Gå til innhold

NHD: Du svarte...:


Svimern

Anbefalte innlegg

"2. Med alkohol: Prøv med et glass første kvelden. Om det går bra, kan du prøve to neste gang. Mer enn 4 vil jeg uansett ikke anbefale."

Når det gjelder siste setningen, gjelder dette også ved SSRI ?

Det jeg merker etter en fest nå er at jeg har flere "svarte hull" og har ikke fyllenerver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, jeg mente det også for SSRI.

Jeg mener at alle som trenger psykofarmaka må hold seg unna flatfyll.

Mer enn fire alkoholenheter på en kveld tør jeg ikke tilråde.

For mange er også dette for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

Ja, jeg mente det også for SSRI.

Jeg mener at alle som trenger psykofarmaka må hold seg unna flatfyll.

Mer enn fire alkoholenheter på en kveld tør jeg ikke tilråde.

For mange er også dette for mye.

oi,dette visste jeg ikke.min søster har gått på forskjellige medisiner i mange år (vet ikke merker,men hun lider av bulimi og depresjoner..) hun drikker ofte..ikke alltid flatfyll,men det skjer. hun skal alltid "kose seg" med litt rødvin,wiskey.er i allefall 2 ganger i uken (vi bor i forskjellige byer,så er vanskelig å vite helt..)

er det bivirkningene som er farlige? reduseres virkningen?hva er det som forverres? burde jeg vært bekymret nå?synes hun drikker litt mye generelt,men har ikke konfrontert henne..synes det er vanskelig nok å ta opp bulimien/selvskadingen/depresjonen..uff,for en dårlig søster jeg er.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente det også for SSRI.

Jeg mener at alle som trenger psykofarmaka må hold seg unna flatfyll.

Mer enn fire alkoholenheter på en kveld tør jeg ikke tilråde.

For mange er også dette for mye.

OK, flatfyll ser jeg som naturlig å holde seg unna.

Merker at jeg reagerer noe kraftigere på alkohol enn ellers. En fordel nå etter jeg begynte på SSRI er at fyllenerver ikke eksisterer, det må da være positivt ? Bortsett fra at det kanskje kan føre til overforbruk..

Legger til at jeg har vært på fest to ganger på 4 mnd, så det er ikke ofte, men da har jeg gjort som før, drukket meg full og hatt det gøy :)

Takk for svar, tror flere her fikk noe å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...