Gå til innhold

Dere som røyker, røyker dere inne hos dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strømforbruket er kreftfremkallende?

Såklart er også andre ting farlig, men hvorfor ha i seg mer enn man trenger? Strøm må vi ha i dagens samfunn, biler og busser må vi også frakties rundt i. Men å dra inn røyk i lungene eller puste røyk på andre og spesielt barn, nei det trenger vi ikke gjøre.

Det gjelder jo å redusere risikoen mest mulig, og da dropper man selvsagt røyken.

Er du stokk dum eller er du bare ute etter å provosere?

Selvfølgelig MÅ vi ikke ha strøm!

Det er det dummeste jeg har hørt idag!

Man klarer fint å lage mat, få lønn, bruke kortet i minibankene, vaske seg, UTEN å bruke strøm!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Excelsion

12

• Sofline

10

• Dorthe

6

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Nå tror jeg faktisk at jeg har lyst til å gå å blåse røyk i trynet på ungene deres bare pågrunn av de jævla idiotiske argumentene.

Der ser du! Typisk røykeruttalelse, egoistiske er de alle.

Og lukter ille gjør de alle.

Ja, jeg liker ikke å røyke.

Men poenget er jo at du gjør det til noe værre enn noe annet.

Det er det jo ikke!

Alt er like ille idag.

Kreftfremkallende: Røyk, brus, søtningsmiddel, mobiltelefon, strøm, magnetismen i induksjon, pc-skjermen.

Bare for å nevne noen eksempler.

Hvorfor skal dere være så hellige?

Det fatter jeg ikke.

Gjest røyk skyen
Skrevet

Man klarer fint å lage mat, få lønn, bruke kortet i minibankene, vaske seg, UTEN å bruke strøm!

"Selvfølgelig MÅ vi ikke ha strøm! Det er det dummeste jeg har hørt idag! Man klarer fint å lage mat, få lønn, bruke kortet i minibankene, vaske seg, UTEN å bruke strøm!"

Ja, nettopp, man bruker bare de gode gammeldagse minibankene som ikke gikk på strøm... Er et lite troll du ja;)

Skrevet

Svigermor røyker, men når vi er hos henne, røyker hun ute, og når hun er hos oss, røyker hun (selvfølgelig) ute.

Lukta er likevel helt ekstrem. Alt vi har med oss lukter røyk når vi kommer tilbake fra henne.

Hun var på besøk hos oss for en måned siden, og det rommet hun lå på, lukter fremdeles røyk selv om jeg selvfølgelig har vasket sengetøyet og luftet dyna og putene :-(

Skrevet

Hva i all verden er farlig med strøm?

Gjest smeden
Skrevet

Det er det jo ikke!

Alt er like ille idag.

Kreftfremkallende: Røyk, brus, søtningsmiddel, mobiltelefon, strøm, magnetismen i induksjon, pc-skjermen.

Det fatter jeg ikke.

Dette driter jeg i. Røykere forpester hverdagen min. På busstopp og inne i bussen, fy hva de stinker.

Skrevet

Det er det jo ikke!

Alt er like ille idag.

Det fatter jeg ikke.

Jeg har aldri hørt om folk som har fått kreft av å bruke PC og drikke brus (overvekt noe annet).

Gjest røyk skyen
Skrevet

Det er det jo ikke!

Alt er like ille idag.

Det fatter jeg ikke.

Om jeg drikker eller spiser noe det kan være kreftfrekallende stoffer i går det kun ut over meg. Røyker jeg går det ut over mange fler hvis jeg ikke tar hensyn og går unna andre folk. Ser du ikke det?

Dessuten kan man ikke unngå alt skadelig, men røyk kan man unngå.

Men, for min del så må du bare røyke så mye du bare orker bare du ikke forurenser andre med det, for røykere lever jo litt kortere...

Skrevet

Vi røyker begge to, men gjør det alltid ute, med unntak av hvis det er fest.

Synd at vi røykere skal bli fremstillt som kriminelle, i alle fall føler jeg det slik mange ganger...

Jeg synes vi røkere tar hensyn til omgivelsene våre, håper det er NOEN ikke røkere som synes det samme :-)

Her kom det litt mer enn du spurte om, men det var godt å få det ut!

En del røykere tar hensyn til omgivelsene, men det er også en hel del som ikke gjør det.. :-)

Skrevet

Jeg er tydeligvis den eneste som tør å innrømme det, men jeg røyker inne og har barn.

Tør innrømme?

Kanskje det er slik at de fleste andre her faktisk velger å la være å utsette sine egne barn for passiv røyking, og du er en av de få som utsetter barna dine for det?

Skrevet

Voksent valg. Not.

Nei, det er det ikke, men der er ikke ditt eller noen andres problem enn vår familie...Jeg synes ikke det er opp til dere å dømme andre.

Skrevet

Greit, at røyk er kreft fremkallende, med hva FAEN er strømforbruket ditt?!?

Hva med alle tilsetningstoffene som er i maten dere spiser!

Dere er så latterlige at det er dumt!

