Gå til innhold

Kjønnsykdommer

Anbefalte innlegg

Gjest miriam

For 5 måneder siden hadde jeg et utenomekteskapelig forhold. Jeg angrer på dette, men nå er det gjort, og ingenting å gjøre med. den siste uken derimot har jeg hatt noen plager i underlivet som får meg til å blir litt nervøs.

Jeg trodde først at jeg fikk en urinveisinfeksjon, for symptomene var akkurat det samme. Det er ikke vondt når jeg tisser, men etterpå kjennes det litt, men det er ikke vondt. Samtidig kjennes det hele tiden ut som jeg vil på toalettet å tisse, og når jeg går så er det selvsagt ikke mye som kommer. Hadde jeg ikke vist bedre så hadde jeg sagt at det var en urinveisinfekjson, men jeg har testet urinen, og prøven var negativ. Er det mulig at Klamydia kjennes slik ut?? Han jeg da var sammen med for 5 måneder siden er testet for alt utenom klamydia. Jeg skal selvsagt gå til legen selv og teste meg, men jeg må samle litt mot. Har hatt sex med min mann i etterkant av dette og han har ingen symtomer. Det har heller ikke min andre partner.

Jeg har aldri før hatt en kjønnsykdom så jeg vet ikke når hvor eller hvordan det skal gjøre vondt! Hadde satt pris på svar slik at jeg kanskje hadde fått en puff i baken til å komme meg til lege! På forhånd takk! ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22829-kj%C3%B8nnsykdommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Evy Helen og Turid

Klamydia en av de vanligste seksuellt overførbare sykdommene.

Det finnes noe som heter klamydiauretritt. Symptom på klamydiauretritt er svie og utflod fra urinrøret og hyppig vannlating, og kan lett forveksles med blærekatarr.

Noen merker ikke symptomene.

Vi anbefaler å oppsøke lege. Dersom det skulle vise seg at der er klamydia du plages av, krever dette behandling for å unngå at den sprer seg til egglederne, noe som jo kan gi sterilitet og svangerskap utenfor livmora.

Om det ikke er klamydia kan sikkert legen med det samme teste deg for andre sykdommer som kan være årsak til dine plager.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22829-kj%C3%B8nnsykdommer/#findComment-97160
Del på andre sider

Jeg ville bare trøste litt i grubleriene dine, og si at den sviingen som du opplever også kanskje bety at du har fått noe så uskyldig som sopp. Hvorfor ikke forsøke å kjøpe en tube Canesten-krem og smøre på noen dager ? Det skader uansett ikke, er reseptfritt og ikke dyrt.

Det høres merkelig ut at han du hadde affæren med "er testet for alt utenom klamydia". Snodig egentlig, all den stund det faktisk er en av våre vanligste kjønnsykdommer her til lands! Å ikke teste for den vanligste er jo mer enn bare litt merkelig...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22829-kj%C3%B8nnsykdommer/#findComment-97162
Del på andre sider

Gjest miriam

Klamydia en av de vanligste seksuellt overførbare sykdommene.

Det finnes noe som heter klamydiauretritt. Symptom på klamydiauretritt er svie og utflod fra urinrøret og hyppig vannlating, og kan lett forveksles med blærekatarr.

Noen merker ikke symptomene.

Vi anbefaler å oppsøke lege. Dersom det skulle vise seg at der er klamydia du plages av, krever dette behandling for å unngå at den sprer seg til egglederne, noe som jo kan gi sterilitet og svangerskap utenfor livmora.

Om det ikke er klamydia kan sikkert legen med det samme teste deg for andre sykdommer som kan være årsak til dine plager.

Lykke til!

Takker så mye for svar. Ville bare si at jeg selvsagt skal gå til legen, men må bare mote meg opp først. En ting lurer jeg derimot fælt på, og det er at jeg husker at når jeg hadde blærekatar som liten var det vondt NÅR jeg tisset. Det har jeg ikke nå.

Er symptomene på klamydia vondt NÅR man tisser, eller ETTER at man tisser?? Det står liksom ikke noen plass dette! Håper at noen kan svare meg på dette. ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22829-kj%C3%B8nnsykdommer/#findComment-97230
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

En urinveisinfeksjon synes jeg fortsatt kan være aktuelt å overveie. Klamydiainfkesjon bør du også få utelukket snarest mulig.

Det er ikke utelukket at man ikke kan finne noen sikker forklaring på ubehaget, men det er jo greitt å være på den sikre siden.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22829-kj%C3%B8nnsykdommer/#findComment-98392
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...