Gå til innhold

medisin-kapseler skal taes til maten?


Gjest Keralarty

Anbefalte innlegg

Gjest Keralarty

Jeg går på lykkepille Efexor, sies at den skal tas til måltid. Men hva er et måltid. En kjeks? En jogurt? En banan? Eller må det være minst 5 brødskiver eller minst 150g kjøtt? Skjønner noen hva jeg mener?

Og hvorfor det egentlig? Og skal jeg først svelge kapselen og da spise? Eller spise og da ta kapselen? Eller skal jeg spise, ta kapselen og deretter fortsette å spise? Er litt sånn usikker på alt det der.

Og kjenner noen min medisin? Hva synes dere om den? Kanskje en kommentar fra en ordenlig psykiater eller noe sånt hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er aller mest viktig med Efexor depot er å svelge dem hele, altså ikke tygge på dem. Men det anbefales å ta dem til et måltid, og da menes en "matbit", det vil si noe mer enn enn kjeks, men ikke nødvendigvis 5 skiver:-)

Efexor depot er laget slik at den først løser seg opp i tarmen, så maten skal "hjelpe" den ned dit den skal begynne å virke.

Om du tar den rett før du begynner å spise, underveis i måltidet eller rett etter maten spiller ikek så stor rolle. Bare finn ut hvilken metode som gjør det lettest for deg å huske den, så finner du en rutine etterhvert.

Er ikke psykiater - ei heller personlige erfaringer med denne medisinen, så derfor kan jeg ikke hjelpe deg med den andre delen av ditt spørsmål.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keralarty

Det som er aller mest viktig med Efexor depot er å svelge dem hele, altså ikke tygge på dem. Men det anbefales å ta dem til et måltid, og da menes en "matbit", det vil si noe mer enn enn kjeks, men ikke nødvendigvis 5 skiver:-)

Efexor depot er laget slik at den først løser seg opp i tarmen, så maten skal "hjelpe" den ned dit den skal begynne å virke.

Om du tar den rett før du begynner å spise, underveis i måltidet eller rett etter maten spiller ikek så stor rolle. Bare finn ut hvilken metode som gjør det lettest for deg å huske den, så finner du en rutine etterhvert.

Er ikke psykiater - ei heller personlige erfaringer med denne medisinen, så derfor kan jeg ikke hjelpe deg med den andre delen av ditt spørsmål.

Lykke til:-)

Du er smart. Skal vi date? *spøk* Eller hva det det? Hakke peil'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...