Gå til innhold

fortolling

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg fikk brev i posten idag om at det har ankommet en ufortollet sending.

Jeg har da 2 alternativer:

Alt 1: posten kan fortolle, jeg må da oppgi fødselsnr. og signere fullmakten. Da kommer fortollingen på 175kr pluss evnt avgifter og mva.

Alt 2: Du kan ta hånd om fortollingen selv. Fortolle og hente sendingen ved Postens Godssenter.

Dette er det det står i brevet.

Hva lønner seg? Alternativ 1?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt at posten gjorde dette for meg. Det er ikke rare arbeidet du skal gjøre før du mener at det er verdt 175 kr.

Skrevet

Hmmm... jeg tror Posten bare har ett godssenter og det ligger på Alnabru i Oslo. Riktignok påstår SAS at de dumper prisene altså, men...

http://www.posten.no/Portal/ProdukterOgTjenester/FortollingBedrift/Fortollingskontorene.htm?wbc_purpose=Basic

Skriver du under på alt. 1 så har du skrevet under på at alle pakker du får sendt fra utlandet, blir åpnet av dem.

Kanskje ikke særlig morsomt om du har bedt avsender å skrive mindre verdi enn det som er riktig.

Skrevet

Skriver du under på alt. 1 så har du skrevet under på at alle pakker du får sendt fra utlandet, blir åpnet av dem.

Kanskje ikke særlig morsomt om du har bedt avsender å skrive mindre verdi enn det som er riktig.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg hadde valgt at posten gjorde dette for meg. Det er ikke rare arbeidet du skal gjøre før du mener at det er verdt 175 kr.

Nei de 175kr bryr jeg meg ikke noe om. Men det jeg er litt redd for er hvis jeg lar posten ordne det, så skriver jeg samtidig under på at jeg vil at posten skal fortolle alle mine fremtidige sendinger, og det er jo litt kjedelig.

Men jeg har jo ikke mulighet til å dra til Oslo å hente sendingen.

Uff dette ble komplisert.

Gjest leif hagen
Skrevet

Hva er det nå for leketøy du har kjøpt deg?:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei de 175kr bryr jeg meg ikke noe om. Men det jeg er litt redd for er hvis jeg lar posten ordne det, så skriver jeg samtidig under på at jeg vil at posten skal fortolle alle mine fremtidige sendinger, og det er jo litt kjedelig.

Det er veldig greit at Posten fikser fortolling, er så kjekt å slippe ofre det en tanke.

Skrevet

En kamerat av meg gjør dette titt og ofte og han får denne forespørselen hver gang, selv om han alltid bruker posten

Skrevet

Jeg fikk ikke det valget jeg når jeg måtte fortolle et pc spill.

Der kom hentebrev fra posten og der sto det at vi måtte betale 157 i fortolling.

Sambo måtte skrive under på postkontoret for å få ut pakken.

Pakken skulle egentlig komme direkte i postkassa vår men det gjorde den ikke pga dette.

skorpion1975
Skrevet

Jeg vil si to.

Har prøvd begge delene, med samme produkt hver gang.

Måtte betale over 400 kr (for et produkt som kostet 900 kr) på posten, og 200 kr ved å fortolle selv.

Gjest ChiengMai
Skrevet

En kamerat av meg gjør dette titt og ofte og han får denne forespørselen hver gang, selv om han alltid bruker posten

Nå sist jeg fortollet noe var det minst to-tre år siden jeg skrev under på at Posten kunne fortolle for meg, men det skjedde automatisk denne gangen likevel.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg vil si to.

Har prøvd begge delene, med samme produkt hver gang.

Måtte betale over 400 kr (for et produkt som kostet 900 kr) på posten, og 200 kr ved å fortolle selv.

Men hvis jeg ikke har mulighet til å dra til Oslo og hente sendingen ved postens Godssenter så har jeg kanskje ikke noe annet valg enn å velge alt 1? Finnes det en postens godssenter i bergen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...