Gå til innhold

Dere som røyker, røyker dere inne hos dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er selvfølgelig mulig, men jeg tror det er flere som røyker innendørs uten at dette er den "offisielle" versjonen...

"Det er selvfølgelig mulig, men jeg tror det er flere som røyker innendørs uten at dette er den "offisielle" versjonen..."

Flere enn hva? Jeg er ganske så sikker på at det er flere som IKKE røyker innendørs nå enn tidligere (spesiellt med barn med i bildet), selv om det uvtilsomt er mange som gjør det.

Men du: Har du mistet litt av "gnisten" i provokasjonstrollingen din? Du pleier jo som regel å trolle med litt mer bombastiske uttalelser enn dette?

"............................................"

Videoannonse
Annonse
  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Excelsion

12

• Sofline

10

• Dorthe

6

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hey! Kom ikke her med den! Ingen skal komme å fortelle meg at jeg er en dårlig mor fordi jeg røyker inne, utelukkende på bakgrunn av det. JA, jeg vet at det beste hadde vært om jeg ikke hadde gjort det, men det gjør meg ikke til en dårlig mor (bare på det ENE punktet).

Uhm...jo, faktisk. Du er en dårlig mor, totalt sett, hvis du røyker inne med ungene dine. Det er godt mulig du er en god mor på alle andre områder, men legger man sammen totalen så blir du en dårlig mor. Enkelt og greit, uansett hva du måtte ha av protester :-)

".............................................."

Skrevet

Hmmm, hva skal jeg svare til det? Jo det er nok latskap, kombinert med et snev av mørkeredsel og gammel vane. Barna har ingen "synlige" plager med røykingen (huff dette hørtes forferdelig ut), men jeg er ikke så naiv at jeg skal påstå at røyk ikke er skadelig. Jeg vet at jeg overfor dere ikke får forklart dette på noen måte som rettferdiggjør det jeg gjør, så jeg kan skrive til jeg blir blå...MEN - jeg har heller ikke troen på at røyk er SÅ skadelig som noen skal ha det til...

"jeg har heller ikke troen på at røyk er SÅ skadelig som noen skal ha det til"

*LOL*! Den måtte bare komme. Du er ikke min 120 år gamle oldefar, oppstått fra graven, vel :-)

"............................................."

Skrevet

Altså, jeg har ALDRI hevdet at røyking IKKE er farlig, men jeg sier at jeg er av den oppfatning (og mange med meg, også forskere) at det ikke er SÅ farlig med røyk som mange vil ha det til. Jeg har heller aldri sagt at jeg er stolt av det, men en person her spurte hvorfor jeg gjorde det, og jeg svarte på det. Ja, man har mange eksempler på folk som reagerer på røyk og utvikler astma og allergier (kunne ikke disse fått dette uansett) og du har mange eksempler på barn som er oppvokst med røyk innendørs som ikke har tatt noen skade av dette. Tidene har utviklet seg, og det er ikke lenger vanlig å røyke innendørs, spesielt mens man har barn, men da er det jo et paradoks at hyppigheten av astma og allergier har økt betraktelig likevel....

Nok en gang: Jeg sier IKKE at røyk ikke er skadelig overhodet, bare sånn at du er klar over det.

*LOL igjen* Jeg tar gjerne mot en henvisning til en forskningsrapport som viser at røyking ikke er så skadelig som man "skal ha det til" :-)

Skrevet

Røyker på kjøkkenet og i peisen om vinteren og på verandaen fra vår til høst. Synes selv det lukter vondt.

Skrevet

"Det er selvfølgelig mulig, men jeg tror det er flere som røyker innendørs uten at dette er den "offisielle" versjonen..."

Flere enn hva? Jeg er ganske så sikker på at det er flere som IKKE røyker innendørs nå enn tidligere (spesiellt med barn med i bildet), selv om det uvtilsomt er mange som gjør det.

Men du: Har du mistet litt av "gnisten" i provokasjonstrollingen din? Du pleier jo som regel å trolle med litt mer bombastiske uttalelser enn dette?

"............................................"

Flere enn meg, var det jeg tenkte på...

Skrevet

Uhm...jo, faktisk. Du er en dårlig mor, totalt sett, hvis du røyker inne med ungene dine. Det er godt mulig du er en god mor på alle andre områder, men legger man sammen totalen så blir du en dårlig mor. Enkelt og greit, uansett hva du måtte ha av protester :-)

Ok, kanskje jeg må vurdere å sende dem i fosterhjem, da. Hva synes du?

