Gå til innhold

Rohypnol som førstevalg?????


bugge -jenta

Anbefalte innlegg

bugge -jenta

En mann jeg kjenner får skrevet ut rohypnol mot sine søvnvansker, innsoving primært, og har ikke prøvd stilnoct,imovane/zoplidem, apodorm, vallergan.(tolvon var hans antidepressiva)eller noe annet.

Er dette vanlig, spesielt lurt eller forsvarlig?

Når skrives rohypnol ut som sovemiddel? Jeg selv har nå bare virkning av vallergan. Min psykiater har likevel aldri foreslått rohypnol.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rohypnol er ikke å få tak på resept i Norge lenger. Da må det evn. være Flunipam personen får utskrevet. Det har samme virkestoffet som Rohypnol. Flunipam gikk for noen år siden fra B til A resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Rohypnol er ikke å få tak på resept i Norge lenger. Da må det evn. være Flunipam personen får utskrevet. Det har samme virkestoffet som Rohypnol. Flunipam gikk for noen år siden fra B til A resept.

Ok, da er det flunipam. Virkestoffet er i hvertfall rohypnol. Det er det legen kaller det til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være i Norge. Rohypnol ble avregistrert for flere år siden nå.

Det er jo en veldig bra medisin. Virker veldig behagelig. Synd at det er så populært i narkomanes kretser. Tror det er derfor rohypnol ikke er å få tak i, samt at det er vel bare instutisjoner som får flunipam? Selv får jeg flunipam når jeg skal til tannlegen, etter mye om og menn. Blandt tannleger som spesialiserer seg på alvorlig tannlegeskrekk er det meget vanlig å bruke flunipam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Det er jo en veldig bra medisin. Virker veldig behagelig. Synd at det er så populært i narkomanes kretser. Tror det er derfor rohypnol ikke er å få tak i, samt at det er vel bare instutisjoner som får flunipam? Selv får jeg flunipam når jeg skal til tannlegen, etter mye om og menn. Blandt tannleger som spesialiserer seg på alvorlig tannlegeskrekk er det meget vanlig å bruke flunipam.

Det kan være, men ville det ikke være naturlig med et mildere innsovingsmiddel først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være, men ville det ikke være naturlig med et mildere innsovingsmiddel først?

Kanskje legen liker rohypnol. Enig at det virker litt spesielt å skrive ut det til en person som ikke har prøvd noe annet. Spes med tanke på hvor belastet den medisinen er. Både som daterapedrug og iblandet heroin. Den er blandt annet forbudt i USA. Synd for brukt riktig er det en meget god medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Kanskje legen liker rohypnol. Enig at det virker litt spesielt å skrive ut det til en person som ikke har prøvd noe annet. Spes med tanke på hvor belastet den medisinen er. Både som daterapedrug og iblandet heroin. Den er blandt annet forbudt i USA. Synd for brukt riktig er det en meget god medisin.

Jeg tror legen ikke har peiling dessverre.

Legen mente også at det var det samme om man gikk på 10 mg cipralex og en restdose av tidligere brukt zoloft, enn å prøve å høyne cipralexen til 15 mg. Den matematikken får jeg heller ikke til å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Rohypnol som førstevalg er ikke som det skal være.

Unntaket må være 5-7 kvelder etter en ekstrem katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Rohypnol som førstevalg er ikke som det skal være.

Unntaket må være 5-7 kvelder etter en ekstrem katastrofe.

Katastrofen er at at han denne primærlegen. Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Rohypnol er ikke å få tak på resept i Norge lenger. Da må det evn. være Flunipam personen får utskrevet. Det har samme virkestoffet som Rohypnol. Flunipam gikk for noen år siden fra B til A resept.

Hva er forskjellen fra b til a-resept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror legen ikke har peiling dessverre.

Legen mente også at det var det samme om man gikk på 10 mg cipralex og en restdose av tidligere brukt zoloft, enn å prøve å høyne cipralexen til 15 mg. Den matematikken får jeg heller ikke til å stemme.

Det er ikke mulig at kompisen din har kjøpt Rohypnol på gata da og bruker legen som unnskyldning? Siden Rohypnol ble tatt ut av markedet i 2004?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Det er ikke mulig at kompisen din har kjøpt Rohypnol på gata da og bruker legen som unnskyldning? Siden Rohypnol ble tatt ut av markedet i 2004?

Svært lite trolig, men det blir en forandring på dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært lite trolig, men det blir en forandring på dette nå.

Håper du skjønte at det ikke var en anklage, bare et tips. Jeg hadde nemlig en liknende episode med en vanninne for ca et år siden. Gudskjelov fant jeg ut at hun var hektet på piller før det var altfor sent. Uansett lykke til med hjelpen du gir kompisen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Håper du skjønte at det ikke var en anklage, bare et tips. Jeg hadde nemlig en liknende episode med en vanninne for ca et år siden. Gudskjelov fant jeg ut at hun var hektet på piller før det var altfor sent. Uansett lykke til med hjelpen du gir kompisen din.

Neida, nærliggende å tro dette når man hører slike historier, og det kunne jo veldig gjerne vært slik også i mange tilfeller. Sikkert i de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...