amerikafareren Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 He, he. Der fikk du meg til å le midt oppi alvoret... Ville det vært alvorlig for deg å vite hvor mye eller lite sparepenger jeg har, og ha fått noen sexuelle beskrivelser? Tror du naboene vet om min privat økonomi og mitt sexliv? Hva er det verste som kan skje om noen oppdager hvem jeg er? Ville de komme og true meg på livet pga. noe jeg har skrevet? Da står jeg i større fare i RL når jeg snakker og skriver under navn og ansikt. De gangene jeg har hatt kontakt med dolere så har de fått mitt virkelige navn og andre opplysninger som er vanlige å gi når en møter folk. Jungeltelegrafen sprer seg på den måten også. Jeg lurer på hva du hadde gjort hvis du hadde visst summen på bankkontoene mine. Besvimt hadde du neppe gjort. Rane meg hadde du ikke giddet. Når det er sagt så skriver jeg aldri under samme nick om mitt sexualliv eller andre følsomme ting pga. at jeg har møtt dolere som vet hvem jeg er og har gitt opplysninger videre, og diskutert med andre hva jeg liker og ikke liker. Dol er anonym. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg ble oppdaget av en DOLer en gang...! Nå kommer han på døra her hver eneste dag, og sover til og med i senga mi om natta! Og jammen skal jeg ikke føde barnet hans om et par uker også...! Livsfarlig... :-| Nå blir jeg alvorlig redd... :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har chattet litt med alana, og hun virker helt ok :-) Hun er blandt dem jeg kunne tenke meg å treffe fra dol en gang. Jeg har truffet mange dolere og stort sett har alle vært veldig hyggelige. Men man treffer jo heller ikke dem man skjønner at man ikke vil trives sammen med da. Og noe må man da ha oppdaget etter å ha skrevet på dol i årevis ) 0 Siter
carma Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Var det virkelig slik det foregikk, at han gjenkjente deg? Eller avtalte dere å treffes første gangen? Hehe... både-og :-p Jeg avslørte nok om meg selv til at han fant både bilde og studiested da han googlet meg ;-p (Til min store fortvilelse, naturligvis - han er en racer på Google) Men han troppet ikke uanmeldt opp på døra her altså. Vi avtalte etterhvert å møtes og så sa det bare pang.. fort gjort, hehe. 0 Siter
carma Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg HAR tilføyd deg, før jeg leste dette svaret ditt... Og du fikk pengene til slutt, gjorde du ikke? *mega-flau* Hehehe, jeg så det nå ;-) Og ja - jeg fikk pengene! Ikke noe å være flau over,da.. jeg kunne fint klart noe sånt selv ;-p 0 Siter
amerikafareren Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg ble oppdaget av en DOLer en gang...! Nå kommer han på døra her hver eneste dag, og sover til og med i senga mi om natta! Og jammen skal jeg ikke føde barnet hans om et par uker også...! Livsfarlig... :-| Jeg kommer i hvert fall aldri til å føde barnet til en doler;) Det kan jeg garantere. 0 Siter
carma Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Nå blir jeg alvorlig redd... :-) Ja, det er fort gjort...! ;-p 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har truffet mange dolere og stort sett har alle vært veldig hyggelige. Men man treffer jo heller ikke dem man skjønner at man ikke vil trives sammen med da. Og noe må man da ha oppdaget etter å ha skrevet på dol i årevis ) Ja, det er merkelig hvor godt man danner seg et bilde av folk. Har det noen gang hendt at en doler har vist seg å være helt anderledes i RL enn du forventet? Jeg kjenner at jeg er litt redd for å møte enkelte. Men det er fordi de har begynt å bety såpass mye for meg at jeg er redd et møte skal komme til å ødelegge det fellesskapet jeg nå føler at vi har. 0 Siter
carma Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg kommer i hvert fall aldri til å føde barnet til en doler;) Det kan jeg garantere. Det trodde ikke jeg heller ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Var det en utfordring, eller er du naboen min? Heh-heh...nei, jeg tviler på om du er naboen min. Statistisk sett er det nesten umulig, og jeg forholder meg stort sett kun til statisktiske sansynligheter :-) "............................................." 0 Siter
Gjest smiler litt for seg selv her Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg kommer i hvert fall aldri til å føde barnet til en doler;) Det kan jeg garantere. Og det kan du si helt sikkert fordi??? Du er allerede i overgangsalderen? *s* Tenk om han ikke forteller at han er doler? Fort gjort, vettu;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Heh-heh...nei, jeg tviler på om du er naboen min. Statistisk sett er det nesten umulig, og jeg forholder meg stort sett kun til statisktiske sansynligheter :-) "............................................." Da skal jeg vurdere om jeg skal få lagt meg inn på dolgalleriet, så jeg får sett deg :-) Du har vel et veldig godt bilde av deg der? 0 Siter
