Gå til innhold

Seponering ssri (cipralex)


Gjest seponereren

Anbefalte innlegg

Gjest seponereren

Er det flere enn meg som har/har hatt slike små ekle "svimmelhetsanfall" som varer noen sekunder under ssri behandling/ seponering. Ikke akkurat strømstøt, men kommer på samme måte. en følelse av å bli tom og rar i hodet noen ekle sekunder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tidligere bruker

Det er ganske vanlig med slike bivirkninger ved seponering av SSRI. Du må bare ta nedtrappingen i det tempoet du føler for selv. Får du mye bivirkninger trapper du ned over lengere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hatt små anfall av svimmelhet under opptrappingen av Cipralex men det er borte nå.

Sikkert bare forbigående.

ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

Hei.

Jeg har hatt små anfall av svimmelhet under opptrappingen av Cipralex men det er borte nå.

Sikkert bare forbigående.

ha en fin dag.

Hvor lenge hadde dere det? Bådeunder opptrapping og seponering.

blir liksom plutselig ekkel og føler jeg skal besvime,så er det over på noen sekunder...men nok til å bli redd da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hos meg kjentes det ut som det jeg innbiller meg må ligne et bittelite epilepsianfall, uten at jeg har hatt det.

En følelse av at hjernen blir et lite mørkt hull av manglende bevissthet et sekund, eller to eller tre. Kom gjerne når jeg satt litt, for jeg lå for det meste. Slik var det på slutten av efexoren.

Men det gav seg etter en ca.ti dager etter ferdig seponering hos meg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

Hos meg kjentes det ut som det jeg innbiller meg må ligne et bittelite epilepsianfall, uten at jeg har hatt det.

En følelse av at hjernen blir et lite mørkt hull av manglende bevissthet et sekund, eller to eller tre. Kom gjerne når jeg satt litt, for jeg lå for det meste. Slik var det på slutten av efexoren.

Men det gav seg etter en ca.ti dager etter ferdig seponering hos meg.

Klem

begynte det mens du seponerte, eller etter siste tablett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge hadde dere det? Bådeunder opptrapping og seponering.

blir liksom plutselig ekkel og føler jeg skal besvime,så er det over på noen sekunder...men nok til å bli redd da!!

Hei.

Hadde det et par uker under opptrapping akkurat som du beskriver.

Har ikke trappet ned Cipralex så jeg vet ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

Hatt slike anfall før og etter cipralex også jeg. Har kanskje noe med angsten å gjøre...

Ble det verre med cipralex? har ikke hatt det før jeg begynte på disse medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

Det er ganske vanlig med slike bivirkninger ved seponering av SSRI. Du må bare ta nedtrappingen i det tempoet du føler for selv. Får du mye bivirkninger trapper du ned over lengere tid.

Hei takk for svar. Går bare ikke an å gjøre det langsommere enn jeg har gjort.

Dette er skremmende, for jeg hat veldig uro og angst innvendig og. Hadde ikke det føre jeg begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt slike anfall før og etter cipralex også jeg. Har kanskje noe med angsten å gjøre...

Hei hønemor:0)) har du fortsatt økt angst etter seponeringen, eller har det gitt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hønemoren

Ble det verre med cipralex? har ikke hatt det før jeg begynte på disse medisinene.

Nei, det gjorde det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønemoren

Hei hønemor:0)) har du fortsatt økt angst etter seponeringen, eller har det gitt deg?

Det går litt opp og ned vil jeg si, hverken verre eller bedre enn når jeg brukte Cipralex. Håper det er bedre med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...