Gå til innhold

Å komme seg ut i jobb


Gjest Marbell

Anbefalte innlegg

Gjest Marbell

Jeg har fått innvilget attføring og er nå igang med å finne ut hva jeg skal gjøre fremover. Jeg har tatt div tester for å finne ut hva jeg kan passe til, men pga min psykiske helse får jeg ikke studere eller jobbe med det jeg ønsker og passer til. Så nå står jeg her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har fått forslag til yrker, men jeg har ingen motivasjon.

Det skal sies at det med jobb/utdanning har vært et stort problem for meg, da jeg har problemer med sosiale settinger. Det er ikke det faglige det har stått på, men det at jeg ikke klarer å håndtere sosiale situasjoner og dermed har trukket meg fra kollokvier o.l og ikke har fått gjennomført studier.

Det jeg sliter med nå er at jeg rett og slett ikke tør å begynne med noe som helst! Har hatt en nedtur og er ikke helt oppe igjen, og dette med utdanning/jobb setter meg helt ut! Tør ikke å si så mye om det til saksbehandleren min på aetat heller... Jeg føler meg så mislykket! Vil de ta hensyn til at jeg er inne i en nedtur (depresjon) så jeg får mer tid på meg?

Argh! Hvorfor klarer jeg ikke dette?! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tikkanen

hei

det du snakker om er akkurat min frykt for framtiden. har hatt/har nøyaktig samme problemer som deg og er svært bekymret for hva som skjer når jeg blir "frisk" fra rehabiliteringsperioden.

jeg leste om attføring på aetat sine sider og det virker som om man får en downperiode og ikke klarer å gjennomføre det de sier eller du vil så blir det ikke så greit.

jeg vet ikke sikkert men tror du må snakke med saksbehandleren om dette så hvis de eier litt medmennskelighet så gir de en periode hvor du "venter" på ett opplegg du tror du kan gjennomføre.

når det er sagt så har jeg dårlig erfaring med paragrafryttere på aetat og trygdekontor.

lykke til i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Marbell

Kjenner meg igjen i det du skriver om å gå ut i skole eller arbeid. Selv har jeg måttet fire på ambisjonene. Jeg ønsket så veldig å studere, men får det rett og slett ikke til. Å det er ikke det faglige, men det sosiale.

Du sier at du har en dårlig periode nå. Jeg er litt redd for at du aldri kommer til å føle deg klar. Men det vet du best selv. Jeg tenker bare at hvis du har mislykkes flere ganger i jobb og skole nå, så har du vel liten selvtillit?

Jeg håper du kan få ta utfordringene i ditt eget tempo, og at du vil bli tatt godt imot på arbeidsplassen. (det kan ofte være lettere å komme inn i miljøet på en mindre arbeidsplass synes jeg, enn det på en skole.

ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...