Gå til innhold

Gratis fysioterapi?


mojmoj

Anbefalte innlegg

Skal en betale for fysioterapi når en er gravid? Trodde dette var gratis under graviditet, men min gravide søster måtte betale for dette idag?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun enkelte spesifiserte diagnoser som gir gratis behandling.

Og selv da er det vel ikke lenger gratis, men en egenandel på 50 kr?

I alle fall er det slik for mange med kroniske sykdommer (som revmatisme) som tidligere fikk gratis fysio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv da er det vel ikke lenger gratis, men en egenandel på 50 kr?

I alle fall er det slik for mange med kroniske sykdommer (som revmatisme) som tidligere fikk gratis fysio.

Regjeringa har nesten lovet at de skal fjerne den egenandelen men jeg tror det ikke før jeg får se det.

De har nok skjønt at i lengden så blir det dyrere at folk ikke går til fysioterapi selv om de burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringa har nesten lovet at de skal fjerne den egenandelen men jeg tror det ikke før jeg får se det.

De har nok skjønt at i lengden så blir det dyrere at folk ikke går til fysioterapi selv om de burde.

Det er ofte langt mellom hva de skjønner, og hva de er interessert i å faktisk vedta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra 1.1.2006 er det 50 kr i egenandel, som Gemini sier.

Og er det pga bekkenløsning du trenger fysioterapi skal det visst stå 'bekkenløsning med gangvansker' på henvisninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier her er det kr 50,- i egenandel og det er viktig at det står "Gravid/bekkenløsning med gangvansker" på henvisningen fra legen.

Nå er jeg snart ferdig behandlet pga at termin nærmer seg, men så langt har det kostet meg 1.200,- i egenandel så helt gratis er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv da er det vel ikke lenger gratis, men en egenandel på 50 kr?

I alle fall er det slik for mange med kroniske sykdommer (som revmatisme) som tidligere fikk gratis fysio.

Ja, lurer på om det ikke ganske nylig ble innført en egenandel her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1.1.2006 er det 50 kr i egenandel, som Gemini sier.

Og er det pga bekkenløsning du trenger fysioterapi skal det visst stå 'bekkenløsning med gangvansker' på henvisninga.

...noe min fastlege nektet å skrive på min henvisning, som derfor fremdeles ligger her ubrukt... *himle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...noe min fastlege nektet å skrive på min henvisning, som derfor fremdeles ligger her ubrukt... *himle*

Døh - bytt! Bytt!

Min skrev det jeg sa han skulle skrive, han.

Og fysioterapien hjelper... Akkurat vært der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...noe min fastlege nektet å skrive på min henvisning, som derfor fremdeles ligger her ubrukt... *himle*

Ikke at jeg hører til på forumet her, men jeg tror vi har omtrent like håpløse fastleger... Og han jeg ønsker å bytte til har selvsagt ikke ledige plasser på listen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at jeg hører til på forumet her, men jeg tror vi har omtrent like håpløse fastleger... Og han jeg ønsker å bytte til har selvsagt ikke ledige plasser på listen sin...

Håpløst... jeg har ingen konkrete jeg ønsker å bytte til, jeg... Hvordan vet jeg at den neste ikke er like fjott?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh - bytt! Bytt!

Min skrev det jeg sa han skulle skrive, han.

Og fysioterapien hjelper... Akkurat vært der :)

Hun jeg har nå er jo egentlig bare vikar for hun som egentlig er fastlegen min... men hun har jeg jo aldri møtt, for denne dama hadde akkurat gått ut i fødselsperm da jeg bestilte min første time der.

For alt jeg vet så er den egentlige fastlegen dritflink... er hun like mongo så bytter jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst... jeg har ingen konkrete jeg ønsker å bytte til, jeg... Hvordan vet jeg at den neste ikke er like fjott?

Jeg spurte først ei om en anbefaling ut fra at vi har noen av de samme helseproblemene, men legen hennes har dessverre fulle lister. Men i dag spurte jeg naboen, og hun kunne anbefale sin fastlege, veldig fornøyd med vedkommende. Hun har fra dårlig erfaring fra tidligere med han som er min fastlege, så det er tydelig at han har en sær måte å være på. Hennes lege har noen få ledige plasser, så jeg får bare slå til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte først ei om en anbefaling ut fra at vi har noen av de samme helseproblemene, men legen hennes har dessverre fulle lister. Men i dag spurte jeg naboen, og hun kunne anbefale sin fastlege, veldig fornøyd med vedkommende. Hun har fra dårlig erfaring fra tidligere med han som er min fastlege, så det er tydelig at han har en sær måte å være på. Hennes lege har noen få ledige plasser, så jeg får bare slå til! :)

Så bra- Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra- Lykke til! :-)

Men for å få den fysioterapien nå, kan du ikke bruke en privat lege? Dyr time, men sikkert verdt det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å få den fysioterapien nå, kan du ikke bruke en privat lege? Dyr time, men sikkert verdt det, eller?

Nå har jeg klart meg så lenge at jeg tror jeg holder ut de siste ukene... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...