Gå til innhold

Bøter for dumhet

Anbefalte innlegg

Gjest bakom en busk
Skrevet

Men hvem skulle bedømme hva som var dumt?

Vi måtte selvfølgelig hatt et dumhetsråd, med kyndige fagmennesker. Forslag til medlemmer?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

7

• Prozak

5

• jubalong70

3

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

Icora Panter
Skrevet

Nå oppfatter folk "dum" veldig forskjellig da. . Så det ville nok ikke vært en god i det. da ville vi ALLe fått bøter daglig. .

Gjest bakom en busk
Skrevet

Nå oppfatter folk "dum" veldig forskjellig da. . Så det ville nok ikke vært en god i det. da ville vi ALLe fått bøter daglig. .

Men hvis man hadde hatt Dumhetsrådet, kunne ikke alle dømt.

Snorkfrøken
Skrevet

Et sted jeg jobba, var det bot for å banne eller heve stemmen, 10 Kr. Det ble en del kroner på Redd Barna til jul.

Oi, det hadde vært lite innbringende arbeid for mitt vedkommede gitt...

Snorkfrøken
Skrevet

Men hvis man hadde hatt Dumhetsrådet, kunne ikke alle dømt.

Jeg utnevner herved meg selv til president i det rådet. Ok?

Skrevet

Oi, det hadde vært lite innbringende arbeid for mitt vedkommede gitt...

Det funker ofte fint. Vi hadde mye moro med det.

Gjest kvinneliv
Skrevet

Ja, for menn kanskje. Kvinner betaler bøter for sine dumheter hele livet, vår egen indre kritiker blir mer og mer høyrøstet og kritisk etter som årene går.

Skrevet

Dumhet er f eks etter min mening å kjefte på en vilt fremmed Keinstein for å kjøpe israelske poteter. Nå skal i hvert fall Keinstein kjøpe det hver gang, for de var meget delikate og gode.

Er det meg du sikter til her? I såfall har jeg aldri kjeftet på noen for å kjøpe israelske poteter, bare sagt at jeg selv foretrekker de norske. :-)

Skrevet

Jeg lurer på om de samme turbohjernene som "boikotter" israelske varer også bokotter fisk som er fisket fra røkkes fiskerier rundt omkring i verden, hvor arbeiderne er underbetalte og har for oss uakseptable kår. Eller billige møbler fra ikea, produsert av barnearbeidere med 12 timers arbeidsdag. Eller varer fra muslimske land, hvis 90% av fortjeneste går rett i lomma på mer eller mindre islamstiske diktatorer?

Boikott av den typen er så gjennomført uintelligent (når vi likevel snakker om fornuft og intelligens :-) at jeg kan ikke få sagt det. Man straffer overhodet ikke regjeringene og regimene man vil straffe; Det er kun vanlige arbeider som blir straffet - regimene henter inn pengene de trenger uansett hvor mye borgerne har.

".........................................."

IKEA snakker mye om at de ikke bruker barnearbeid. Personlig "boikotter" jeg utenlandske varer når jeg har mulighet til det rett og slett fordi de norske (eller som oftest danske for min del, da jeg bor i Danmark) varene smaker bedre (synes jeg). Man skal ha muligheten til å velge.

Skrevet

IKEA snakker mye om at de ikke bruker barnearbeid. Personlig "boikotter" jeg utenlandske varer når jeg har mulighet til det rett og slett fordi de norske (eller som oftest danske for min del, da jeg bor i Danmark) varene smaker bedre (synes jeg). Man skal ha muligheten til å velge.

Det er jo ikke _boikott_, da. Jeg kjøper også helst norske varer, så lenge de er like bra som utenlandske.

"............................................"

Skrevet

Nei, det er klart. Da måtte man i såfall vise et gjennomtenkt engasjement, og ikke bare populistisk oppgulp :-)

"............................................"

Jeg boikotter Mac'ern fordi jeg er ikke spiser kjøtt og fiskeburgeren smaker vondt og kaffen enda verre. Er det feil? :-)

(Pleier selvsagt si at jeg boikotter på grunn av alt det andre man "skal" boikotte McDonald's for.)

((At man må bruke genitivsapostrof for å skrive navnet f.eks.))

Gjest bakom en busk
Skrevet

Jeg utnevner herved meg selv til president i det rådet. Ok?

Hmm, ok! Men du må forvente å bli veltet av de revolusjonære om du gjør mange snåle avgjørelser.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Ja, for menn kanskje. Kvinner betaler bøter for sine dumheter hele livet, vår egen indre kritiker blir mer og mer høyrøstet og kritisk etter som årene går.

Njo, men det finnes de som ikke på langt nær har blitt straffet nok for sine ufølsomheter..

Skrevet

Vi måtte selvfølgelig hatt et dumhetsråd, med kyndige fagmennesker. Forslag til medlemmer?

Meg, meg, meg!!!!

Gjest bakom en busk
Skrevet

Meg, meg, meg!!!!

Nå har snorkfrøken utnevnt seg selv til president for rådet, men hun trenger selvfølgelig medhjelpere.

Snorkfrøken
Skrevet

Det funker ofte fint. Vi hadde mye moro med det.

Dere er ikke nordlenninger vel?

Skrevet

Er det meg du sikter til her? I såfall har jeg aldri kjeftet på noen for å kjøpe israelske poteter, bare sagt at jeg selv foretrekker de norske. :-)

Helt i orden.

Skrevet

Dumhet er f eks etter min mening å kjefte på en vilt fremmed Keinstein for å kjøpe israelske poteter. Nå skal i hvert fall Keinstein kjøpe det hver gang, for de var meget delikate og gode.

Etter at SV og Sør-Trøndelag Fylkeskommune (!) vedtok boikott av israelske varer, har Israels eksport til Norge skutt i været.

Israel er frihetes første ildlinje i kampen mot islam, og alle som ønsker å bidra til dette landets eksistens, kjøper selvsagt israelske varer ut av ville helvete.

Selv finner jeg mye som har israelsk opprinnelse. På min forrige handlerunde ble det mye poteter, paprika og noen ferske dadler.

Dersom de tre første tallene i strekkoden er "729", er det stor sannsynlighet for at varen er fra Israel.

Løp og kjøp.

Skrevet

Dere er ikke nordlenninger vel?

Nei, men data- og regnskapsfolk er fæle til å banne. Eller kanskje vi ikke var representative.

Kvinnfolka banna også, ellers pleier det å være slik at kvinner og menn "holder hverandre i øra". I hvert fall slutter kvinner å krangle når menn er i nærheten, og menn slutter med griseprat når kvinner er i nærheten.

Skrevet

Etter at SV og Sør-Trøndelag Fylkeskommune (!) vedtok boikott av israelske varer, har Israels eksport til Norge skutt i været.

Israel er frihetes første ildlinje i kampen mot islam, og alle som ønsker å bidra til dette landets eksistens, kjøper selvsagt israelske varer ut av ville helvete.

Selv finner jeg mye som har israelsk opprinnelse. På min forrige handlerunde ble det mye poteter, paprika og noen ferske dadler.

Dersom de tre første tallene i strekkoden er "729", er det stor sannsynlighet for at varen er fra Israel.

Løp og kjøp.

Jeg kjøper gjerne israelske varer, og danske. Danske varer er visst blitt veldig populære i USA, Storbitannia og Tyskland i det siste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...