Gå til innhold

Årsak til brekninger?

Anbefalte innlegg

Gjest dkfjheryiur 28

Jeg har i flere år slitt med brekninger og oppkast. Ser jeg feks. en hundedrit, så kaster jeg opp med en gang. Har tatt dette opp med leger flere ganger gjennom årene, men alle peiler inn på at det er psykiske årsaker. Jeg har aldri sugd på tommel eller brukt smokk i barndommen og jeg er livredd tannleger. Bare jeg pusser tennene så kan jeg brekke meg.

Har tenkt en del på dette, og lurer på om det kan ha sammenheng med at jeg ble tvunget til munnsex i barndommen... Noen med lignende erfaring?

Veldig hysterisk i matveien, livredd for å smake noe ekkelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228229-%C3%A5rsak-til-brekninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest føler med deg

Stakkars deg! Jeg har en venninne som har det slik du beskriver. Hun ble også tvunget til oralsex som barn.

Synes det er veldig merkelig at ikke en lege kan se sammenhengen i overgrep og dine reaksjoner!

Håper du kan få hjelp og ønsker deg lykke til!

Hmm.. Syntes det var vanskelig å svare, en del ord som er så vanskelig å skrive. Men prøver!

Sliter med noe av det samme. skrekken for å få noe ekkelt i munnen. Ser en klar sammenheng. Har derimot ikke brekninger - tvert imot er livredd for å brekke meg eller kaste opp.

Ble så usikker på om du mente at du ble tvunget til oralsex som liten og lurte på om det hadde sammenheng. I såfall vil jeg tro je, helt klart en sammenheng!

Eller om du lurte på om du kunne ha blitt tvunget til oralsex som barn fordi du sliter med dette. I såfall - det er mulig, men kan finnes andre årsaker og.

Uansett - har du snakket med noen om det? Tror det kan være lurt!

(Nå fikk jeg trent på noen ord som satt laaaangt inne.. :) )

Gjest dkfjheryiur 28

Hmm.. Syntes det var vanskelig å svare, en del ord som er så vanskelig å skrive. Men prøver!

Sliter med noe av det samme. skrekken for å få noe ekkelt i munnen. Ser en klar sammenheng. Har derimot ikke brekninger - tvert imot er livredd for å brekke meg eller kaste opp.

Ble så usikker på om du mente at du ble tvunget til oralsex som liten og lurte på om det hadde sammenheng. I såfall vil jeg tro je, helt klart en sammenheng!

Eller om du lurte på om du kunne ha blitt tvunget til oralsex som barn fordi du sliter med dette. I såfall - det er mulig, men kan finnes andre årsaker og.

Uansett - har du snakket med noen om det? Tror det kan være lurt!

(Nå fikk jeg trent på noen ord som satt laaaangt inne.. :) )

Flere ord jeg også synest er vanskelig å skrive her, visst det er noen trøst. Jeg ble tvunget til oralsex da jeg var 6 år. Har aldri tenkt før at kanskje det er derfor jeg brekker meg så lett og er livredd mat som ikke er helt fersk. Går til psykolog, men jeg får dødsangst så snart han stiller et forsiktig spørsmål om overgrepene. Hater virkelig å snakke om det. Har gått til ulike behandlere gjennom mange år, men aldri greid å snakke om overgrepene. Fortalte det meste da jeg anmeldte overgriperen, men da måtte ordene draest ut av meg. Det ble nesten som en gjettekonkurranse, og jeg viste ingen følelser da jeg la fram faktaopplysningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...