Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• keinstein

24

• Goliath

23

• gripp

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men hvis du leser det som står nøye, så står det at fyren som har signert brevet er en omstridt person også blant muslimer i Sverige. Til og med blant andre muslimske ledere. Hvem som helst kan skrive brev og stille krav. Det betyr ikke at det store flertallet ønsker det. Heller ikke blant muslimer. Synes du maler fanden på veggen nå.

Gjest vaskedag
Skrevet

Hvorfor har de egentlig flyttet til Sverige da? Siden de er så misfornøyde med alt, mener jeg.

Skrevet

De vil også få gjennomslag for kravene...med tiden. Den naive, svake holdningen vi viser overfor denne nazi-ideologien vil etterhvert føre til at de vil lykkes.

En av de farligste illusjonene er at slike tanker kun finnes hos et lite mindretall muslimer, noen "ekstreme".

Ta en titt på denne meningsmålingen;

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/02/19/nsharia19.xml&sSheet=/portal/2006/02/19/ixportaltop.html

40% av britiske muslimer ønsker ikke bare mindre tiltak slik de fremstilles i Sverige, men innføring av sharia-lover i deler av landet.

Vi har bare sett begynnelsen. Når andelen muslimer når et kritisk nivå, braker det løs.

Skrevet

Men hvis du leser det som står nøye, så står det at fyren som har signert brevet er en omstridt person også blant muslimer i Sverige. Til og med blant andre muslimske ledere. Hvem som helst kan skrive brev og stille krav. Det betyr ikke at det store flertallet ønsker det. Heller ikke blant muslimer. Synes du maler fanden på veggen nå.

Organisasjonen han representerer er Sveriges største muslimske organisasjon - med 70.000 medlemmer.

Det er organisasjonen som står bak brevet, og det er signert av organisasjonens leder.

Så jeg forstår ikke helt hva du mener, og hvorfor du forsøker å bagatellisere dette?

Det er jo nettopp slik "bagatellisering" og forsøk på å lukke øynene for de problemene vi vet kommer, som har gjort at vi har havnet i en etterhvert svært vanskelig situasjon.

Vi har sett litt av det f.eks i forbindelse med Mohammed-tegningene.

Og dette er bare starten...

Å tro noe annet er veldig naivt.

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/28/464725.html

Skrevet

De vil også få gjennomslag for kravene...med tiden. Den naive, svake holdningen vi viser overfor denne nazi-ideologien vil etterhvert føre til at de vil lykkes.

En av de farligste illusjonene er at slike tanker kun finnes hos et lite mindretall muslimer, noen "ekstreme".

Ta en titt på denne meningsmålingen;

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/02/19/nsharia19.xml&sSheet=/portal/2006/02/19/ixportaltop.html

40% av britiske muslimer ønsker ikke bare mindre tiltak slik de fremstilles i Sverige, men innføring av sharia-lover i deler av landet.

Vi har bare sett begynnelsen. Når andelen muslimer når et kritisk nivå, braker det løs.

Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange velger å lukke øynene for dette, og skyve problemstillingen forann seg til det er for sent?

Kanskje fordi det er det enkleste, og at så mange har blitt "hjernevasket" av naive venstrevridde politikere gjennom så mange år?

Det blir nok en "bråvåkning" for mange når "kritisk masse" er nådd ja....

Her står det forresten litt mer om Sverige:

Skrevet

Organisasjonen han representerer er Sveriges største muslimske organisasjon - med 70.000 medlemmer.

Det er organisasjonen som står bak brevet, og det er signert av organisasjonens leder.

Så jeg forstår ikke helt hva du mener, og hvorfor du forsøker å bagatellisere dette?

Det er jo nettopp slik "bagatellisering" og forsøk på å lukke øynene for de problemene vi vet kommer, som har gjort at vi har havnet i en etterhvert svært vanskelig situasjon.

Vi har sett litt av det f.eks i forbindelse med Mohammed-tegningene.

Og dette er bare starten...

Å tro noe annet er veldig naivt.

Leder for 70 000 muslimer, ja. Men langt fra noe flertall som kan få gjennomslag for disse endringene, om de presser aldri så hardt og hyler aldri så høyt. Og andre muslimer som er uenige er det også. Kanskje også et poeng å ta med seg?Jeg "bagatalliserer" ikke, jeg tror bare ikke at det er en sjanse i havet for at muslimene får gjennomslag for det de ønsker her. Og jeg klarer ikke å se noe galt i at de ønsker seg det, man har ytringsfrihet i landet, de kan selvfølgelig få skrive så mange brev de vil og ønske seg akkurat hva de vil. Tvert i mot er det vel bra at de sier det, så vi vet hvor vi skal sette inn innsatsen vår mht å kjempe mot sånne idiotiske forslag?