"Dere er så latterlige at det er dumt!"

he-he...her er det vel heller tvert om:-)

Skrevet

Jeg vokste opp med en far som røyket inne, Han merket nok ikke at det plaget oss før vi ble så store at vi begynte å si fra, i 12-13 års alderen. Moren min var allergisk mot røk, så hun var mye ute for å si det sånn.

Å si at røyk ikke er farlig viser bare uvitenhet, sorry, men røyking er ikke bra, og da spesielt for de små, som lettere tar skade av alt. Foster er spesielt utsatt hvis mor røyker.

Visst er mye farlig rundt omkring, men det man kan unngå som passiv røyking det unngår man. Å utsette barna sine for sånt er ganske stygt. Ville du gitt dem drikke om du visst den var bare bittelitt giftig? Bittelitt gjør ikke noe liksom?

Altså, jeg har ALDRI hevdet at røyking IKKE er farlig, men jeg sier at jeg er av den oppfatning (og mange med meg, også forskere) at det ikke er SÅ farlig med røyk som mange vil ha det til. Jeg har heller aldri sagt at jeg er stolt av det, men en person her spurte hvorfor jeg gjorde det, og jeg svarte på det. Ja, man har mange eksempler på folk som reagerer på røyk og utvikler astma og allergier (kunne ikke disse fått dette uansett) og du har mange eksempler på barn som er oppvokst med røyk innendørs som ikke har tatt noen skade av dette. Tidene har utviklet seg, og det er ikke lenger vanlig å røyke innendørs, spesielt mens man har barn, men da er det jo et paradoks at hyppigheten av astma og allergier har økt betraktelig likevel....

Nok en gang: Jeg sier IKKE at røyk ikke er skadelig overhodet, bare sånn at du er klar over det.

Gjest røyk skyen
Skrevet

Nei, det er det ikke, men der er ikke ditt eller noen andres problem enn vår familie...Jeg synes ikke det er opp til dere å dømme andre.

Barn må beskyttes da, og det er vi voksne som må gjør det. Vil du ikke barna dine alt godt?

Skrevet

Tør innrømme?

Kanskje det er slik at de fleste andre her faktisk velger å la være å utsette sine egne barn for passiv røyking, og du er en av de få som utsetter barna dine for det?

Det er selvfølgelig mulig, men jeg tror det er flere som røyker innendørs uten at dette er den "offisielle" versjonen...

Skrevet

Barn må beskyttes da, og det er vi voksne som må gjør det. Vil du ikke barna dine alt godt?

Hey! Kom ikke her med den! Ingen skal komme å fortelle meg at jeg er en dårlig mor fordi jeg røyker inne, utelukkende på bakgrunn av det. JA, jeg vet at det beste hadde vært om jeg ikke hadde gjort det, men det gjør meg ikke til en dårlig mor (bare på det ENE punktet).

Gjest røyk skyen
Skrevet

Altså, jeg har ALDRI hevdet at røyking IKKE er farlig, men jeg sier at jeg er av den oppfatning (og mange med meg, også forskere) at det ikke er SÅ farlig med røyk som mange vil ha det til. Jeg har heller aldri sagt at jeg er stolt av det, men en person her spurte hvorfor jeg gjorde det, og jeg svarte på det. Ja, man har mange eksempler på folk som reagerer på røyk og utvikler astma og allergier (kunne ikke disse fått dette uansett) og du har mange eksempler på barn som er oppvokst med røyk innendørs som ikke har tatt noen skade av dette. Tidene har utviklet seg, og det er ikke lenger vanlig å røyke innendørs, spesielt mens man har barn, men da er det jo et paradoks at hyppigheten av astma og allergier har økt betraktelig likevel....

Nok en gang: Jeg sier IKKE at røyk ikke er skadelig overhodet, bare sånn at du er klar over det.

Tror du har en litt snever forståelse av hva som er farlig og hvordan ting er farlig. Bare fordi ungen ikke får blemmer eller åndenød der og da tilsier ikke at ikke ungen får langtidseffekter av røyken. Røyk er en typisk ting som kroppen tar skade av under tid, og kreft er jo en av farene, men ikke sikkert man får kreften før man er 40 eller 70, men likevel kan røyken du påfører ungene dine gi dem skader senere i livet.

Skrevet

Vi røyker begge to, men gjør det alltid ute, med unntak av hvis det er fest.

Synd at vi røykere skal bli fremstillt som kriminelle, i alle fall føler jeg det slik mange ganger...

Jeg synes vi røkere tar hensyn til omgivelsene våre, håper det er NOEN ikke røkere som synes det samme :-)

Her kom det litt mer enn du spurte om, men det var godt å få det ut!

Jeg har ikke spurt om noe som helt jeg, men innlegget ditt var vel myntet på "røyk skyen", selv om du la det inn som svar/kommentar til meg?

Skrevet

Madamen gikk ut og røyket de siste par årene hun røyket. Bortsett fra hvis vi tok en øl, vin etc. på en lørdagskveld. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig å ikke røyke inne.

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...