.

Har dere lyst til å gifte dere i utlandet, så syns jeg dere skal gjøre det.

Det er såpass dyrt og tidkrevende å arrangere bryllup, at man selv må bestemme om man har råd og lyst til det.

Lykke til.

Skrevet

hei

jeg planlegger oxo å gifte meg i utlandet til vinteren....

men er redd for hva familien ville si.

så vi har løst det son:

vi gifter oss i utlandet bare oss to og koser oss der nede.

men filmer sermonien.

når vi kommer hjem arangsjerer vi en stor spleise fest, i stede for presanger tar venner og fam. med seg litt mat og drikke.....

gruer meg til og lufte det til sviger mor.... men ho kommer nok over det.

det er jo deres store dag....

lykke til

Har spurt mor og hun sa det var opp til meg. Men hun synes sikkert det er litt leit å ikke få være med kanskje. Men poenget er nok at vi aldri kommer til å gifte oss om eneste valget er kirkebryllup i norge. Det vil vi rett og slett ikke kaste bort penger på. MYE penger som går til sånt da.

Skrevet

Har spurt mor og hun sa det var opp til meg. Men hun synes sikkert det er litt leit å ikke få være med kanskje. Men poenget er nok at vi aldri kommer til å gifte oss om eneste valget er kirkebryllup i norge. Det vil vi rett og slett ikke kaste bort penger på. MYE penger som går til sånt da.

ja det skal være sikkert og vist....

jeg vil heller ikke bruke sååååååååååååååå mye peeng på en dag.....

lykke til

Gjest Ikke denne gang
Skrevet

Vi gjør det til sommeren, og alle planer er klare - inklusive avtalen med den norske sjømannspresten i landet vi gifter oss i.

Men det er ingen i våre familier som vil få vite noe - før etterpå.

Så får de ta det slik de tar det:-)

Skrevet

Folk er forskjellige. Bare du kan vite om dine nærmeste vil bli fornærmet over slikt. Mine ville ikke blitt det.

Skrevet

Man er jo ikke nødt til å selskap etterpå. Man kan også gjøre det enkelt og billig og sette opp noen griller i hagen og be folk ta med mat og drikke selv.

Gjest Aimabel
Skrevet

synes det var lurt av deg å fortelle det til moren din. Ikke fordi dere skal la dere påvirke av hennes mening, men fordi jeg tror deres nærmeste vil ønske å vite det. Jeg tror det vil være flere som blir skuffet, dersom de får vite det etterpå. Men, samtidig slipper dere jo unna alt mas, om dere holder det hemmelig....

Gjest sandex
Skrevet

Dere gjør som dere vil - og ha heller en liten fest/markering når dere kommer hjem, for de nærmeste :)

Skrevet

synes det var lurt av deg å fortelle det til moren din. Ikke fordi dere skal la dere påvirke av hennes mening, men fordi jeg tror deres nærmeste vil ønske å vite det. Jeg tror det vil være flere som blir skuffet, dersom de får vite det etterpå. Men, samtidig slipper dere jo unna alt mas, om dere holder det hemmelig....

Hun vet det ikke. Men jeg spurte henne for mange år siden om hun kom til å bli lei seg eller skuffet om jeg noengang giftet meg i utlandet uten familien. Spurte da om hun drømte om bryllup for den eneste dattera si.

Hun vet ikke om planene jeg faktisk har nå.

Gjest Aimabel
Skrevet

Hun vet det ikke. Men jeg spurte henne for mange år siden om hun kom til å bli lei seg eller skuffet om jeg noengang giftet meg i utlandet uten familien. Spurte da om hun drømte om bryllup for den eneste dattera si.

Hun vet ikke om planene jeg faktisk har nå.

vet hvordan du har det. Går med gifteplaner selv. Vi tenker å ha bryllupet her vi da, men det må ikke være så stort. Det er mulig folk vil mene at det er kjedelig, at vi burde ha det i kirken osv.. men det får så være. Selv gleder jeg meg mest til bryllupsreise :-)

Skrevet

Absolutt ikke. Det er deres dag, gjør det slik dere vil. Men ikke sikkert dere får like mye gaver og slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...