For poenget er at det store flertallet av mennesker aldri ville finne på å gi etter for muslimene her.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange velger å lukke øynene for dette, og skyve problemstillingen forann seg til det er for sent?

Kanskje fordi det er det enkleste, og at så mange har blitt "hjernevasket" av naive venstrevridde politikere gjennom så mange år?

For å snakke for meg selv, synes jeg det er vanskelig å ta tak i slike ting, når det begynner å blir for ekstremt og gå på beksotning av verdier vi har kjempet for her i Norge, er fordi jeg gremmes ved tanken på å bli assosiert med FrP-ere. Rett og slett!

Skrevet

Selve hjernevaskingen begynte med Gro Harlem Brundtland i 1979, meislet ut i stortingsmelding nr. 74.

Jeg fant tak i kap. 14 "om holdningsskapende arbeid".

http://www.baksiden.net/nr74.htm

Denne er verdt å lese. Her fremgår hvordan skoleverk og media og andre samfunnsinstitusjoner skal benyttes slik at den fremmedkulturelle innvandringen skal skje uten protester, og hvordan eventuelle innvendinger skal stigmatiseres.

Morsom lesning.

(Jeg innestår ikke for saitens innhold ellers).

Skrevet

De stikker fra undertrykkelse, knebling av ytringsfrihet og armod (?) - til frihet, ytringsfrihet og rimelige bra levekår.

Det er ynkelig og forunderlig med mennesker som er ufrie og utrygge med frihet og trygghet, og som bare lengter etter å bli knuget.

Det er bare å dra tilbake på timen, så får de det slik de vil ha det.

Skrevet

Selve hjernevaskingen begynte med Gro Harlem Brundtland i 1979, meislet ut i stortingsmelding nr. 74.

Denne er verdt å lese. Her fremgår hvordan skoleverk og media og andre samfunnsinstitusjoner skal benyttes slik at den fremmedkulturelle innvandringen skal skje uten protester, og hvordan eventuelle innvendinger skal stigmatiseres.

Morsom lesning.

Dette må vel sies å være så feilslått som det kan bli. I dag er den norske måten og den islamske måten (pk nok?) to separate ordninger i samfunnet. Ingen av måtene er nevneverdig interesserte i hverandre, langt mindre i å smelte sammen - utover det at vi norskinger handler frukt og grønt i butikkene deres. All ære til muslimer som opponerer.

Skrevet

Dette må vel sies å være så feilslått som det kan bli. I dag er den norske måten og den islamske måten (pk nok?) to separate ordninger i samfunnet. Ingen av måtene er nevneverdig interesserte i hverandre, langt mindre i å smelte sammen - utover det at vi norskinger handler frukt og grønt i butikkene deres. All ære til muslimer som opponerer.

Det er etterhvert enighet om at den norske innvandringspolitikken har vært en skandale helt siden 70-tallet (selv om mange finner det vanskelig å uttale dette).

Integrering fungerer dårlig, og mye tyder på at 3. generasjons innvandrere faktisk blir mindre integrert i samfunnet enn 1. og 2. generasjon.

Kneblingen av en fri debatt rundt dette har ført oss ut i ulykken, og prisen skal nå betales.

Saken er et godt eksempel på hvor ille det kan gå når det frie meningsdannelse ikke får fungere etter hensikten.

Skrevet

En liten oppfølger;

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article620897.ece

Dette viser hvordan rettspraksis og vår rettsoppfatning langsom, men sikkert endres.

Verdiene likestilling og likeverd er under press. Den muslimske, patriarkalske varianten av rezpekt og forhold mellom kjønnene får innpass, også i rettens vurderinger.

Som nevnt...vi er i en tidlig fase.

Skrevet

Det er etterhvert enighet om at den norske innvandringspolitikken har vært en skandale helt siden 70-tallet (selv om mange finner det vanskelig å uttale dette).

Integrering fungerer dårlig, og mye tyder på at 3. generasjons innvandrere faktisk blir mindre integrert i samfunnet enn 1. og 2. generasjon.

Kneblingen av en fri debatt rundt dette har ført oss ut i ulykken, og prisen skal nå betales.

Saken er et godt eksempel på hvor ille det kan gå når det frie meningsdannelse ikke får fungere etter hensikten.

