Gå til innhold

200 kr til bensin - bløff

Anbefalte innlegg

Skrevet

En eldre kar satt i en bil og stoppet meg. Han spurte om å få låne 200 kr til bensin. Han hadde noe galt med bankkortet sitt, hadde ikke bensin og måtte hjem. Han viste meg bankkortet sitt og snakket fort.

Da sa jeg at jeg hadde 5 liter bensin på reservekanne han kunne få og sende meg penger senere. Han sa 5 liter var for lite. Han ville gi meg et visittkort med navnet sitt på for å bevise hvem han var.

Da sa jeg at jeg kunne låne han hvis jeg fikk se førerkortet som bevis på hvem han var og om det stemte med visittkortet. Han sa først at han hadde glemt førerkortet, og så kjørte han bare!

Jeg ringte politiet og varslet om dette stuntet og bilnummer, da sa de at han var kjent for å drive med dette, men de hadde ikke kapasitet til å huke inn fyren.

Er dette vanlig?

Så dum e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Er dette vanlig?"

Jeg får si som SDD: Sånt er helt vanlig i min familie.

".........................................."

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noe lignende. Merkelig politiet ikke gjør noe når de vet hvor de kan få fatt på ham og det skjer igjen og igjen.

Skrevet

"Er dette vanlig?"

Jeg får si som SDD: Sånt er helt vanlig i min familie.

".........................................."

Poltidama på telefon sa at det er mange slike "con artists" som farter rundt. De fleste ligger lavt med mange små stunt og bare litt penger for å unngå å bli plukket opp. Klarer han å lure ti mennesker pr dag er det en del penger.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noe lignende. Merkelig politiet ikke gjør noe når de vet hvor de kan få fatt på ham og det skjer igjen og igjen.

Jeg ringte politiet igjen, og han er på farten fremdeles. Jeg spurte om det er mulig å rulle fyren i tjære og fjær, slik man gjorde i gamle dager?

Gjerne for oss, sier hun da. Hun mente at når han driver slik, så må han regne med en omgang juling eller andre håndgripeligheter.

Skrevet

Poltidama på telefon sa at det er mange slike "con artists" som farter rundt. De fleste ligger lavt med mange små stunt og bare litt penger for å unngå å bli plukket opp. Klarer han å lure ti mennesker pr dag er det en del penger.

Jeg ble stoppa av en som samla inn penger til et eller annet for noen år siden.

Bare jeg fyllte inn kontonummeret mitt på giroen, så kunne han fylle inn summen!

Går det an, liksom :-|

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...