Gå til innhold

Cytomegalovirus og andre virus

Anbefalte innlegg

Gjest småsyk

Har tatt noen blodprøver hos lege pga langvarig "hangling", og jeg lurer på hva de forskjellige virusene/sykdommene er. Kan du hjelpe meg?

De har påvist 52 enheter av clamydia pneumoniae. Er det tegn til at jeg har hatt sykdommen, eller at jeg har den?

De har påvist cytomegalovirus hos meg, og hva er det?

Har også påvist tidligere gjennomgått infeksjon ved Epstein Barr IgG.

Dessuten påvist antistoffer ved Epstein Barr -virus VCA?!

Kan du fortelle litt om hva disse prøvene forteller deg? Om du tør!!

Takk for hjelpen så langt, hvis jeg får svar da...

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22827-cytomegalovirus-og-andre-virus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære småsyk,

Det er ikke så mye jeg får ut av dine prøveresultater. 52 enheterChlamydia sier meg ingenting. Vi angir ikke chlamydia i enheter. Hvis det er snakk om antistoffmengde (titer) så sier det egentlig ikke mer enn at du har en eller annen gang vært gjennom en infeksjon. Cytomegalovirus er svært vanlig, over 60% av oss har vært gjennom en eller annen gang. Etterpå har vi antistoffer mot det, og det viser også at virus forblir latent, uten å forårsake symptomer) i organismen. Du har ikke noe vondt av det.Det samme gjelder også Epstein-Barr virus. Dette virus er årsak til "kyssesyke" eller mononukleose, men de fleste av oss gjennomgår infeksjon uten symptomer som barn. Antistoffene sier bare at du har vært infisert med disse, men ikke noe om tidspunktet. De hjelper deg eller meg lite for å få noe diagnose på din "hangling"

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...