Gå til innhold

bruk av konfirmasjonspenger, helt fritt?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det har mine aldri fått. Ikke engang eldstemann som gikk på videregående nedi byen. Og ikke da de gikk på barne- og ungdomsskolen heller enda vi bodde mer enn langt nok unna. Jeg måtte betale sjøl men nå gikk de ikke på nærmeste skole da, den hadde jeg valgt bort og jeg måtte love skolen at jeg ikke skulle søke på reisepenger til dem for ellers fikk de ikke lov å gå der. Slik er det når man bor i Oslos fattigste bydeler.

Nå tror jeg ikke dattera mi går for å spare penger, hun går nok heller for holde seg i form. Hun har ikke tid til å trene noe særlig så det blir jo gratis trening da.

Det er fordi at de kun har barneskole her vi bor og at ungdomskolen ligger nedi byen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi at de kun har barneskole her vi bor og at ungdomskolen ligger nedi byen.

Her finnes ikke ungdomsskole i bydelen så alle må dra til en annen bydel.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Her finnes ikke ungdomsskole i bydelen så alle må dra til en annen bydel.

Det høres rart ut at de ikke får reisepenger da.

Barne og ungdomskolen skal da være gratis.

Skrevet

Det høres rart ut at de ikke får reisepenger da.

Barne og ungdomskolen skal da være gratis.

Den er/var bare gratis hvis man gikk på nærmeste skole. Det verste er at på den tida hadde ikke Grünerløkka bydel en eneste ungdomsskole, ungene gikk enten på Ila som er St.Hanshaugen bydel eller Hersleb som er Tøyen bydel. Nå er det ungdomsskole i bydelen fordi bydelen har utvidet og det er den skolen ungene mine gikk på.

Skrevet

Selv om konfirmasjonen er den voksenriten vi har, er ikke disse ungdommene gamle nok til å håndtere titusener fritt. Mener jeg, da.

I tidligere tider derimot var konfirmasjonsgaven gjerne en staselig salmebok, og giverne, familie, lærer og prest så nok gjerne at gaven ble slitt ut omtrent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...