Gå til innhold

Årsak til brekninger?

Anbefalte innlegg

Gjest dkfjheryiur 28

Jeg har i flere år slitt med brekninger og oppkast. Ser jeg feks. en hundedrit, så kaster jeg opp med en gang. Har tatt dette opp med leger flere ganger gjennom årene, men alle peiler inn på at det er psykiske årsaker. Jeg har aldri sugd på tommel eller brukt smokk i barndommen og jeg er livredd tannleger. Bare jeg pusser tennene så kan jeg brekke meg.

Har tenkt en del på dette, og lurer på om det kan ha sammenheng med at jeg ble tvunget til munnsex i barndommen... Noen med lignende erfaring?

Veldig hysterisk i matveien, livredd for å smake noe ekkelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228229-%C3%A5rsak-til-brekninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest føler med deg

Stakkars deg! Jeg har en venninne som har det slik du beskriver. Hun ble også tvunget til oralsex som barn.

Synes det er veldig merkelig at ikke en lege kan se sammenhengen i overgrep og dine reaksjoner!

Håper du kan få hjelp og ønsker deg lykke til!

Hmm.. Syntes det var vanskelig å svare, en del ord som er så vanskelig å skrive. Men prøver!

Sliter med noe av det samme. skrekken for å få noe ekkelt i munnen. Ser en klar sammenheng. Har derimot ikke brekninger - tvert imot er livredd for å brekke meg eller kaste opp.

Ble så usikker på om du mente at du ble tvunget til oralsex som liten og lurte på om det hadde sammenheng. I såfall vil jeg tro je, helt klart en sammenheng!

Eller om du lurte på om du kunne ha blitt tvunget til oralsex som barn fordi du sliter med dette. I såfall - det er mulig, men kan finnes andre årsaker og.

Uansett - har du snakket med noen om det? Tror det kan være lurt!

(Nå fikk jeg trent på noen ord som satt laaaangt inne.. :) )

Gjest dkfjheryiur 28

Hmm.. Syntes det var vanskelig å svare, en del ord som er så vanskelig å skrive. Men prøver!