Skrevet

*LOL igjen* Jeg tar gjerne mot en henvisning til en forskningsrapport som viser at røyking ikke er så skadelig som man "skal ha det til" :-)

http://www.ntnu.no/universitetsavisa/nr9/doktor.htm

Her er en jeg fant etter er kort, lite googlesøk. Og som jeg også sier - jeg mener ikke at det IKKE er skadelig å røye eller å bli utsatt for passiv røyk, men det er kanskje litt mer nyansert...

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi har det selvsagt røykfritt til hverdags, men tillater røying inne når det er fest. Da er det heller ingen barn der, og vi lufter som villmenn både underveis og etterpå.

Petrine Eiffel
Skrevet

En del røykere tar hensyn til omgivelsene, men det er også en hel del som ikke gjør det.. :-)

Da blir det jo helt feil å dømme alle røykere da, side du sier at noen tar hensyn. Også her må man se individuelt på en gruppe mennesker, og ikke se på dem som én gruppe. Veldig mange er flinke til å ta hensyn til barn og medmennesker, og all honnør til dem. Men det er selvfølgelig mange som ikke gjør det, og dem må man gjerne klage på. Men ikke kom med bombastiske påstander om at alle røykere er dårlige mennesker.

Skrevet

Da blir det jo helt feil å dømme alle røykere da, side du sier at noen tar hensyn. Også her må man se individuelt på en gruppe mennesker, og ikke se på dem som én gruppe. Veldig mange er flinke til å ta hensyn til barn og medmennesker, og all honnør til dem. Men det er selvfølgelig mange som ikke gjør det, og dem må man gjerne klage på. Men ikke kom med bombastiske påstander om at alle røykere er dårlige mennesker.

"Men ikke kom med bombastiske påstander om at alle røykere er dårlige mennesker. "

Jeg har ikke sagt noe om at alle mennesker er dårlige mennesker. Det må ha vært en annen... :-)

Petrine Eiffel
Skrevet

"Men ikke kom med bombastiske påstander om at alle røykere er dårlige mennesker. "

Jeg har ikke sagt noe om at alle mennesker er dårlige mennesker. Det må ha vært en annen... :-)

Neida, nå tenkte ikke jeg spesielt på deg, men generelt. Det er så mange som generaliserer på dette punktet, men den kommentaren var ikke myntet på deg, den var bare en naturlig forlengelse av svaret jeg skrev til deg:-)

Skrevet

Neida, nå tenkte ikke jeg spesielt på deg, men generelt. Det er så mange som generaliserer på dette punktet, men den kommentaren var ikke myntet på deg, den var bare en naturlig forlengelse av svaret jeg skrev til deg:-)

Ok.. :-)

Skrevet

Hihi, jeg kjenner bare folk som røyker inne jeg bortsett fra noen av dem jeg har blitt kjent med gjennom dol.

Så nå venter jeg på all kjeften som skal velte ut av folk.

Skrevet

Jeg er tydeligvis den eneste som tør å innrømme det, men jeg røyker inne og har barn.

og jeg.

Skrevet

Hey! Kom ikke her med den! Ingen skal komme å fortelle meg at jeg er en dårlig mor fordi jeg røyker inne, utelukkende på bakgrunn av det. JA, jeg vet at det beste hadde vært om jeg ikke hadde gjort det, men det gjør meg ikke til en dårlig mor (bare på det ENE punktet).

Du blir ikke regnet som en dårlig mor pga røyking. Jeg har til og med ringt barnevernet og spurt og damen lo seg nesten ihjel og sa at hvis alle som røkte inne var dårlige mødre så fantes det mange dårlige mødre i Norges land.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om folk som har fått kreft av å bruke PC og drikke brus (overvekt noe annet).

Vet du ikke at lightbrus ødelegger hjernecellene til barna ;o)

Skrevet

Røykere SKULLE også vært nødt til å skylle kjeften før de entret bussen, jeg blir kvalm av den lukta.

For ikke å snakke om parfyme og etterbarberingsvann på offentlige steder. Fysj.

Gjest røyk skyen
Skrevet

Hihi, jeg kjenner bare folk som røyker inne jeg bortsett fra noen av dem jeg har blitt kjent med gjennom dol.

Så nå venter jeg på all kjeften som skal velte ut av folk.

Det er ikke overraskende.

Skrevet

Vet du ikke at lightbrus ødelegger hjernecellene til barna ;o)

Jasså, det visste jeg ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...