Gå til innhold

om man kaster opp pga angst, har man da bulimi?


Gjest er jeg bulemiker?

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg bulemiker?

har vært innlagt en periode og fikk nå se epikrisen min hvor det står at jeg har bulimi.

jeg har fortalt at jeg er mye kvalm. Ofte kaster jeg opp pga angst, noe jeg har fortalt min behandler. Jeg kan også ofte kaste opp etter å ha spist mat noe som kan virke litt rart for andre.

Men jeg gjør ikke det pga at jeg har kroppsforakt eller ønsker å gå ned i vekt. Jeg kan bare plutselig bli kvalm og da hjelper det bare å kaste opp.

men er det riktig å kalle dette bulimi?

Trodde bulimi hadde med vektkontrollering å gjøre, eller at det var knyttet opp mot vekt.

Kan jeg ha bulimi selv om jeg bare kaster opp pga angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok ikke alle kriteriene som skal til for å få diagnosen bulimi. Poenget med å kaste opp når man har bulimi er hovedsakelig å kvitte seg med kalorier. Det er vel også et kriterie som er at man er overopptatt av vekt.

Hvis dette skjer ofte og du fremprovoserer brekninger selv så er det ikke så rart at du fikk den diagnosen. Hvis du gjør det med vilje så er jo handlingen den samme som hos en med bulimi.

Spis lite og ofte så slipper du å bli så kvalm etter måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miss massk ka

bulimi er når en kaster opp etter å ha inntatt store måltider med oftest usunn mat og er overopptatt av vekten og kroppen.

Ikke når en spyr pga angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boomerang

Tror ikke du har bulemi,dette viser vel hvor feil leger også kan ta,de er jo bare folk som trekker konklusjoner...=)

Mange med angst kan bli kvalm og kaste opp,de har ikke spiseforstyrrelser av den grunn,men angst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...