Gå til innhold

Hvilke medisiner kan hjelpe mot hypomaniene?


Gjest Bipolar søker råd

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar søker råd

har nylig fått diagnosen bipolar og har startet med Lamictal. Har hørt at den for det meste skal stabilisere slik at jeg ikke opplever å få så store depresjoner.

Men kan den også hjelpe mot hypomaniene mine?. Akkurat nå er jeg redd for å gå tilbake til skolen av frykt for å få et impulsivt anfall, spørre om noe kjempeteit, rett og slett fordi jeg ikke kan la være. og etterpå må jeg leve med flauheten over det jeg gjorde.

Finnes det eventuelt andre medisiner som kan hjelpe mot hypomani?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Ja, den vil nok hjelpe både mot depresjon og manier. Noen tar også et tillegg med litium, har jeg forstått,men antar det er greit å prøve ut en medisin i gangen.

Lamictal er i hvertfall det mange regner som det beste på markedet nå. Førstevalg blant stemningstabiliserende.

Ønsker deg lykke til og håper du får et lettere liv nå.

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

jeg har hatt to maniske episoder på Lamictal, så den hjelper nok ikke så meget på den biten.

Prøv litium istedet?

Men huske at en kan si og gjøre litt dumme ting uten at en er hypoman eller manisk også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lamictal

Mine hypomanier har iallefall ikke blitt borte. Jeg har fått Zyprexa som jeg skal ta når/om jeg føler at jeg er på vei opp. I tillegg har jeg Imovane og Vallergan her som jeg kan ta om jeg ikke får sove, de har jeg ikke tatt på et år ca. Og aldri i mer enn noen dager av gangen.

Ring legen din å hør hva du skal gjøre, og lykke til! Lamictal har iallefall gjort mitt liv mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...