Når det gjelder frie ytringer rundt innvandringsdebatter eller mer spesifikt islams rolle i samfunnet, tror jeg verken det handler om eksplisitt eller implisitt knebling, men om selvpålagt taushet og t.d. uvitenhet. Når Hagen som den eneste norske politiker har tatt til orde mot noe som helst, er det ikke rart at alle har betakket seg for et slikt selskap.

Noen har ment at islam er en ekspanderende religion med iboende undertrykkelsesmekanismer, andre ikke. Noen har i beste mening tatt mennesker og demokrati, ytringsfrihet, likestilling som gitte ønsker og behov hos alle, det må bare litt opplysning til først. Hele vår kultur har solide forankringer i opplysningsidealet: Med kunnskap vil friheten komme.

Når det nå er avdekket for alle (?) at islam pr def ikke er fullt ut forenlig med nevnte idealer og at mange muslimer simpelthen ikke ønsker vår frihet, er det ikke rart at det råder forvirring. Det handler om en ny og en gammel verden der vi ikke forstår hverandre.

Men det som er bra, er at avdekkingen gjør alt så mye enklere når det gjelder standpunkter og diskusjoner, handlinger og styring.

Tror jeg i alle fall :-)

Skrevet

En liten oppfølger;

Dette viser hvordan rettspraksis og vår rettsoppfatning langsom, men sikkert endres.

Verdiene likestilling og likeverd er under press. Den muslimske, patriarkalske varianten av rezpekt og forhold mellom kjønnene får innpass, også i rettens vurderinger.

*sukk* Dommerstanden består for en stor del av gamle gubber, mest impotente mellom ørene, men sikkert andre steder også. Jenter og kvinner kommer dessverre ofte til kort i overgreps-, voldtekts-, volds- og trakasseringssaker. Uten at jeg vet det, tror jeg ikke dette kan knyttes spesielt til innvandringsmenn? Men du tenkte kanskje på en generell holdning som brer seg i slike ting?

PS: Heldigvis for denne saken er det noen kompetente som sier fra. Håper den går videre til høyesterett.

Skrevet

En liten oppfølger;

Disse holdningene klarer det norske samfunn utmerket godt å ivareta selv! Holdninger om at det er jentenes feil at de blir voldtatt fordi de går i korte skjørt, og at vi må finne oss i, evt. 'heve oss over' trakassering basert på kjønn levde i beste velgående i Norge lenge før muslims innvandring begynte!!

At muslimsk kvinnesyn ikke bidrar i riktig retning er en ting, men å forklare samfunnets holdninger utfra påvirkning fra disse blir å dra det vel langt...

Skrevet

Morsom lesning.

Jeg legger da merke til at det som nå er det aller største problemet, eller hovedårsaken/rammeverket til de fleste problemer rundt fremmedkulturell innvandring - nemlig familiegjenforeningen - kun flyktig er nevnt i det aller minste kapittelet (nr. 3.5).

Skrevet

En liten oppfølger;

Dette var jo et skremmende eksempel på hvor lagt det har gått den gale veien med svenskene.

Men også de får som de ber om....og vi kommer diltende etter, og ønsker tydligvis ikke å lære noen ting av andres erfaringer....

Skrevet

Leder for 70 000 muslimer, ja. Men langt fra noe flertall som kan få gjennomslag for disse endringene, om de presser aldri så hardt og hyler aldri så høyt. Og andre muslimer som er uenige er det også. Kanskje også et poeng å ta med seg?Jeg "bagatalliserer" ikke, jeg tror bare ikke at det er en sjanse i havet for at muslimene får gjennomslag for det de ønsker her. Og jeg klarer ikke å se noe galt i at de ønsker seg det, man har ytringsfrihet i landet, de kan selvfølgelig få skrive så mange brev de vil og ønske seg akkurat hva de vil. Tvert i mot er det vel bra at de sier det, så vi vet hvor vi skal sette inn innsatsen vår mht å kjempe mot sånne idiotiske forslag?

For poenget er at det store flertallet av mennesker aldri ville finne på å gi etter for muslimene her.

Poenget, som du ser ut til å glemme, er at om noen få titalls år (og mens du fremdeles lever), så vil mer enn 50% av norges befolkning være muslimer.

Og siden deres tradisjonelle kultur stadig får et sterkere grep i deres (lukkede) miljøer i Norge og Sverige (ikke minst pga familiegjenforeningspolitikken), så vil dette styrkeforholdet endre seg svært raskt.

Så denne situasjonen kommer vesentlig mye raskere enn du ser ut til å bekymre deg for - desverre.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...