Gjest brent og klok Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 men så er også dette et debatt forum. (det hetter faktisk Doktor online til og med)der en har mulighet til og få spørre om ting en er usikker på og ikke tør og spørre andre om face to face. og får og få svar må en nesten legge ut noen detaljer. om jeg sier at jeg bor i en by, er det jo mangen som bor en den byen...så det skal bli vanskelig og finne meg viss det ikke vett adr og namnet mitt da...:-) Dette her er en av de første gangene på 5 år jeg våger å være her igjen. Og grunnen til at jeg sluttet å være her- er at en mann fikk nyss om Nicket mitt, bare på bakgrunn av datteren min sin fødselsdato og fødested (på den tiden så diskuterte jeg mye graviditet her på DOL) Og da han klarte å spore nicket mitt,så var det enkelt for han å se på hundrevis av innlegg som jeg hadde skrevet. Enda jeg aldri brukte navn, bosted eller noe. Da jeg hadde fattet nok interesse,så fant han ut av fornavnet mitt (via "tryggere" nettsteder, der samme nick var brukt. Og siden fornavnet mitt er sjeldent,så fant han nummeret mitt og ringte meg!!! Så tryggheten bak et nick,lurte meg trill rundt. Det er mye personlig som kan komme på et sted som dette,fordi man tror at ingenting er farlig å komme med,siden ingen vet navn og bosted. Men har man en spesiell stil,hobby,skrivemåte - ja, hva som helst. Så er man enkel å finne. Det er alt for lett å glemme av at man kommer med personlige smådetaljer som andre både kan kjenne igjen og søke på. kroniske skrivefeil er også et eksempel på hvordan man kan finne ut av om en person opererer med flere nick. Kanskje har man problemer med bilen en dag og oppgir merke, så søker en person på det samme nicket eller på selve bilmerket og finner ut av mange andre "glemte" detaljer og/eller flere nick. Så jeg sier av erfaring at her skal man være forsiktig. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Da skal jeg vurdere om jeg skal få lagt meg inn på dolgalleriet, så jeg får sett deg :-) Du har vel et veldig godt bilde av deg der? Javisst - det bildet viser nøyaktig hvordan jeg ser ut til daglig :-) "..........................................." 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Heh-heh...nei, jeg tviler på om du er naboen min. Statistisk sett er det nesten umulig, og jeg forholder meg stort sett kun til statisktiske sansynligheter :-) "............................................." Du er heller ikke naboen min, for jeg har ingen nabo med revesakser og bjørnefeller i hagen.... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Hehe... både-og :-p Jeg avslørte nok om meg selv til at han fant både bilde og studiested da han googlet meg ;-p (Til min store fortvilelse, naturligvis - han er en racer på Google) Men han troppet ikke uanmeldt opp på døra her altså. Vi avtalte etterhvert å møtes og så sa det bare pang.. fort gjort, hehe. Så dere skrev sammen på dol før dere møttes? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Javisst - det bildet viser nøyaktig hvordan jeg ser ut til daglig :-) "..........................................." Aner jeg en felle her? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Ja, det er merkelig hvor godt man danner seg et bilde av folk. Har det noen gang hendt at en doler har vist seg å være helt anderledes i RL enn du forventet? Jeg kjenner at jeg er litt redd for å møte enkelte. Men det er fordi de har begynt å bety såpass mye for meg at jeg er redd et møte skal komme til å ødelegge det fellesskapet jeg nå føler at vi har. De jeg har møtt har vært kjempekoselige! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Aner jeg en felle her? Du må nok legge inn et bilde av deg i galleriet du også! 0 Siter
Gjest Wadlasletta Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Dette her er en av de første gangene på 5 år jeg våger å være her igjen. Og grunnen til at jeg sluttet å være her- er at en mann fikk nyss om Nicket mitt, bare på bakgrunn av datteren min sin fødselsdato og fødested (på den tiden så diskuterte jeg mye graviditet her på DOL) Og da han klarte å spore nicket mitt,så var det enkelt for han å se på hundrevis av innlegg som jeg hadde skrevet. Enda jeg aldri brukte navn, bosted eller noe. Da jeg hadde fattet nok interesse,så fant han ut av fornavnet mitt (via "tryggere" nettsteder, der samme nick var brukt. Og siden fornavnet mitt er sjeldent,så fant han nummeret mitt og ringte meg!!! Så tryggheten bak et nick,lurte meg trill rundt. Det er mye personlig som kan komme på et sted som dette,fordi man tror at ingenting er farlig å komme med,siden ingen vet navn og bosted. Men har man en spesiell stil,hobby,skrivemåte - ja, hva som helst. Så er man enkel å finne. Det er alt for lett å glemme av at man kommer med personlige smådetaljer som andre både kan kjenne igjen og søke på. kroniske skrivefeil er også et eksempel på hvordan man kan finne ut av om en person opererer med flere nick. Kanskje har man problemer med bilen en dag og oppgir merke, så søker en person på det samme nicket eller på selve bilmerket og finner ut av mange andre "glemte" detaljer og/eller flere nick. Så jeg sier av erfaring at her skal man være forsiktig. jeg mente ikke at det ikke kan skje. har alltid passet på jeg. første gang jeg ga ut "detaljer" om meg selv var i dag. jeg er enig med deg at det ikke er trykt på nettet fordi du kan ikke se hvem som sitter på andre siden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.